- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiuo metu rengiamasi įgyvendinti keletą priemonių, kurios Klaipėdoje mažintų arba atkreiptų dėmesį į neigiamą įtaką iš jūrų uosto.
Taršus oras iš uosto
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rengiasi įvertinti, kokia yra oro tarša iš uosto ir į jį atplaukiančių laivų. Paskelbtas aplinkos taršos įvertinimo konkursas.
Atliekant oro taršos iš uosto vertinimus planuojama ištirti, kiek orą teršia vietiniai ir tarptautiniai laivai, įskaitant uosto aptarnavimo, žvejybos, krovininius ir keleivinius laivus. Planuojama parengti laivų taršos grafinį žemėlapį, kur būtų įvertinta, kokia tarša yra laivams stovint prie krantinių, manevruojant, įplaukiant ir išplaukiant iš uosto.
Kitas tikslas bus įvertinti, kiek ir kokių teršalų į orą išleidžia uosto bendrovės. Planuojama parengti taršos žemėlapį, kur matytųsi, kokios uosto vietos yra pačios taršiausios. Iki šiol dėl oro taršos daugiausia pretenzijų klaipėdiečiai reikšdavo kaip tik dėl uosto bendrovių skleidžiamos taršos.
Papildomai planuojama įvertinti taršą ir iš uosto automobilių, geležinkelio transporto, kai jie per miestą gabena ar išgabena krovinius iš Klaipėdos uosto.
Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.
Miestas be dulkių ir dūmų
Svarbiausias šio tyrimo tikslas ne nustatyti taršiausias vietas, o pateikti aplinkos apsaugos priemonių planą, kaip išvengti oro taršos.
Jau dabar rengiamas projektas, kaip elektrifikuoti dalį Klaipėdos uosto krantinių. Elektra laivams iš kranto pradžioje būtų teikiama į keleivinių laivų krantines. Gali būti, kad vėliau būtų elektrifikuojamos ir konteinerinių ar kitos paskirties laivų krantinės.
Turėtų būti pateiktos ir greitos rekomendacijos laivams, uosto transportui ir bendrovėms, kaip mažinti taršą. Laivyboje gali būti diegiamos, o kai kur jau ir įdiegta laivų teršalų sugaudymo sistemos. Uoste gali būti rekomenduojama naudoti mažiau taršius degalus. Būtų idealus variantas, jei krovinius į uostą atvežtų tik dujomis ar elektra varomas sunkusis transportas.
Uosto bendrovėms gali būti rekomenduojama įrengti daugiau dulkes sulaikančių sienučių, uždarų transporterių linijų, įrengti daugiau dengtų sandėlių ir panašiai.
Visos šios priemonės ir paties uosto siekis ištirti ir mažinti taršą sutampa su ES pradėta taršos mažinimo didžiuosiuose uostamiesčiuose ir kituose miestuose politika. ES politikai norėtų, kad iki 2030 m. didesnėje dalyje uostų į laivus būtų tiekiama elektra iš kranto.
Rengs triukšmo žemėlapį
Su aplinka susietą tyrimo projektą imasi vykdyti ir Klaipėdos miesto savivaldybė. Ji ketina parengti Klaipėdos miesto triukšmo žemėlapį ir veiksmų planą, kaip 2024–2028 m. mažinti triukšmą atskirose miesto vietose.
Planuojama įvertinti Klaipėdos miesto triukšmą daugelyje jo vietų, įskaitant ir uostą, jo prieigas. Vertinimas vyktų įvairiais paros laikais – dieną, vakare ir naktį.
Pagrindiniai triukšmo vertinimo taškai būtų gatvės su automobiliais, geležinkelio ir pramonės zonos.
Atskirai planuojama įvertinti, koks transporto, pramonės triukšmas pasiekia gyvenamąsias vietas, mokyklas, gydymo įstaigas.
Visame Klaipėdos mieste bus pasirinkta daugybė triukšmo matavimo taškų. Iš jų gauti rezultatai ir sudarys triukšmo žemėlapį.
Yra noro tokius triukšmo žemėlapius rengti nuolat, galbūt kas penkerius metus, kad matytųsi tendencijos, kaip realiai įgyvendinami triukšmo mažinimo planai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eksperimentas pavyko: hidrauliniai bandymai Klaipėdoje atliekami per vieną parą
Kasmet AB „Klaipėdos energija“ klientai turėdavo sukti galvą, kaip šaltomis pavasario dienomis ar karštą vidurvasarį kelias paras išsiversti be karšto vandens. Būtent tokių nepatogumų vartotojams sukeldavo centra...
-
Žvynelinė yra daugiau nei tik odos liga1
Nors klaipėdiečius jau džiugina šiltasis sezonas, dalis žmonių pilnavertiškai mėgautis šiais malonumais negali – privalo vilkėti drabužius stačiomis apykaklėmis ir ilgomis rankovėmis, dėvėti pirštinės, o kartu k...
-
Kam priklauso paviljonas?2
Šalia Lėbartų kapinių stotelės esančiame laukimo paviljone akis bado šiukšlės ir pernykščiai lapai. Vienai gyventojai trūko kantrybė, ji nutarė išsiaiškinti, kas atsakingas už šios aplinkos neprieži...
-
Gyventojai – prieš „Ekonovus“ planus: ketina prie magistralės rūšiuoti atliekas
Magistralėje, reprezentacinio Klaipėdos ženklo pašonėje, netrukus atvykstančiuosius į pajūrį gali pasitikti atliekų rūšiavimo padalinys. Vietos gyventojai, prisimindami bendrovės „Ekonovus“ darbą mieste, iš kur ji b...
-
Aplinkosaugininkai apie nudistų akibrokštą rezervate: tai yra sociopatija11
Nudistų akibrokštas pribloškė aplinkosaugininkus – nuogaliai pasigamino nelegalų užrašą „Nudistų pliažas“ ir ne tik įsmeigė jį pajūryje, bet net įsibrovė į rezervato teritoriją. ...
-
Benamiui už šiukšlinimą – tik bauda11
Benamiai – laisvi žmonės, eina, kur nori, miega, kada nori. Laisvoje šalyje tai nėra draudžiama. Neleistina tik šiukšlinti, nes teritorijos valymas – visų mūsų mokesčiais apmokamas darbas. ...
-
Klaipėdos teisme – byla dėl „Neptūnui“ skirtų 250 tūkst. eurų5
Klaipėdos apygardos teismas antradienį turėtų pradėti nagrinėti civilinę bylą, kurioje prašoma panaikinti Klaipėdos tarybos priimtą sprendimą 250 tūkst. eurų padidinti krepšinio klubo „Neptūnas“ kapitalą. ...
-
Jau šį savaitgalį – jubiliejinė Gargždų miesto šventė4
Šį ketvirtadienį, birželio 1-ąją, prasidės šventiniai 770-ojo Gargždų miesto gimtadienio renginiai, kurie tęsis keturias dienas – iki pat sekmadienio. Šiandien išsami jų programa pristatyta Gargždų parke, kur ir vy...
-
Viešajame transporte – daugiau galimybių atsiskaityti už kelionę2
Klaipėda tapo pirmuoju miestu Lietuvoje, kur už kelionę viešuoju transportu galima atsikaityti banko kortele arba išmaniuoju įrenginiu, susietu su banko sąskaita. Nuo šios savaitės daugėja maršrutų, kur keleiviai tokiu būdu...
-
Pristatė „Lornos“ gyvenimo metraštį
Padėkoti likimui už sutiktus šviesius, išmintingus, atsidavusius darbui žmones sumaniusi sveikatos centro „Lorna“ įkūrėja ir vadovė Loreta Bosienė tai padarė ne visai įprastai. Ketvirtį amžiaus gyvuojančios įstaigos vado...