Klaipėdos uoste – taršos likvidavimo pratybos: ne kiekvieną dieną matome tokius laivus

Baltijos jūroje jau vyko, bet Klaipėdos uosto vandenyse – pirmą kartą vyksta taršos likvidavimo pratybos. Tad uostas ir pats dalyvaus, ir rengiasi riboti laivybą. Mat, kartu treniruosis nemenkos tarptautinės pajėgos iš Baltijos ir Skandinavijos šalių.

Į Klaipėdos uostą suplaukė daugeliui neįprasti laivai.

„Ne kiekvieną dieną mes pamatome tokius laivus“, – sakė pašnekovas.

Kai kas žino, kad tokios pat paskirties, taršai likviduoti skirtą laivą turi ir Lietuva. Tik kur kas kuklesnį nei, tarkime, suomiai ar lenkai.

Specialiai taršai ir žmonių gelbėjimui pritaikytų laivų Klaipėdos uoste pirmą kartą taip gausu.

„Dabar matome, kad į Klaipėdos uostą užeidinėja septyni laivai. Pratybose dar dalyvaus laivas „Šakiai“, Uosto direkcijos laivas „Naras“, taip pat pas mus į jūrą atplauks tanklaivis, kurį atsiųs Europos jūrinė saugumo agentūra“, – nurodė vyriausiasis pratybų koordinatorius Igoris Kuzmenko.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Tarptautinės pajėgos per pratybas inscenizuos taršos likvidavimą ir pirmą kartą tai darys Klaipėdos uoste.

„Balex Delta“ pratybos vykdavo jūroje, bet atsižvelgiant į paskutinius įvykius, pavyzdžiui, pernai didelė tarša įvyko Vokietijoje, Kylio kanale, teko stabdyti eismą ir viską rinkti. Neseniai įvyko avarija Lenkijoje“, – šnekėjo vyriausiasis pratybų koordinatorius.

„Tanklaivis atsitrenkia į pietinį molą, iš jo išbėga 5 tūkstančiai tonų naftos produktų ir oro sąlygos labai blogos imituojamos. Teršalų surinkimas neįmanomas, todėl Lietuva kreipiasi į Helsinkio konvencijos nares, kad jie suteiktų savo pagalbą, savo laivyną“, – kalbėjo Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Kadangi Klaipėdos uosto kanalas virs treniruočių arena – teks stabdyti laivybą.

„Stengsimės daryti taip, kad linijiniai laivai, keltai, kurie atplaukia, jiems nesitrukdytų, kad jie galėtų pralaukti. Tai darysime, kad būtų kuo mažesnis poveikis komercinei veiklai“, – tikino A. Latakas.

Mokytis kartu likviduoti taršą laivai tradiciškai plauks ir į jūrą.

„Pastaruoju metu stebime didelį su kitų valstybių vėliavomis kursuojančių tanklaivių reidus iš Rusijos uostų Baltijos jūra. Tie laivai nėra saugūs plaukiojimui, yra vieno korpuso laivai. Yra rizika, kad nesaugiai eksploatuojant gali įvykti teršalų išsiliejimas“, – aiškino Karinių jūrų pajėgų vadas Giedrius Premeneckas.

„Balex Delta“ pratybos vykdavo jūroje, bet atsižvelgiant į paskutinius įvykius, pavyzdžiui, pernai didelė tarša įvyko Vokietijoje, Kylio kanale, teko stabdyti eismą ir viską rinkti.

Į Klaipėdos uostą vieno korpuso laivai neįleidžiami. Juos dauguma valstybių yra pakeitusios į kur kas saugesnius dvigubo korpuso, vadinasi, dvigubos apsaugos laivus.

Pratybas seks apie 60 stebėtojų iš įvairių šalių. Tokios pratybos svarbios mokantis koordinuoti veiksmus, nes išvengti naftos ar kitų aplinkai pavojingų teršalų nepavyksta.

„Patį didžiausią incidentą mes turėjome 2020 metų rugpjūtį, kada plėvele buvo pasidengusi visa uosto akvatorija ir dalis teršalų išėjo prie Melnragės paplūdimių. Paprastai tokių mažesnių teršimų būna apie 18–20 per metus“, – kalbėjo A. Latakas.

Pratybose dalyvaus ir trijų Baltijos šalių priešgaisrinės gelbėjimo pajėgos ir net muziejininkai. Mat Baltijos jūros reabilitacijos centre tariamai bus teikiama pagalba naftos išsiliejimų paveiktiems paukščiams.

O sekmadienį Kuršių mariose iš tiesų vyko net trys gelbėjimo operacijos. Pagalbos prireikė dėl sugedusių katerių variklių. Išgelbėta vienuolika žmonių, iš jų – keturi vaikai. Du suaugusieji atsisakė palikti katerį.

Teigiama, kad pavojaus gyvybei nebuvo, poilsiautojams neprireikė ir medikų pagalbos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Romas

Romas portretas
Pasižiūrėkite į kitų šalių gelbėjimo laivus ir nedarykite gėdos su savo pačiu "greičiausiu" pasaulyje gelbėjimo laivu "Šakiai". Tegul ir stovi prie krantinės, kaip stovėjo.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių