Klaipėdos autobusuose – dėmesys neįgaliesiems: mokėsi, kaip suteikti pagalbą

Siekiama, kad Klaipėdos autobusai taptų vis patogesni specialiųjų poreikių turintiems keleiviams. Šiomis dienomis bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai mokėsi, kaip teisingai pagelbėti viešuoju transportu keliaujantiems įvairias negalias turintiems žmonėms, mamoms su vežimėliais ar vaikams. Teigiama, kad Klaipėda kai kuriais aspektais šioje srityje yra pranašesnė už kitus miestus.

Tobulino įgūdžius

Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai šią savaitę turėjo progą trumpam pasijausti neįgaliu autobuso keleiviu.

Specialių mokymų metu, kuriais siekiama tobulinti paslaugas, teikiamas specialiųjų poreikių turintiems keleiviams, įmonės darbuotojai patys sėdo į neįgaliojo vežimėlį, bandė be pagalbos įvažiuoti į autobusą bei ten pasirengti kelionei.

Eksperimentas atskleidė, koks svarbią misiją atlieka autobuso vairuotojas, padėdamas negalią turinčiam žmogui keliauti viešuoju transportu. Bei kaip svarbu mokėti tinkamai tą pagalbą suteikti, užtikrinant tiek neįgaliojo, tiek visų kitų keleivių kelionės bei vairuotojo darbo patogumą.

„Technika, kad ir kokia tobula ji būtų, be žmogaus dar neveikia. Todėl vairuotojas turi matyti situaciją ne tik savo, bet ir neįgaliojo akimis. Būtent tai labiausiai akcentavome mokymuose, – dėstė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas.

Redakcijos archyvo nuotr.

Praktinių mokymų dalyje vairuotojams buvo akcentuojama kokiu atstumu nuo šaligatvio bortelio geriausia sustoti, kaip pakreipti autobusą, kaip ištraukti ar įstumti pandusą, kaip į autobusą tinkamai įstumti neįgaliojo vežimėlį ir autobuse keleivį prisegti, akcentuoti neįgaliųjų naudojami informaciniai ženklai autobusuose.

Dauguma autobusų – pritaikyti

Pabrėžiama, kad vairuotojų įgūdžiai šioje srityje yra svarbūs ne tik negalią turintiems žmonėms, bet ir kitiems keleiviams – mamoms su vežimėliais, autobusais keliaujantiems vaikams.

Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius.

Teorinėje mokymų dalyje per 100 „Klaipėdos autobusų parko“ darbuotojų, kasdien miesto ir priemiestiniais maršrutais vežiojančių keleivius, drauge su įmonės administracijos darbuotojais sužinojo apie neįgaliųjų keliones reglamentuojančius teisės aktus, iš pirmų lūpų išgirdo problemas, su kuriomis susiduria autobusais keliaujantys negalią turintys žmonės.

Įvairiuose Lietuvos autobusų parkuose tokius mokymus rengiančios asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas neskubėjo kritikuoti situacijos Klaipėdoje ir įžvelgė pranašumų.

„Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius“, – pastebėjo R. Dubickas.

Dauguma autobusų, kuriuos pastaraisiais metais įsigijo bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, yra pritaikyti žmonėms su negalia: turi ryškiaspalvius kontrastingus ženklinimus salone, garsinius durų atsidarymo-užsidarymo signalus, specialiai neįgaliojo ar vaikiško vežimėlio įvažiavimui skirtą platformą ir saugią jų kelionės vietą. Taip pat šiose transporto priemonėse yra įdiegta pasvirimo funkciją į dešinę pusę, kuri neįgaliesiems leidžia lengviau įvažiuoti.

Patogu turi būti visiems

„Klaipėdoje mes, neregių bendruomenė, labai džiaugiamės tuo, kad Klaipėda yra vienintelis miestas, kuriame yra įdiegta sistema kai atvažiavus autobusui yra pasakomas autobuso numeris“, – dėstė minėtos asociacijos asociacijos valdybos narys Martynas Vitkus

Tiesa, garsiniai informaciniai signalai yra įdiegti ne visuose autobusuose, tad neįgalieji norėtų, jog ši spraga būtų pašalinta, mat tais atvejais kai atvykus autobusui nepranešamas jo numeris, regos negalią turintiesiems belieka apie tai teirautis kitų žmonių ar vairuotojo. Tai sukelia nepatogumų, neišvengiama nesusipratimų.

 

Redakcijos archyvo nuotr.

„Viešasis transportas turi būti prieinamas ir patogus visiems be išimčių, nes mūsų autobusais naudojasi klausos, regos, judėjimo negalias turintys keleiviai, mamos su vežimėliais. Tad apie jų kelionės komfortą iš anksto turi pagalvoti ne tik vairuotojai, bet ir autobusų pirkimo dokumentus ruošiantys administracijos specialistai, maršrutų planuotojai, keleivius aptarnaujantys darbuotojai“, – pabrėžė įmonės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Vis dėlto pastebima, kad tik neįgaliesiems pritaikytų autobusų ir su patikėta įranga mokančių dirbti vairuotojų nepakanka, pastangų laukiama ir iš miesto. Dėmesio reikia skirti infrastruktūros tobulinimui. Ypač daug sunkumų neįgalieji, kaip teigiama, patiria senamiestyje.

Dirba ir neįgalieji

Tai jau ne pirmas kartas kai įmonė stiprina paslaugų keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių, kokybę. Panašūs mokymai jau buvo surengti 2017 metais.

Be to, šiuo metu bendrovėje dirba 15 įvairias negalias turinčių žmonių. Prie autobuso vairo sėda 5 iš jų.

„Klaipėdos autobusų parko“ Finansų departamento direktorės Elidos Mantulovs teigimu, įmonė džiaugiasi galėdama suteikti galimybę žmonėms integruotis į darbo rinką, realizuoti save.

Iš viso šioje įmonėje dirba per 300 žmonių. „Klaipėdos autobusų parkas“ yra didžiausia keleivinio transporto bendrovė Vakarų Lietuvos regione, vykdanti keleivių pervežimus Klaipėdos mieste, priemiesčiuose, tolimojo susisiekimo ir tarptautiniuose maršrutuose, teikianti užsakomųjų reisų paslaugas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klaipėdietė

Klaipėdietė portretas
Tai dabar autobusų vairuotojai ir bilietus pardavinėja ir neįgaliuosius į autobusus sodina ir keleivius veža,grafiko laikosi ir neduok dieve minute paveluos keleiviai tuoj skundais apipils ar ne per daug vienam vairuotojui
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių