- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
-
Miestui – išmaniųjų „mikriukų“ injekcija
Jau nuo kitos savaitės gyventojai važinėsis naujais mikroautobusais, kuriuose įdiegta moderniausia Lietuvoje elektroninio bilieto sistema. Pastaroji keleiviams leis patogiau pasiekti kelionės tikslą – naudotis ta pačia kortele bus galima keliaujant ir miesto autobusais, ir maršrutiniais taksi.
Vienintelė, užbaigusi reformą
Artėjantį pirmadienį į Klaipėdos gatves išriedės mėlynos spalvos maršrutiniai taksi. Naujos bus ne tik transporto priemonės, bet ir paslauga.
Viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis pasakojo, kad pasiektas kitas miesto transporto etapas – jau netrukus "mikriukai" bus integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą.
Dėl to keleiviams taps kur kas paprasčiau keliauti pasirinktu maršrutu – naudojantis viena elektroninio bilieto kortele bus galima važiuoti ir miesto bei priemiesčio autobusais, ir maršrutiniais taksi.
"Nueitas ilgas kelias, žvelgiant istoriškai maršrutiniai taksi Klaipėdoje startavo dar su senosiomis "Latvijomis". Tai buvo nauja, prabangesnė viešojo transporto rūšis. Šiais laikais diskutuojant apie viešojo transporto modelį, nuspręsta, kad tokia transporto rūšis – mažesnės talpos ir didesnio komforto – yra reikalinga ir ji turėtų likti. Tik, žinoma, kur kas patogesnė, prieinama platesniam keleivių srautui, taip pat ir neįgaliesiems", – akcentavo direktorius.
G.Neniškio teigimu, Klaipėda šalyje yra pirmasis miestas, užbaigęs viešojo transporto reformą. Vežėjai – Kauno ir Šiaulių bendrovės "Kautra" ir "Ridvija" – parinkti konkurso būdu.
"Tai reiškia, kad už geriausią kainą yra gaunama geriausia paslauga. Ir keleiviai galės patys tuo įsitikinti", – šypsojosi pašnekovas.
Keleiviams – naujas maršrutas
Gyventojų, kasdien keliaujančių viešuoju miesto transportu, laukia naujovės.
Pasak G.Neniškio, mikroautobusai kursuos panašiais maršrutais, kaip ir iki šiol, keisis tik jų pavadinimai.
Vietoje 9 "mikriuko" važiuos M8, kurio maršrutas bus toks pat.
Vietoj 6-ojo važiuos M6, kurio trasa taip pat lieka beveik nepakitusi. Mieste šie maršrutiniai taksi važiuos taip pat kaip ir dabar, o Melnragėje šiek tiek trumpiau – iki Audros ir Molo gatvių sankryžos žiedo.
Esminis pokytis tas, kad maršrutiniai taksi važinės ir Šilutės plentu. Atsiras naujas maršrutas – M5, kuris pakeis 8 "mikriuką" ir kursuos Šilutės plentu, Kauno gatve, Taikos prospektu iki Šiaurės prospekto.
"Sugrįžtame į Šilutės plentą su naujuoju maršrutiniu taksi, nes manome, kad ši paslauga reikalinga. Nebelieka buvusio 8-ojo, kuris važiuodavo į autobusų stotį. Išanalizavę keleivių srautus nematėme poreikio šiam maršrutui, ten reikėtų organizuoti susisiekimą autobusais", – aiškino direktorius.
Nuo kito pirmadienio į gatves išriedėsiantys 22 mėlyni mikroautobusai yra pažymėti šachmatine taksi juosta, kuri skiria juos nuo privežamaisiais maršrutais važiuojančių autobusiukų.
Maršrutiniai taksi galės sustoti visur, kur nedraudžia kelių eismo taisyklės, bet tvarkos gatvėse esą bus daugiau. Mat nuo šiol vežėjams bus mokama už nuvažiuotus kilometrus, tad sustoti bet kur norint paimti keleivį vairuotojai nebeturės intereso.
Keisis kainos
Nuo pirmadienio maršrutiniuose taksi galios ta pati elektroninio bilieto kortelė kaip ir autobusuose, tik ją reikės papildyti pasirinkta pinigų suma (nuo 1 iki 99 eurų).
Už kelionę bus galima atsiskaityti elektroniniais pinigais.
"Pasipildžius elektroniniais pinigais ir nuskaičius elektroninį bilietą kelionė bus pigesnė nei iki šiol. Kainuos ne eurą, o 0,95 centro. Atsiranda ir naujas maršrutinių taksi dienos bilietas, kurio kaina – 3,80 euro", – komentavo G.Neniškis.
Įlipus į maršrutinį taksi, elektroninio bilieto kortelę reikės glausti prie skaitytuvo, kuris ir nuskaičiuos reikiamą pinigų sumą už kelionę. Tuo pačiu elektroniniu bilietu bus galima mokėti ir už bendrakeleivių kelionę.
Bendrų miesto viešojo transporto mėnesio bilietų, kuriais bus galima važiuoti tiek maršrutiniu taksi, tiek ir miesto autobusu, darbo dienų bilietas kainuoja 35 eurus, o visų savaitės dienų – 50 eurų.
Galimybė atsiskaityti grynaisiais pinigais maršrutiniame taksi įsigyjant popierinį bilietą išliks, tačiau bilietai atrodys kitaip.
Elektroniniu bilietu naudotis bus pigiau nei popieriniu.
Prie vairo – ir moterys
Anot Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, miestas toliau diktuoja madas šioje rinkoje.
"Klaipėdos viešojo transporto sistema ir toliau išlieka pavyzdžiu visai Lietuvai. Nuo šiol maršrutinių taksi paslauga keičiasi iš esmės – keleiviams siūlomas naujas komforto lygis, nauji atsiskaitymo būdai bei atnaujinti maršrutai. Su naujų maršrutinių taksi pasirodymu gatvėse baigiame jų integraciją į viešojo transporto sistemą. Tai labai didelis žingsnis į priekį. Klaipėda maršrutinių taksi paslaugą išsaugo ir siūlo naują kokybę: ši paslauga, mano manymu, iškeliama į vieną geriausių Lietuvoje lygį", – sakė meras.
Naujieji maršrutiniai taksi yra pritaikyti judėjimo negalią turintiems žmonėms bei mamoms su vežimėliais.
Nemaža dalis senųjų "mikriukų" vairuotojų pereis prie naujųjų mikroautobusų. Tarp jų – nemažai moterų. Klaipėdietės džiaugėsi naujomis darbo sąlygomis ir apskritai galimybe siekti karjeros. Mat, jų žodžiais, darbdaviai dažniausiai vengia moterų vairuotojų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kalėdoms besiruošianti Šilutė įrengs ledo čiuožyklą1
Gražiausioms metų šventėms, kaip ir kiti miestai, besiruošianti Šilutė šiemet gyventojus nustebins ne tik ne tik kalėdinėmis puošmenomis. Šilutės Hugo Šojaus dvare intensyviai vyksta darbai. Čia įrengin...
-
Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...
-
Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...
-
Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre1
Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...
-
Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...
-
„Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį3
Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...
-
Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...
-
Terminalo pavadinimas – ne vienas
Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...
-
Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį1
Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...
-
Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!3
Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...