Karinių jūrų pajėgų taršos likvidavimo laivas „Šakiai“ dalyvaus tarptautinėse pratybose Baltijos jūroje „BALEX DELTA 2011“ Danijoje.
Nuo pirmadienio tris dienas Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų (KJP) paieškos, gelbėjimo ir taršos likvidavimo laivas „Šakiai“ bei KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro atstovas dalyvaus tarptautinėse teršimo incidentų likvidavimo pratybose BALEX DELTA 2011. Šios kasmetinėse Baltijos jūros aplinkos apsaugos komisijos (HELCOM) inicijuotos pratybos vyks Baltijos jūroje prie Bornholmo salos Danijoje.
Pratybas šiais metais organizuoja Danijos karališkasis karinis jūrų laivynas. Jose dalyvaus 14 laivų iš aštuonių šalių ir vienas Danijos orlaivis. Taip pat dalyvaus daugiau kaip 20 pratybų stebėtojų ir pratybų vertintojų grupė, sudaryta iš Danijos, Suomijos ir Lietuvos atstovų.
Pratybos BALEX DELTA 2011 organizuojamos norint patikrinti Baltijos šalių pasiruošimą bendrai reaguoti į didelio masto naftos išsiliejimo Baltijos jūroje incidentą. Pratybų tikslas yra patikrinti HELCOM šalių reagavimo į taršos incidentus sistemą, numatytą ryšio sistemų struktūros veikimą, taršos likvidavimo laivų tarpusavio sąveiką, likviduojant taršą jūroje, bei jų galimybes ir pajėgumus.
Pratybų BALEX DELTA 2011 scenarijus numato tariamą naftos produktus vežusio tanklaivio avarijos su žvejybiniu traleriu metu įvykusį apie 5 tūkst. tonų naftos išsiliejimą jūroje, netoli Bornholmo salos. Organizuojamas taršos likvidavimo pajėgumų iškvietimas iš užsienio valstybių, siekiant užkirsti kelią į jūrą išsiliejusiai naftai pasiekti krantą.
BALEX DELTA pratybos rengiamos nuo 1989 metų reguliariai pagal numatytą planą vis kitoje Baltijos jūros šalyje.
Pernai tarptautinės taršos likvidavimo pratybos BALEX DELTA 2010 vyko Lietuvoje ir buvo organizuotos KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro. Tąkart pratybose dalyvavo septyni taršos likvidavimo laivai iš septynių šalių. Lietuvai pratybose atstovavo KJP laivas „Šakiai“, Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Mi-8“ bei AB „ORLEN Lietuva“ Būtingės terminalo pajėgos.
HELCOM duomenimis, šalys, esančios prie Baltijos jūros, turi daugiau kaip 45 jūrinius taršos likvidavimo laivus, kurie, gavus signalą apie pagalbos būtinybę esant teršimo incidentui Baltijos jūroje, galėtų pasiekti naftos išsiliejimo incidento vietą per 6-48 val.
HELCOM teigimu, Automatinės identifikavimo sistemos duomenimis, Baltijos vandenis kasmet skrodžia daugiau nei 60 tūkst. laivų. Per 2009 metus daugiau nei 251 milijonų tonų naftos buvo pervežta Baltijos jūra.
2009 m. Baltijos jūroje užfiksuotos 105 laivų avarijos, iš jų apie 38 įvyko laivams užplaukus ant seklumos, 34 avarija – laivams susidūrus jūroje. Apie 7 proc. visų per 2000–2009 metų laikotarpį užfiksuotų jūroje avarijų sukėlė teršalų išsiliejimą į jūrą.
HELCOM duomenimis, du iš penkių didžiausių incidentų Baltijos jūroje nuo 2001 m. buvo 2001 metais “Baltic Carrier” laivo 2,7 tūkst. tonų naftos išsiliejimas bei 2003 metais laivo „Fu Shan Hai“ 1,2 tūkst. tonų išsiliejimas.
Naujausi komentarai