B. Markauskas dėl kelių būklės kreipėsi į Seimą

Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas kreipėsi į Seimą, Vyriausybės kanceliariją, Susisiekimo ministeriją ir Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl finansavimo keliams. Net 39 proc. valstybinės reikšmės asfaltuotų kelių jau pernai buvo blogos būklės, tad nieko nedarant jų būklė taps visai tragiška.

Rezultatas – griūvantys tiltai

Klaipėdos rajono meras akcentavo, kad Vyriausybė privalo didinti finansavimą valstybės keliams. Prie B. Markausko prašymo prisijungė dar penkios savivaldybės.

„Automobilių kelių direkcija jau atvirai sako – nebevykdys su savivaldybėmis pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių. Nebevykdys, nes tam tiesiog neturi pinigų. Valstybė negirdi nei savivaldybių, nei ekspertų, nei ekonomistų argumentų, kad kelių tinklas prastėja ir to rezultatas – griūvantys tiltai ir kasmet vis prastėjanti šalies kelių tinklo infrastruktūra. Jau dabar net kas ketvirtas kelias iš dešimties nebeatitinka elementarios kokybės reikalavimų, ir tai kelia sunkumų ne tik mūsų gyventojams, bet ir visai ekonomikai, nes mažina patrauklumą investuotojams“, – situaciją komentavo B. Markauskas.

Jis pastebėjo, kad su šia problema susiduriame visos, o ypač žiedinės, savivaldybės, per kurių teritorijas driekiasi tranzitiniai keliai su dideliais transporto srautais.

„Todėl mūsų rajonas inicijuoja rezoliuciją ir su Kauno, Vilniaus, Panevėžio, Alytaus ir Šiaulių rajonų savivaldybėmis raginame Vyriausybę ir Seimą, formuojant kitų metų valstybės biudžetą, priimti ryžtingus sprendimus dėl finansavimo didinimo šalies keliams“, – tikino B. Markauskas.

Bronius Markauskas. Vytauto Petriko nuotr.

Remontas – migloje

Dienraštis „Klaipėda“ jau rašė apie kai kurių kelių situaciją Klaipėdos rajone („Kelių direkcijos projektai smenga“, 2023 10 24).

Direkcija pripažino, kad pagrindinės įvažos į Gargždus, Tilto gatvės rekonstrukcija pakibo nežinioje, nes tam nėra lėšų.

„Iki šiol, bendradarbiaujant su Kelių direkcija, mums pavyko rekonstruoti tik Kretingos plentą Gargžduose, Klaipėdos ir Žalgirio gatves Priekulėje, tačiau Ežero gatvė Sendvaryje, Klaipėdos gatvė Kretingalėje ir kitos sutartys su Kelių direkcija ir toliau gulės stalčiuje, nes kol kas net kitų metų valstybės biudžeto projekte daugiau papildomų lėšų valstybės keliams neskiriama“, – teigė B. Markauskas.

Dar vienas įrodymas, kad iš Vyriausybės rūmų regionų problemos sunkiai matomos.

Klaipėdos rajono savivaldybė prisidėjo savo lėšomis tvarkant ne tik rajono, bet ir valstybinius kelius. Savivaldybė per kelerius metus net keturis kartus padidino keliams skiriamų lėšų apimtis – nuo 3 mln. eurų 2019 metais iki 12 mln. eurų 2022-aisiais.

Tačiau valstybinių kelių būklė tik blogėja, o jų remonto perspektyvos – migloje.

„Ką tai reiškia? Ogi tai, kad ilgus metus nespręstos problemos, kurioms jau tikėjomės radę sprendimą bendradarbiavimo sutartimis, kurioms skiriame savo lėšas, ir toliau tęsis dėl to, kad Vyriausybė tam neskiria finansavimo. Tai ne tik nepateisinti mūsų visų lūkesčiai, bet ir įsipareigojimų nesilaikymas, o svarbiausia, kad vienos pagrindinių rajono gatvių ir toliau liks be padoraus asfalto, šaligatvių, apšvietimo, perėjų. Dar vienas įrodymas, kad iš Vyriausybės rūmų regionų problemos sunkiai matomos“, – kalbėjo B. Markauskas.

Prašo pakeitimų

Pati Kelių direkcija pabrėžia, kad norint, jog kelių tinklas bent jau neprastėtų, tam jau kitąmet reikia prie dabartinio finansavimo papildomai skirti dar 400 mln. eurų.

„Nesuvokiama, kaip galima nesuprasti, kad finansavimą kelių infrastruktūrai didinti būtina, nes priešingu atveju šalies kelių būklė tik blogės ir kasmet reikalaus dar didesnių investicijų. Kažkada pašiepdavome kaimynus lenkus dėl jų kelių, tačiau dabar lieka tik pavydžiai žiūrėti ir klausytis juokelių apie savo šalies kelius“, – nuoskaudą išsakė B. Markauskas.

Rezoliucijoje valdžios atstovams B. Markauskas akcentavo kelis aspektus.

Be prašymo užtikrinti tinkamą finansavimą, kad Kelių direkcija būtų pajėgi įgyvendinti su savivaldybėmis pasirašytas bendradarbiavimo sutartis, meras atkreipė dėmesį į Kelių priežiūros ir plėtros programos metodiką.

„Reikėtų peržiūrėti šią metodiką, pagal kurią vertinama kelių būklė. Ji turi nemažai spragų, pavyzdžiui, vertinant kelio būklę, išimami ruožai, besidriekiantys per miestelius, kur asfalto danga yra prasčiausia, nėra šaligatvių, apšvietimo, ir teigiama, jog kelias yra geros būklės“, – pastebėjo B. Markauskas.

Taip pat B. Markauskas pabrėžė, kad Kelių direkciją laikas įpareigoti teikti savivaldybei nuolatinę informaciją apie kelių remontus jų teritorijose.

Žiedinėms savivaldybėms, kurioms tenka didesnis tranzitinis srautas, prašoma didinti skiriamą Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų dalį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

S.S.S.

S.S.S. portretas
Tam "To SSS", kaina gal ir logiška, priklauso kas įeina į tuos darbus. Nes viename take įrenginėjami tik pagrindai ir asfaltas. Kitame take klojami ryšių kabeliai, keičiami liukai, įrenginėjamas apšvietimas, o jeigu dar bortai ar raudonas asfaltas, tai faktas kad 1 m2 kaina skirsis ženkliai. Kitur reikia perkloti inžinerinius tinklus, kurių kaina vėlgi priklauso nuo vamzdžių diametrų, nuo šulinių diametrų, nuo vamzdyno gylio. Bet bet kokiu atveju pasirenkamas rangovas ne su didžiausia kaina, o su mažiausia. Ir tai mato visi, kurie teikė pasiūlymus. O jei pigesnių pasiūlymų nebuvo tai nieko ir nepakeisi. Kituose konkursuose yra net nurodyti turimi biudžetai tam objektui, tai būna, kad tie konkursai skelbiami per naujo po tris ar keturis kartus, nes neatsiranda norinčių teikti pasiūlymus. Kiekvieną kartą didina biudžetą objektui kol atsiranda koks rangovas.

Pakrante

Pakrante portretas
Gargždų pazyba yra Markauskas ir Gražulis !

> Palangai , vedinkis

> Palangai , vedinkis portretas
Mulki tu mulki, skaityk straipsni ir antrašte..ir nerodyk bukagalvi ,savo kvailio išprusimo, nes tokie buki kaip tu kvailiai ir sedi ten kresluose
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre
    Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre

    Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...

    1
  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį
    „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį

    Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...

    3
  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį
    Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį

    Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...

    1
  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

Daugiau straipsnių