"Avitelos" sėkmės paslaptis – išmanus požiūris į krizę Pereiti į pagrindinį turinį

"Avitelos" sėkmės paslaptis – išmanus požiūris į krizę

2013-10-28 17:45

Antrą dešimtmetį sparčiai auganti buitinės technikos prekybos bendrovė "Avitela" per ekonominį nuosmukį patyrė didžiausią veiklos pakilimą. Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia 24 įmonės parduotuvių tinklas, o pati bendrovė patenka į didžiausių mokesčių mokėtojų dešimtuką mieste.

R. Gudauskas R. Gudauskas

Antrą dešimtmetį sparčiai auganti buitinės technikos prekybos bendrovė "Avitela" per ekonominį nuosmukį patyrė didžiausią veiklos pakilimą. Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia 24 įmonės parduotuvių tinklas, o pati bendrovė patenka į didžiausių mokesčių mokėtojų dešimtuką mieste.

Ekonomikos krizė – nebūtinai pražūtis verslui. Štai antrą dešimtmetį skaičiuojanti buitinės technikos prekybos bendrovė "Avitela" per nuosmukį patyrė didžiausią veiklos pakilimą. Šiuo metu visoje Lietuvoje veikia 24 įmonės parduotuvių tinklas.

Mokesčių mokėtojų elite

Viena iš buitinės technikos verslo pradininkių Klaipėdoje yra "Avitela", kurios parduotuvių skaičius Lietuvoje išsiplėtė iki 24.

"Unikalu yra tai, kad "Avitelos" tinklas pasklidęs po visą Lietuvą, o valdymas liko Klaipėdoje, kur ir buvo įsteigta bendrovė. Daugeliu atvejų būna priešingai: plečiantis verslui, valdymas keliamas į sostinę. Be to, "Avitela" pagal sumokamus mokesčius mieste patenka į įmonių dešimtuką. Tuo labai didžiuojamės", – teigė bendrovės vadovas Algirdas Mitalas.

2011 m. augimas bendrovėje pasiekė 42 proc., 2012 m. – 24 proc., o šiais metais planuojama pasiekti 100 mln. litų be PVM apyvarta. "Avitela" – didžiausia klaipėdiečių valdoma mažmeninės prekybos įmonė.

"Bendrovė augo natūraliai, klientų dėka. Pasitikėjimas ateina, apyvarta didėja ir įmonė išsiplėtė iki 24 parduotuvių per visą Lietuvą", – pabrėžė A.Mitalas.

Augimas sunkmečiu

Paradoksalu, bet buitine technika prekiaujanti bendrovė sparčiai plėtėsi per ekonominę krizę.

Per krizę esą paprastai būna du sprendimai, kaip išlaikyti pardavimą, tai yra reikia rinktis didinti pardavimo plotą ar kaip tik jį sumažinti, susitraukti ir bandyti išgyventi.

"Didinant pardavimo plotą, nuperkant daugiau prekių, atsiranda galimybė klientams pasiūlyti mažesnę kainą. Per krizę vieni konkurentai bankrutavo, kiti mažino parduotuvių skaičių. Rinkoje atsirado galimybių plėtrai palankiomis sąlygomis. Įmonė tomis aplinkybėmis stengėsi pasinaudoti", – dėstė A.Mitalas.

"Prisimenant 2007–2008 m., daugelis žavėjosi įvairiomis nuolaidų akcijomis ir turėjo progą įsigyti reikiamą prekę geresnėmis kainomis. Būtent tai galėjo pasiūlyti tie verslininkai, kurie didino pardavimo plotus", – įsitikinęs įmonės prekybos vadovas Ramūnas Gudauskas.

Sugebėjo pasinaudoti situacija

R.Gudausko teigimu, per ekonominį nuosmukį buvo tokių žmonių, kurie sugebėjo įsukti savo verslą.

"Vieniems krizė yra žlugimas, kitiems – galimybių metas. Tuo laikotarpiu išryškėjo turtingų žmonių klasė, vidurinės klasės faktiškai nebeliko ir liko tie, kurie per krizę nuskurdo. Pagal šias grupes ir atsirado paklausios prekės – turintiems aukštesnes pajamas arba žemiausias", – teigė R.Gudauskas.

Esą "Avitelos" tokia ir buvo specializacija – pasiūlyti arba žemą kainą, bet ne žemiausią kokybę, arba ypatingos kokybės produktą. Teigiama, kad taip vystant verslą labai svarbu išlaikyti pusiausvyrą, nes nuėjus bet kuriuo vienu iš šių kelių mėginimas gali ir nepasiteisinti.

"Kiekviena vartotojų grupė turi savo poreikius. Aukštas pajamas gaunantys asmenys neieškos pačios mažiausios kainos, nes jie perka prekę ilgesniam laikui. Buvo tokių verslininkų, kurie ėmė prekiauti tik pigiausiais produktais. Praktika parodė, kad toks sprendimas nebuvo tinkamas", – pabrėžė "Avitelos" prekybos vadovas.

Verslą reikia sukti ta linkme, kas bus paklausu. O prieš apsisprendžiant, kas tai bus, reikia įvertinti labai daug rodiklių.

Vertybė – darbuotojai ir naujovės

Bendrovės "Avitela" rinkodaros vadovė Eglė Sarafinaitė mano, jog išgyventi krizę įmonei padėjo ir darbuotojų kompetencija.

"Taip susiklostė, kad mūsų pardavėjai-konsultantai yra labai stiprūs, kalbant tiek apie jų žinias, tiek apie aptarnavimo kokybę. Tuo ekonomiškai sunku metu mes pradėjome ir modernizuoti parduotuves. Parodėme, kad buitinės technikos centrus galima įrengti kitaip, nei buvo įprasta iki tol", – pasakojo E.Sarafinaitė.

Ji teigė, kad bendrovė nuolat investuoja į personalo tobulėjimą. Įmonės veiklos filosofija yra tokia, kad čia dirbantys žmonės turi galimybę tobulėti ir kilti karjeros laiptais.

"Dauguma tų, kurie eina aukštesnes pareigas, savo karjerą bendrovėje pradėjo nuo eilinių darbuotojų. Yra tokių, kurie čia dirba nuo pat pradžių, jie pradėjo nuo pardavėjų grandies ir išaugo iki vadovų", – pabrėžė E.Sarafinaitė.

Žmonės darbą renkasi pagal kelis kriterijus – atlyginimą, darbo atmosferą ir saviraiškos galimybes. Pasak rinkodaros vadovės, jei pati įmonės filosofija paremta nuolatiniu tobulėjimu, žmonėms tiesiog įdomu joje dirbti.

Rinkoje išsitenka

Buitinės technikos parduotuvių, kaip ir baldų salonų, Klaipėdoje gana daug. Tačiau patys stambiausi buitinės technikos prekybos tinklai uostamiestyje tik keturi – "Avitela", "Topo centras", "Elektromarkt" ir "Technorama".

"Konkurencija tarp visų šių bendrovių buitinės technikos prekyboje vyksta jau seniai. Niekas niekada nebuvo atsipalaidavęs, visi dirba įsitempę. Kiekvieną dieną esame pasiruošę, kad rinkoje gali atsirasti naujų žaidėjų. Manome, taip gali atsitikti po dvejų metų", – svarstė E.Sarafinaitė.

Viskas "pagaminta Kinijoje"?

Gyvuoja mitas, kad kone visa buitinė technika gaminama Kinijoje. "Avitelos" prekybos vadovas R.Gudauskas, teigia, kad yra ne visai taip.

"Žiūrint į 2007–2010 m., daugeliui žinomų buitinės technikos gamintojų buvo iškeltas tikslas per krizę nebankrutuoti. Visi galvojo apie išlaidas. Taip, tiesa, kad daugelis gamintojų savo gamybą perkėlė į Kiniją, į Lenkiją. Tačiau toje pačioje Kinijoje perkelti aukšto lygio technologiniai įrenginiai", – teigė R.Gudauskas.

Kinija suteikė pigios darbo jėgos. Tačiau šiuo metu darbo jėga brangsta ir tenai, tad greitai tai nebebus ta populiari valstybė, kur irgi galima sumažinti gamybos išlaidas.

"Kinijoje gaminama daug, nes ten valstybės parama didelė. Taip siekiama prisitraukti gamybinių pajėgumų iš viso pasaulio. Tačiau Europos gamintojai patys supranta, kad investuodami į gamybinius pajėgumus Kinijoje jie yra atsakingi už kokybę", – tvirtino R.Gudauskas.

Kokybė gaunama tokia, kokia turėtų būti, nesvarbu, kur daiktas pagamintas. Be to, klientams išlieka tos pačios garantijos.

"Europos šalys gamintojams nepatrauklios dėl vienos priežasties – darbo užmokestis sudaro didelę gaminio sąnaudų dalį, todėl visi ir ieško pigesnių galimybių", – mano R.Gudauskas.

Neabejojama, kad buitinės technikos rinkai Lietuvoje didelę įtaką turės euro įvedimas. Situacija artimiausiu metu greičiausiai bus įtempta. Teigiama, kad buitinės technikos pardavimo verslas gyvuos, tačiau tam, kokia forma tai vyks, turės įtakos ir politiniai, ir ekonominiai veiksniai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų