Nors Klaipėdos taksistai skundžiasi turintys mažai darbo, nuleisti paslaugų kainos jie nesiruošia. Dabar taksi paslaugos uostamiestyje kainuoja dukart brangiau nei sostinėje.
Įkainiai pribloškė vilniečius
Augant nedarbui ir mažėjant gyventojų pajamoms, taksi paslaugomis lietuviai naudojasi vis rečiau. Nors taksistai tvirtina dėl sunkmečio sulaukiantys perpus mažiau klientų nei pernai, tam, kad pritrauktų potencialių klientų, Klaipėdoje veikiančios taksi bendrovės nesiima jokių priemonių – nei reklamuojasi, nei mažina paslaugų kainas, kaip tai daro Vilniuje veikiančios taksi firmos. Tad į Klaipėdą iš Vilniaus pailsėti atvykstantys turistai aikčioja iš nuostabos, kad taksi uostamiestyje kainuoja dvigubai brangiau nei šalies sostinėje, kur kainos sparčiai krinta jau visą pusmetį.
Už vieną nuvažiuotą kilometrą vilniečiams šiuo metu beveik visuose taksi reikia mokėti po 1,25 Lt. Tik kai kurios įmonės vis dar laiko aukštesnes kainas, tačiau jos taiko įvairių kitokių nuolaidų.
Klaipėdoje už vieną nuvažiuotą kilometrą tenka pakloti nuo 2,5 iki 2,7 Lt. Taip pat uostamiestyje yra ir įsėdimo mokestis – priklausomai nuo bendrovės jis svyruoja nuo 3 iki 4 litų. Vilniuje už įsėdimą papildomai reikia mokėti tik tuo atveju, jei taksi automobilį klientas susistabdė gatvėje, o jei mašina atvyko pagal iškvietimą, už įsėdimą dažniausiai neimamas nė litas. Tiesa, kai kurios Vilniaus taksi bendrovės įsėdimo mokestį ima tik tais atvejais, kai automobiliu važiuoja daugiau nei trys ar keturi asmenys.
Vyksta įkainių karas
Kad Vilniuje per pastarąjį pusmetį taksi paslaugų kainos nukrito perpus, patvirtino ir sostinės taksi vežėjų asociacijos "Sosveta" prezidentas Romualdas Bieliauskas. Jo teigimu, kainos čia tiesiog tirpte tirpsta ne tik dėl to, kad taip norima pritraukti kuo daugiau klientų, bet ir dėl per didelės konkurencijos. Jo duomenimis, šiuo metu sostinėje veikia beveik 60 bendrovių, teikiančių taksi paslaugas. Šis skaičius, pasak jo, jau yra pakankamai sumažėjęs, nes ne per seniausiai čia dirbo beveik 100 taksi firmų.
"Turbūt nė vienoje normalių pasaulio šalių sostinėje, kurios net keliolika kartų yra didesnės už Vilnių, nėra tiek taksi įmonių. O kadangi pas mus tokia didžiulė konkurencija, kainos neišvengiamai krinta, nes kiekvienas nori prisitraukti kuo daugiau klientų – vyksta kainų karas", – kalbėjo R.Bieliauskas.
Asociacijos prezidentas patikino, kad šiuo metu visos bendrovės balansuoja ties išlikimo riba – jos pelno nebeuždirba.
"Dabar taksistai turi vienintelį tikslą – išlikti. Apie jokius pelnus kalbų nebėra, dauguma vos uždirba mokesčiams ir kitoms privalomoms išlaidoms. Kiek tai tęsis, sunku pasakyti. Susidarė keista situacija – taksi paslaugos pinga, o autobusų ir troleibusų bilietai vis brangsta", – komentavo pašnekovas.
Net ir labai atpigus taksi paslaugoms, anot jo, išsilaikyti dar įmanoma, tačiau jei kainos mažės ir toliau, silpnesnėms įmonėms teks bankrutuoti.
Geriau mažiau darbo
Tačiau uostamiestyje tokios konkurencijos nėra – čia veikia tik šešios taksi paslaugas teikiančios įmonės, tad išlaikyti vienodą kainų lygį joms ne taip sunku.
Klaipėdoje veikiančių taksi bendrovių savininkai tvirtina, kad taip drastiškai sumažinti kainų, kaip padarė sostinės taksistai, jie tikrai nesiruošiantys. Be to, tai daryti jie nemato jokio reikalo. Pašnekovai įsitikinę, kad geriau turėti mažiau klientų, nei dirbti nuostolingai.
"Nors ir jaučiame, kad klientų sumažėjo, bet mažinti paslaugų įkainių neketiname. Žinoma, jei konkurentai nuspręstų mažinti kainas, mums taipogi tektų apie tai pamąstyti, tačiau nemanau, jog taip atsitiks. Be to, sumažinus kainas dirbtumėme nuostolingai, tad jau geriau dirbti mažiau, bet finansiškai tai būtų mums naudingiau", – paaiškino bendrovės "Uostamiesčio taksi" direktorius Michailas Brečko.
Pašnekovas patikino, kad geriau vežti klientą, kuris už nuvažiuotą atstumą sumokėtų 20 litų, nei tris, iš kurių sumažintomis kainomis taksistai uždirbtų tiek pat, bet juos tektų vežti į tris skirtingas vietas.
"Nors Vilniaus taksistai ir mažina kainas, tačiau patys skundžiasi, kad dirba nuostolingai. Tad kam išvis dirbti? Juk daug važinėjant sunaudojama ir degalų daugiau, dėvisi automobiliai, o jų remontas ir techninė priežiūra taip pat kainuoja. Manau, jog geriau pakentėti, palaukti, kol pagerės ekonominė situacija ir viskas vėl stosis į savo vietas, nei nusileisti iki žemiausių kainų", – pabrėžė M.Brečko.
Narkomanai nebevažinėja
Kitos uostamiestyje veikiančios taksi bendrovės "Vyjuvio taksi" savininkas Vidmantas Narvilas taip pat patikino, kad paslaugų piginti neketina.
"Visų pirma net nėra galimybių, kaip sumažinti tas mūsų paslaugų kainas. Jei benzinas pigtų, galėtume apie tai pagalvoti, bet degalai tik brangsta ir brangsta. Mums juk reikia ir kreditus mokėti, ir atlyginimus, ir autoparką prižiūrėti. Tuoj dar ir PVM padidės – vėl papildomos išlaidos. Tad jokių kalbų apie įkainių mažinimą nėra ir negali būti. Jau geriau skelbti įmonės bankrotą", – tvirtino V.Narvilas.
Pasak jo, Klaipėdoje žmonės važiuoja itin trumpus atstumus, todėl ir taksi įkainiai čia didesni. "Sostinėje klientai net ir sumažintomis kainomis už savo kelionę mažiausiai sumoka 20–30 litų, o pas mus važiuoja už 5 litus ir dar bamba, kad per daug. Tad mūsų negelbėtų net jei ir kainas susimažintume. Mums neapsimoka vežioti žmonių po kelis kilometrus", – paaiškino V.Narvilas.
Be to, anot taksi bendrovės savininko, tie žmonės, kurie anksčiau galėdavo sau leisti naudotis taksi paslaugomis, tai daro ir dabar. Tačiau, pasak jo, atkrito mažiau pageidaujami klientai. "Taksi nebevažiuoja studentai, narkomanai, kurie susimesdavo pinigus, kiti nepageidaujami asmenys. Nuo to mums tik geriau. O jei kainos bus tokios kaip Vilniuje, vėl važinės bet kas. Kam to reikia?" – klausė V.Narvilas.
Naujausi komentarai