Klaipėdai – ambicinga dviračių nuomos idėja

Uostamiesčio valdžia puoselėja didelius planus – Klaipėdoje turėtų atsirasti dviračių nuomos sistema. Čia veiktų 10 punktų su 100 dviračių, kurie leistų klaipėdiečiams ir miesto svečiams keliauti į darbą, namus ar pajūrį.

Klaipėda su dar keturiais Europos uostamiesčiais – Antverpenu (Belgija), Triestu (Italija), Konstanca (Rumunija) ir Aberdynu (Škotija) dalyvauja ES programoje, kuri išskirtinį dėmesį skiria darniam miestų judumui.

Pasak Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus Sauliaus Budino, pagrindiniai šio projekto tikslai – kad atsirastų dviračių nuomos sistema ir inovatoriškos šviesoforų valdymo sistemos, skirtos sankryžų pralaidumui didinti.

"Dabar rengsime dviračių nuomos programos galimybių studiją, manau, ją turėsime iki metų galo. Tada, jeigu viskas klostysis sėkmingai, mes jau kitą vasarą galėtume džiaugtis dviračių nuomos sistema Klaipėdoje", – tikino S.Budinas.

Didžiuosiuose miestuose, kuriuose jau veikia dviračių nuomos sistema, pirmasis pusvalandis yra nemokamas. Tai padaryta tam, kad žmogus į netolimą tašką galėtų nuvažiuoti dviračiu, jį palikti kitame punkte ir tai jam nieko nekainuotų.

Planuojama, kad paros mokestis siektų iki trijų su puse euro. Tai būtų perpus pigiau nei šiuo metu komerciniuose dviračių nuomos punktuose.

Projektas kainuotų apie 400 tūkst. eurų, tačiau didžiąją dalį sumos dengtų ES lėšos. Tikslūs skaičiai paaiškės, kai bus atlikta galimybių studija.

Panaši dviračių nuomos sistema sėkmingai veikia Vilniuje ir Kaune, kur dviračius galima išsinuomoti visą parą visomis savaitės dienomis. Šia dviračių nuomos sistema gali naudotis kiekvienas asmuo nuo 14 metų. Vilniuje veikia 37 punktai, turintys apie 300 dviračių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Eduardas Kriščiūnas

Eduardas Kriščiūnas portretas
Klaipėdos savivaldybėje dirba ryžtingi žmonės, kuriems pačių patvirtinti teisės aktai – ne kliūtis išleisti dar daugiau pinigų rengiant naujesnius. Nepaisydami to, kad prieš mažiau nei metus patvirtintame Klaipėdos dviračių spec. plane yra toks sakinys: „Viešųjų dviračių nuomos sistemos DIEGIMAS GALIMAS TIK ĮGYVENDINUS pirmą dviračių infrastruktūros plėtros etapą – suformavus pagrindinį takų tinklą“, jie vis tiek mano, kad užtenka įdiegti prabangią dviračių nuomos sistemą ir viskas bus gerai. Apie kokius viešuosius dviračius galima kalbėti, kai dokumentai reikalauja pradžioje įrengti magistralinius takus? Primenu, kad Vilniuje veikianti sistema yra anaiptol ne pigi. Ten vienas dviračiu nuvažiuotas kilometras savivaldybei kainuoja 2€. Per metus prarandama 1,2mln. eurų.

...

... portretas
kas tas judumas...negaliu pakęsti, čia kaip danė, vietoj Dangės :/

būtinai panagrinėkit dviračio svorį

būtinai panagrinėkit dviračio svorį portretas
jei bus tokie sunkūs, kaip Vilniuje, kurių nei pastumt, nei patempt eina, tai kaip su tokiais važiuosim, - iki pirmo stulpo?
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių