Verslininkų nedomina galimybė rekonstruotame Klaipėdos delfinariume įrengti kavinę, nors ir numatoma, kad per metus į jį užsuks apie 50 tūkst. žmonių. Lietuvos jūrų muziejus priverstas skelbti jau trečią konkursą, kuriame ieško, kas teiktų viešojo maitinimo paslaugas.
Draus alkoholį ir tabaką
Lietuvos jūrų muziejaus atstovai sunerimę – du konkursai, kuriuose ieškota, kas galėtų delfinariume įrengti kavinę, neįvyko, nes neatsirado tinkamų kandidatų.
"Muziejus jaučia milžinišką socialinę atsakomybę savo lankytojams, todėl nuspręsta, kad čia esančiose kavinėse nebus prekiaujama alkoholiu ir tabako gaminiais", – priežastį, kodėl verslininkų galbūt nedomina kavinės delfinariume nuomos konkursas, įvardijo Lietuvos jūrų muziejaus Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Nika Puteikienė.
Muziejaus tarybos nutarime taip pat buvo numatyta, kad naujasis restoranas turėtų vykdyti dvigubą maitinimo funkciją – tiekti greitus užkandžius bei kokybišką maistą.
Naujam restoranui keliami reikalavimai, kad valgiaraštyje būtų bent po vieną patiekalą vegetarams bei žaliavalgiams, taip pat turėtų būti kuo turtingesnis natūralių gėrimų pasiūlymų sąrašas.
"Alkoholio ir tabako prekybos ir reklamos ribojimas bei prašymas įtraukti sveikesnių produktų į valgiaraštį, paaiškėjo, atbaido galimus mūsų patalpų nuomininkus", – neabejojo N.Puteikienė.
Sušvelnino reikalavimus
Po nesėkmingo antrojo konkurso jo sąlygos buvo šiek tiek sušvelnintos – sumažinta patalpų nuomos kaina, patirties viešojo maitinimo sferoje ir metinės apyvartos reikalavimai.
Muziejaus atstovai vylėsi, jog galiausiai pavyks rasti tinkamą maisto tiekėją.
"Juk pats paprasčiausias būdas siekti pelno – pardavinėti alkoholį. Mes tikime, jog Klaipėdoje yra niša ir socialiai atsakingam verslui", – teigė N.Puteikienė.
Abiejuose skelbtuose konkursuose pasiūlymą buvo pateikusi tik viena įmonė. Ji delfinariumo kavinę nuomojosi ir anksčiau.
Su šia įmone nuomos sutartis yra pratęsta, tačiau laikinai.
Šiuo metu yra paskelbtas trečiasis konkursas, kuris baigsis gegužės 28 d. Iki šiol juo dar nesusidomėjo nė viena bendrovė.
"Tikimės, kad pasiūlymų bus. Jei ne, patys kepsime blynus", – juokavo N.Puteikienė.
Pabandžiusiems pavyko
Pašnekovės teigimu, profesionalaus maitinimo praktika užsienio šalių muziejuose yra sėkminga.
Labai dažnai muziejaus restoranas tampa svarbiu lankytojų traukos akcentu. Kelis pavyzdžius galima atrasti ir Lietuvoje, tačiau uostamiesčio muziejai kol kas apsiriboja tik edukacinėmis programomis.
N.Puteikienė prisiminė, jog Šiaulių "Aušros" muziejuje įsikūrusi Ch.Frenkelio vila lankytojams siūlo tikros dvaro virtuvės patiekalus, rengia edukacines programas. Įvairių sektinų pavyzdžių netrūksta ir užsienio muziejuose.
"Tokios programos pritraukia lankytojų, sudarinėjamos net specialios grupės, nes norinčiųjų patirti kažką nauja – daug", – patikino Ryšių su visuomene skyriaus vedėja.
Naujausi komentarai