Nori svertų prieš Klaipėdą
Rusija siekia, kad į Kaliningrado uostą galėtų atplaukti „Panamax“ klasės laivai su grimzle iki 12 m. Kanalą planuojama gilinti iki 13,5–14 m.
Nuo šių metų sausio Rusijos transporto ministerijoje pradėtas svarstymas, kas Rusijai Kaliningrado srityje būtų geriau – statyti naują uostą Jantarnij vietovėje ar išgilinti Kaliningrado jūrų uosto laivybos kanalą? Ekspertai mano, kad Kaliningrado sričiai naudingiau būtų išgilinti Kaliningrado jūrų laivybos kanalą ir iš esmės vystyti seniausią šios srities uostą.
Už Kaliningrado uosto laivybos kanalo gilinimą pasisako Kaliningrado srities verslininkai Natalija ir Aleksandras Lucenkos. Jie valdo vieną didžiausių Kaliningrado srities verslo grupių „Sodružestvo“. Jos krova Kaliningrado uoste siekia apie 40 proc. apimties. Ši kompanija Rusijoje yra didžiausia augalinės kilmės aliejų gamintoja.
Darbai: prie Kaliningrado kanalo rengiamasi pertvarkyti dambas. (topcor.ru nuotr.)
„Sodružestvo“, kurios metiniai pardavimai yra apie 2,5 mlrd. JAV dolerių, pažadėjo prisidėti prie Kaliningrado uosto laivybos kanalo gilinimo. Ji skelbė, kad pastatytų naujas „Panamax“ laivus galinčias priimti krantines.
Kaliningrado jūrų laivybos kanalo gilinimu yra suinteresuota ir šios srities administracija. Kalbant apie įvairius jūrinius projektus Kaliningrado srityje, Rusijoje pirmiausia akcentuojama, kad jie padėtų didinti konkurenciją su Klaipėdos uostu. Rusija gali daryti įtaką Latvijos, Estijos uostams, bet iš esmės neturi jokių svertų prieš Klaipėdos uostą.
Jau pradėtas kanalo tvarkymas
Rusijos unitarinė įmonė „Rosmorrečflot“ skelbia, kad Kaliningrado laivybos kanalo gilinimas gali kainuoti apie 46 mlrd. rublių (apie 670 mln. eurų).
Kaliningrado uosto jūrų kanalo gilinimo procesas dar tik pradedamas, neparengti ir jokie dokumentai. Paties kanalo tvarkymas jau yra prasidėjęs. Nuo 2018 m. rengiamasi tvarkyti šio kanalo dambas ir krantus. Buvo įvardinta netgi 15 mlrd. rublių (maždaug 218 mln. eurų) suma.
Išvogta: taip atrodo nebaigtas statyti Pionersko uostas, kur „nuplauti“ net 23 mln. eurų. (nevnov.ru nuotr.)
Kaliningrado jūrų laivybos kanalas buvo atidarytas 1901 m. Nuo to laiko jis beveik nebuvo tvarkytas. 42,6 m ilgio ir 50 m pločio kanale yra nuo 9 iki 12 m gylis.
Juo gali praplaukti iki 200 m ilgio laivai su 8 m grimzle. Per parą kanalu praplaukia per 30 laivų, daugiaisia tanklaiviai ir konteinervežiai.
Kanale laivų eismas vyksta viena kryptimi. Formuojami laivų karavanai. Nuo Baltijsko iki Kaliningrado laivai plaukia 4 valandas.
„Įšaldomas“ Pionersko uostas
Rusijoje šiandien dar nėra jokių garantijų, kad Kaliningrado laivybos kanalo gilinimas prasidėtų bent jau artimiausią dešimtmetį.
Pionersko keleivių ir kruizinių laivų terminalo statyba įrodė, kad Kaliningrado srityje dideli uosto projektai stringa dėl korupcijos. Terminalą Pionerske buvo žadėta pastatyti iki 2018 m. Rusijoje vykusio Pasaulio futbolo čempionato.
Militarizmas: Kaliningrado kanale „karaliauja“ ir kariniai laivai. (ourtimedv.com nuotr.)
Tačiau tas terminalas iki šiol nėra baigtas statyti. Šiomis dienomis internetinėje Kaliningrado srities žiniasklaidoje pasirodė pranešimų, kad Pionersko uosto statyba įstrigo gana ilgam. Šio mėnesio pabaigoje turėtų baigtis konkursas dėl Pionersko uosto statybos užkonservavimo. Molams, vidinėms krantinėms ir pakrantės panduso konservavimui numatyti 407 mln. rublių (apie 6 mln. eurų).
Turėjęs baigtis 2019 m. gruodį Pionersko uosto statybos užbaigimas nukeliamas į 2021 m. Dėl Pionersko uosto statybos yra iškelta baudžiamoji byla. Rusijos kompanija „Bolverk“ kaltinama sukčiavimu ypač stambiu mastu.
2017 m. iš uosto statybai numatyta 7,4 mlrd. rublių (108 mln. eurų), „Bolverk“ iš Rusijos uostų valdytojo „Rosmorport“ avansu gavo 3,63 mlrd. rublių (apie 53 mln. eurų).
Pinigai išleisti, o atliktų darbų dalis siekia apie 27 proc. Įvykdytų darbų aktuota už 2,05 mlrd. rublių (apie 30 mln. eurų). Kur dingo dar apie 1,6 mlrd. rublių (apie 23 mln. eurų)? Aiškėja, kad pinigai prapuolė kažkokiose vienadienėse Samaroje naujai įsteigtose bendrovėse.
Naujausi komentarai