Apie biudžetą – skaičių kalba
Šiemet 27 Lietuvos bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo įstaigos leis mokiniams spręsti, kaip panaudoti pačių gerovei dalyvaujamojo biudžeto lėšas.
Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro administracija centro skyrių ir Kretingos filialo mokiniams skirs po 3 tūkst. eurų jų idėjų įgyvendinimui.
Šias lėšas centras skirs iš savo uždirbtų pinigų.
Savaitės pradžioje mokyklos salė buvo pilnutėlė mokinių. E. Galvanausko profesinio mokymo centro direktorė dr. Dalia Martišauskienė pakvietė juos norėdama papasakoti, kas yra biudžetas.
Kaip labiausiai suprantamą pavyzdį ji pateikė Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro metinį biudžetą, paaiškindama, kokioms būtinoms reikmėms mokymo įstaiga išleidžia pinigus.
Tai buvo gera pokalbio apie dalyvaujamąjį biudžetą pradžia, dar tik pradedantys savo gyvenimo kelią jaunuoliai turėjo gerą pamoką, kaip planuoti turimus pinigus.
Naujovės iniciatorės yra centro direktorė dr. D. Martišauskienė ir jos pavaduotoja Palmira Jurgilienė.
Iniciatyva: centro direktorė D. Martišauskienė nepabūgo šiemet mokykloje imtis dalyvaujamojo biudžeto iššūkio. Vestos Jašinskaitės nuotr.
Pasidalijo patirtimi
Vilniaus „Sietuvos“ progimnazijos istorijos mokytoja Edita Gervetauskaitė paprastai ir suprantamai papasakojo Klaipėdoje besimokantiems profesijos mokiniams apie dalyvaujamojo biudžeto projektą ir pasidalijo savo mokyklos patirtimi.
Tikimės, kad mokiniai aktyviai generuos idėjas.
Beje, „Sietuvos“ progimnazijos moksleiviai disponavo vos 500 eurų suma ir tiek nedaug pinigų užteko pradžiuginti visos mokyklos vaikus.
Aiškindama apie dalyvaujamąjį biudžetą mokytoja paaiškino, kad mokiniai turėtų sugalvoti, kaip bendram labui geriausiai būtų išleisti 3 tūkst. eurų.
Aptarę su bendramoksliais, jaunuoliai turėtų ne tik pateikti idėjų, kaip šiuos pinigus išleisti, bet ir sukurti idėjos įgyvendinimo sąmatą.
Kad lėšos būtų racionaliai ir taupiai panaudotos, moksleiviai galėtų kai kuriuos darbus atlikti patys, taip sutaupydami atlygio už paslaugas lėšas.
Pinigai mėgsta būti skaičiuojami, todėl kiekvienas projektas turi būti aprašytas ir paskaičiuotas labai kruopščiai, kalbėjo direktorė dr. D. Martišauskienė.
Kuriantys pasiūlymus mokiniai sužinojo, kad dalyvaujamojo biudžeto lėšos negali būti išleidžiamos vaišėms ar renginiams.
Už šiuos pinigus turėtų būti įgyta ar sukurta mokyklos mokinių patogumui bei visos mokyklos bendruomenei naudingų dalykų.
Siūlydami idėjas mokiniai turės detaliai jas aprašyti ir argumentuoti, kuo jos galėtų būti naudingos.
Šių metų projekto tema – „Skirtingi kartu“. Tai reiškia, kad idėjų autoriai turėtų pagalvoti apie visus mokinius, neišskiriant jų pagal sveikatos būklę ar pomėgius.
Idėjų nepritrūko
Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro mokiniai buvo kviečiami pagalvoti, kur būtų racionalu išleisti dalyvaujamojo biudžeto pinigus.
Vadovai buvo maloniai nustebinti, kaip aktyviai centro moksleiviai ėmėsi rašyti siūlymus. Kai kurie jų kartojosi.
Ne vienas siūlė nupirkti sporto inventoriaus sunkiosios atletikos salei, kiti norėtų įrengti lauko klasę, poilsio kambarį, tinklinio aikštelę, kažkas pageidavo įrengti daugiau vandens aparatų, daugiau mobiliųjų įrenginių įkrovimo stotelių, nupirkti naują garso ir apšvietimo aparatūrą, kondicionierius į klases, individualias daiktų spinteles.
Klaipėdos E. Galvanausko profesinio mokymo centro mokiniai per kelias dienas turėtų su draugais aptarti savo siūlymus, vėliau jie bus aptariami, koreguojami, o pateikti balsavimui sulauktų įvertinimo.
Daugiausiai balsų surinkusi idėja, pagrįsta realia sąmata, bus įgyvendinta. Tikimasi, kad tai pavyks padaryti per artimiausią pusmetį.
„Tikimės, kad mokiniai aktyviai generuos idėjas ir siūlys, kaip pagerinti bei turtinti centro skyrių ir Kretingos filialo ugdomąją aplinką“, – vylėsi centro direktorė dr. D. Martišauskienė.

Naujausi komentarai