- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
-
Laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį, tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala.
Storas kriauklių ir vandens augmenijos sluoksnis nuo laivo dugno buvo nuplautas aukšto slėgio vandens srove, tam prireikė maždaug paros laiko. Vakar bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ doke, kur remontuojamas burlaivis „Meridianas“, įvyko darbų aptarimas, kurio metu nuspręsta, jog Klaipėdos simbolis į savo vietą prie Dangės upės krantinės grįš kitą savaitę.
Nors laivas faktiškai galėtų būti leidžiamas į vandenį jau savaitės pradžioje, dėl įsiterpusių šventinių dienų preliminariai „Meridiano“ parplukdymo procedūra planuojama trečiadienį, lapkričio 4 d., žinoma, jei oras tam bus palankus.
Aptarimo dalyviai, be kita ko, turėjo progą pamatyti, kad „Meridiano“ povandeninė dalis iš prieš tai buvusios žalios tapo tamsiai raudona – šie specialūs dažai padės labiau apsaugoti laivo dugną nuo poveikio vandenyje. Tačiau, pasak „Meridiano“ savininko Aloyzo Kuzmarskio, nėra taip, kad gali suremontuoti laivą ir pamiršti, nes tai – nesibaigiantis procesas.
– Kokį vaizdą pamatėte iškėlę „Meridianą“ iš vandens? – paklausėme istorinio burlaivio savininko A. Kuzmarskio.
– Pirmiausia, ką išvydome, tai gana storą sluoksnį kriauklių ir įvairios augmenijos, apaugusios povandeninę burlaivio dalį. Iš dalies tai yra įprasta, juolab kad laivas neplaukioja. Gal kiek nustebino itin didelis to sluoksnio storis. Kriauklės ir visa augmenija buvo nuplauta aukšto slėgio vandens srove. Tam prireikė maždaug paros laiko.
Bet kuris laivą turintis savininkas patvirtins, kad laivo priežiūra, nuolatinis jo atnaujinimas yra nesibaigiantis procesas. Juo labiau, jei tas laivas yra istorinis burlaivis ir dar miestą reprezentuojantis jo simbolis .
Nuplovus dugną atsivėręs vaizdas iš pirmo žvilgsnio nebuvo gąsdinantis. Po vandeniu esantis laivo korpusas per septynerius metus nuo paskutinio laivo nuleidimo į vandenį išsilaikęs palyginti neblogai. Vis dėlto, paanalizavus atidžiau, buvo aptikta vietų, kurių paruošimui teko skirti papildomo dėmesio ir laiko. Prireikė ir virinimo darbų, taip pat buvo nuspręsta papildomai sumontuoti dugną nuo korozijos saugančių anodų.
Tinkamai paruošus visus paviršius, juos mechaniškai nušveitus, kruopščiai nuplovus ir nudžiovinus, povandeninė dalis pagal laivų priežiūros technologiją buvo du kartus nugruntuota ir nudažyta specialiais laivams skirtais norvegiškais „Jotun“ dažais. Kaip matome, povandeninė dalis tapo nebe žalia, o tamsiai raudona, todėl ir vaterliniją žymės nebe raudona, o mėlyna juosta.
– Ar atsirado tokių darbų, kurie prieš dokavimą nebuvo numatyti?
– Taip. Prie laivo dugno jo stovumui užtikrinti yra pritvirtintos balasto dėžės. Iš pradžių nebuvo minčių su jomis ką nors daryti, tačiau, pasitarus su techninę remonto priežiūrą vykdančiu Klaipėdos universiteto burlaivio „Brabander“ kapitonu Valdemaru Vizbaru, buvo priimtas sprendimas demontuoti visas dėžes, kurių yra 26 ir kiekviena jų sveria po 3 tonas. Tai padaryta tam, kad būtų tinkamai nušveista, nugruntuota ir nudažyta ta dugno dalis, kurios per dėžes nebūtų galima pasiekti. Tas pats bus padaryta ir su balasto dėžėmis, kurios vėliau bus grąžintos į savo vietas.
Doke prireikė ir virinimo darbų: remontuojama vairo plunksna. / Redakcijos archyvo nuotr.
Šis iš pradžių neplanuotas darbas „Meridiano“ stovėjimą doke pailgino keliomis dienomis, tačiau manome, kad kuo kruopščiau ir atsakingiau bus sutvarkyta povandeninė dalis, tuo ilgiau burlaivis galės saugiai stovėti vandenyje iki kito dokavimo.
– Ar laivas „praėjo“ planuotą techninę apžiūrą?
– „Meridianą“ doke apžiūrėjo Lietuvos transporto saugos administracijos inspektoriai, kurie, kaip priklauso pagal laivų priežiūros reglamentavimą, atlieka „Meridiano“ dokinę techninę apžiūrą. Inspektorių nurodymu buvo padaryti laivo korpuso storių matavimai, juos atliko nepriklausomos survejerinės kompanijos „Baltik Kontor Klaipėda“ survejeris. Preliminarūs matavimų rezultatai rodo, kad laivo dugnas išsilaikęs gana gerai, tačiau dar laukiame galutinės ataskaitos. Taip pat dar planuojame atlikti ir elektros instaliacijos varžų matavimus. Pateikę reikiamus duomenis, lauksime Lietuvos transporto saugos administracijos išvadų, tačiau bent per pirminę apžiūrą inspektoriai esminių priekaištų dėl laivo būklės nepateikė.
– Kokie dar darbai buvo daromi ir ar šio remonto pakaks ilgam?
– Suprantama, kad laikas doke išnaudojamas didžiausią dėmesį ir darbų apimtis koncentruojant į povandeninę laivo dalį. Tačiau sykiu yra atnaujinama ir medinė bortų apkala. Po vandeniu esančios lentos iš esmės išsilaikė palyginti neblogai, tačiau tos apkalos lentos, kurios balansuoja tarp vandens ir oro, yra gerokai pažeistos puvinio, todėl yra keičiamos naujomis. Jau pakeista ir dalis falšbortų apkalos. Mediena yra gruntuojama, dažoma ir tam reikalingos atitinkamos oro sąlygos. Esu dėkingas bendrovės „Klaipėdos laivų remontas“ vadovybei bei darbininkams, taip pat ir „Meridiano“ įgulai už supratimą ir dedamas pastangas, mat, išnaudojant darbams palankesnius orus, dirbama ir šeštadienį, ir sekmadienį.
Žinoma, kad darbai tuo nesibaigia, jie bus tęsiami ir laivui grįžus prie krantinės. Reikia priimti naujus sprendimus ir atnaujinti technologines komunikacijas, jungiančias laivą su kranto elektros, vandentiekio, kanalizacijos ir kitais tinklais, taip pat planuojama atnaujinti denius, pavasarį vėl dėmesio reikalaus ir kiti mediniai paviršiai, reikės perdažyti antstatus ir t. t.
Buvusi žalia „Meridiano“ povandeninė dalis tapo tamsiai raudona – šie specialūs dažai padės labiau apsaugoti laivo dugną nuo poveikio vandenyje. / Redakcijos archyvo nuotr.
Bet kuris laivą turintis savininkas patvirtins, kad laivo priežiūra, nuolatinis jo atnaujinimas yra nesibaigiantis procesas. Juo labiau, jei tas laivas yra istorinis burlaivis ir dar miestą reprezentuojantis jo simbolis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Tarp daugiabučių Debreceno kvartale – nemalonus vaizdelis3
Debreceno kvartale tarp daugiabučių namų esančioje žalioje pievoje – dar vienas šiukšlynas. Įvairias buitines atliekas iš perpildytų šiukšlių konteinerių veikiausiai išnešioja sparnuočiai, o kart...
-
Pamario prakeiksmas: žuvininkystės ūkiai nebeapsigina nuo kormoranų4
Kormoranai – pamario prakeiksmas. Žuvininkystės ūkis Kintuose nebeišmano, kaip atremti šių paukščių atakas. Kormoranai būriais puola į tvenkinius ir gvelbia ten auginamą žuvį, ypač mėgsta karpius. Žuvininkai sako i&scar...
-
Dainų šventės šimtmečiui paminėti doviliškiai pasodino ąžuoliukus
Dainų šventės šimtmečio progai paminėti doviliškiai savaitgalį sodino ąžuolus. Vienas ąžuoliukas buvo skirtas specialiai Dainų šventės paminėjimui, o kitus ąžuoliukus talkininkai sodino Dovilų centre pačių žmonių ...
-
Kariškius uostamiestyje autobusais veš nemokamai5
Siūloma tarptautinių pratybų „Baltijos operacija 2024“ konferencijos metu renginio dalyviams reguliaraus susisiekimo maršrutų autobusais važiuoti nemokamai. ...
-
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi užsienio kalbų: tarp aktualių – ir turkų kalba2
Klaipėdiečiai aktyviai mokosi įvairių kalbų, o populiarumo viršūnėje šiuo metu – anglų kalba. Tačiau ne mažiau aktualios ir ispanų, prancūzų ir net turkų kalbos. ...
-
Maisto atliekų rūšiavimas Klaipėdoje: kokios pagrindinės klaidos?23
Nuo balandžio 2 d. Klaipėdos miesto gyventojai buvo pakviesti pradėti maisto atliekų rūšiavimą. Klaipėdiečių aktyvumas maloniai nustebino – per pirmąją savaitę surinkta virš 5 tonų maisto likučių, o šią savaitę jau 8...
-
Klaipėdoje – gelbėtojų atranka: kandidatų laukia netradicinis darbo pokalbis1
Darbą paplūdimiuose Klaipėdos gelbėtojai pradės birželį, bet dabar vyksta atranka ir ji netradicinė – vietoje darbo pokalbio kandidatai turi šokti į baseiną. Tarp norinčiųjų gelbėti ne tik moksleiviai ir studentai, bet ir baigiantys ...
-
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasikeitė neatpažįstamai35
Šiandien išaušo klaipėdiečių ilgai laukta diena – duris lankytojams po rekonstrukcijos atvers Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras. Penkerius metus be savo namų dirbę teatralai kvies ne tik mėgautis pastatymais, bet ir įve...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
Klaipėdoje baigti Baltijos prospekto sankryžos rekonstrukcijos darbai6
Klaipėdoje pabaigti Baltijos prospekto, Šilutės plento ir Vilniaus plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos darbai, pranešė miesto savivaldybė. ...