- Rasa Verseckaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekiama, kad Klaipėdos autobusai taptų vis patogesni specialiųjų poreikių turintiems keleiviams. Šiomis dienomis bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai mokėsi, kaip teisingai pagelbėti viešuoju transportu keliaujantiems įvairias negalias turintiems žmonėms, mamoms su vežimėliais ar vaikams. Teigiama, kad Klaipėda kai kuriais aspektais šioje srityje yra pranašesnė už kitus miestus.
Tobulino įgūdžius
Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ darbuotojai šią savaitę turėjo progą trumpam pasijausti neįgaliu autobuso keleiviu.
Specialių mokymų metu, kuriais siekiama tobulinti paslaugas, teikiamas specialiųjų poreikių turintiems keleiviams, įmonės darbuotojai patys sėdo į neįgaliojo vežimėlį, bandė be pagalbos įvažiuoti į autobusą bei ten pasirengti kelionei.
Eksperimentas atskleidė, koks svarbią misiją atlieka autobuso vairuotojas, padėdamas negalią turinčiam žmogui keliauti viešuoju transportu. Bei kaip svarbu mokėti tinkamai tą pagalbą suteikti, užtikrinant tiek neįgaliojo, tiek visų kitų keleivių kelionės bei vairuotojo darbo patogumą.
„Technika, kad ir kokia tobula ji būtų, be žmogaus dar neveikia. Todėl vairuotojas turi matyti situaciją ne tik savo, bet ir neįgaliojo akimis. Būtent tai labiausiai akcentavome mokymuose, – dėstė bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ Eksploatacijos departamento direktorius Imantas Paliakas.
Redakcijos archyvo nuotr.
Praktinių mokymų dalyje vairuotojams buvo akcentuojama kokiu atstumu nuo šaligatvio bortelio geriausia sustoti, kaip pakreipti autobusą, kaip ištraukti ar įstumti pandusą, kaip į autobusą tinkamai įstumti neįgaliojo vežimėlį ir autobuse keleivį prisegti, akcentuoti neįgaliųjų naudojami informaciniai ženklai autobusuose.
Dauguma autobusų – pritaikyti
Pabrėžiama, kad vairuotojų įgūdžiai šioje srityje yra svarbūs ne tik negalią turintiems žmonėms, bet ir kitiems keleiviams – mamoms su vežimėliais, autobusais keliaujantiems vaikams.
Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius.
Teorinėje mokymų dalyje per 100 „Klaipėdos autobusų parko“ darbuotojų, kasdien miesto ir priemiestiniais maršrutais vežiojančių keleivius, drauge su įmonės administracijos darbuotojais sužinojo apie neįgaliųjų keliones reglamentuojančius teisės aktus, iš pirmų lūpų išgirdo problemas, su kuriomis susiduria autobusais keliaujantys negalią turintys žmonės.
Įvairiuose Lietuvos autobusų parkuose tokius mokymus rengiančios asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas Ričardas Dubickas neskubėjo kritikuoti situacijos Klaipėdoje ir įžvelgė pranašumų.
„Klaipėdą galima sveikinti už tai, kad čia pirmiausia iš visos Lietuvos viešojo transporto parkų, jau prieš ketverius metus visi autobusai buvo pakeisti į žemagrindžius“, – pastebėjo R. Dubickas.
Dauguma autobusų, kuriuos pastaraisiais metais įsigijo bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, yra pritaikyti žmonėms su negalia: turi ryškiaspalvius kontrastingus ženklinimus salone, garsinius durų atsidarymo-užsidarymo signalus, specialiai neįgaliojo ar vaikiško vežimėlio įvažiavimui skirtą platformą ir saugią jų kelionės vietą. Taip pat šiose transporto priemonėse yra įdiegta pasvirimo funkciją į dešinę pusę, kuri neįgaliesiems leidžia lengviau įvažiuoti.
Patogu turi būti visiems
„Klaipėdoje mes, neregių bendruomenė, labai džiaugiamės tuo, kad Klaipėda yra vienintelis miestas, kuriame yra įdiegta sistema kai atvažiavus autobusui yra pasakomas autobuso numeris“, – dėstė minėtos asociacijos asociacijos valdybos narys Martynas Vitkus
Tiesa, garsiniai informaciniai signalai yra įdiegti ne visuose autobusuose, tad neįgalieji norėtų, jog ši spraga būtų pašalinta, mat tais atvejais kai atvykus autobusui nepranešamas jo numeris, regos negalią turintiesiems belieka apie tai teirautis kitų žmonių ar vairuotojo. Tai sukelia nepatogumų, neišvengiama nesusipratimų.
Redakcijos archyvo nuotr.
„Viešasis transportas turi būti prieinamas ir patogus visiems be išimčių, nes mūsų autobusais naudojasi klausos, regos, judėjimo negalias turintys keleiviai, mamos su vežimėliais. Tad apie jų kelionės komfortą iš anksto turi pagalvoti ne tik vairuotojai, bet ir autobusų pirkimo dokumentus ruošiantys administracijos specialistai, maršrutų planuotojai, keleivius aptarnaujantys darbuotojai“, – pabrėžė įmonės generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Vis dėlto pastebima, kad tik neįgaliesiems pritaikytų autobusų ir su patikėta įranga mokančių dirbti vairuotojų nepakanka, pastangų laukiama ir iš miesto. Dėmesio reikia skirti infrastruktūros tobulinimui. Ypač daug sunkumų neįgalieji, kaip teigiama, patiria senamiestyje.
Dirba ir neįgalieji
Tai jau ne pirmas kartas kai įmonė stiprina paslaugų keleiviams, turintiems specialiųjų poreikių, kokybę. Panašūs mokymai jau buvo surengti 2017 metais.
Be to, šiuo metu bendrovėje dirba 15 įvairias negalias turinčių žmonių. Prie autobuso vairo sėda 5 iš jų.
„Klaipėdos autobusų parko“ Finansų departamento direktorės Elidos Mantulovs teigimu, įmonė džiaugiasi galėdama suteikti galimybę žmonėms integruotis į darbo rinką, realizuoti save.
Iš viso šioje įmonėje dirba per 300 žmonių. „Klaipėdos autobusų parkas“ yra didžiausia keleivinio transporto bendrovė Vakarų Lietuvos regione, vykdanti keleivių pervežimus Klaipėdos mieste, priemiesčiuose, tolimojo susisiekimo ir tarptautiniuose maršrutuose, teikianti užsakomųjų reisų paslaugas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Trečiadienio rytą į Teatro aikštę atkeliavo svarbiausias Kalėdų elementas – eglutė, pranešė miesto savivaldybė. ...
-
Klaipėdoje bus atnaujinami pėsčiųjų ir dviračių takai
Ateinančiais metais Klaipėdoje bus pradėti pėsčiųjų ir dviračių takų tinklo atnaujinimo darbai Smiltelės ir Minijos gatvių atkarpose, pranešė savivaldybė. ...
-
Kaip žiemos sezonu tinkamai pasirūpinti vandens skaitikliais?
Prasidėjus šaltajam periodui, „Klaipėdos vanduo“ primena gyventojams apie būtinybę pasirūpinti geriamojo vandens apskaitos mazgų apšiltinimu. Atsakinga vamzdynų ir skaitiklių priežiūra padės išvengti ne tik nepatogum...
-
Žvejybos uosto rajone teko stabdyti darbus: nepagelbėjo net skambutis policijai
Žvejybos uosto rajone rangovai buvo priversti stabdyti darbus dėl gyventojų paliktų automobilių. Paaiškėjo, kad statybininkams nepagelbėjo net skambutis policijai. ...
-
„Mano būsto“ taurės siekia aštuonios komandos
Klaipėdos krepšinio mėgėjai, praeitą sezoną dalyvavę „Bendruomenių“ turnyruose, šiemet kovoja „Mano būsto“ taurės varžybose. ...
-
Senamiestyje pajudėjo viešbučio statybos
Po septynerių metų atkaklios kovos su vietos biurokratais senamiestyje, Tomo gatvėje, viešbutį ketinantys statyti verslininkai pagaliau gavo statybos leidimą. Šioje vietoje, kur dar visai neseniai archeologų kadaise išraustose ir pal...
-
Virš jūros – atominis debesis?
Tarp Klaipėdos ir Palangos sekmadienio popietę užfiksuotas įspūdingos formos debesis. Danguje pasirodė atominės bombos sprogimo metu susiformuojančio grybo formos debesis. ...
-
Klaipėdoje – Kalėdų eglutės įžiebimas: šventę stebėti galės visi
Lapkričio 30-ąją uostamiestyje sužibs šventinio stebuklo laukimo simbolis. Klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami į Teatro aikštę, kur vyks šventinis koncertas ir bus įžiebta pagrindinė uostamiesčio eglė bei atverta ledo ...
-
Siuntų patikra – tik kilus įtarimų
Vienas būdų į mūsų šalį atgabenti draudžiamus dalykus – atsisiųsti juos siuntiniais. Nors pareigūnai neretai randa tokių neteisėtų siuntinių, kiek jų pasiekia adresatus, atsakyti niekas negali. ...
-
Ko Lietuvos švietimo sistema galėtų pasimokyti iš tarptautinio bakalaureato programos?
Kodėl Lietuvoje verta mokytis pagal tarptautinę programą? Kokios jos stipriosios pusės lyginant su lietuviška nacionaline švietimo programa, kokias galimybes ji padidina? Į šiuos klausimus atsakė Lietuvoje apsilankę tarptautinio bak...