- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dėl tilto į Kuršių neriją statybos išskiriamos net aštuonios suinteresuotos žmonių grupės. Iš šalies žvelgiant, argumentai už tilto statybą yra svaresni.
Dėl tilto į Kuršių neriją statybos išskiriamos net aštuonios suinteresuotos žmonių grupės. Iš šalies žvelgiant, argumentai už tilto statybą yra svaresni.
Išvaduotų nuo automobilių
Už tilto statybą į Kuršių neriją pasisako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kurios vadovas Arvydas Vaitkus ir iškėlė šią idėją. Jo teigimu, "niekas iki šiol neįrodė, kad "Smiltynės perkėlos" keltai yra geriau nei tiltas".
Už tilto statybą pasisako beveik visi Klaipėdos uosto kompanijų vadovai. Jų teigimu, uostas toliau vystysis, laivyba intensyvės, ir "Smiltynės perkėlos" veikla vis labiau bus trikdoma.
Tai pasijus jau šiemet, kai pradės veikti suskystintųjų gamtinių dujų terminalas, o į Naująjį keleivių ir krovinių terminalą prie II Smiltynės atplauks vis daugiau keleivinių laivų, kurių apsisukimo ratas kaip tik įdiegtas keltų laivybos maršrute.
Laivyba intensyvės ir atidarius "Klaipėdos Smeltės" konteinerių paskirstymo centrą. Apie naujus pajėgumus nuolat kalba kitos pietinės dalies kompanijos, ypač dideli pokyčiai numatomi Malkų įlankoje.
Už tilto statybą pasisako ir didesnė dalis miesto politikų. Tiltas užmiestyje išvaduotų Klaipėdą nuo maždaug 620 tūkst. papildomo automobilių srauto per metus.
Didžiausiai grupė žmonių, kurie pasisako už tilto statybą yra Neringos savivaldybės gyventojai. Jie savo kailiu pajuto nepatogumus keliantis keltais.
"Smiltynės perkėlos" vadovas Darius Butvydas tikina, kad dabar naujosios konstrukcijos keltai kursuoja be trikdžių. Tačiau neringiškiai geriausiai žino, kad ne visai taip yra. Pakilus didesniam nei 25 metrų per sekundę vėjui arba uoste vykstant intensyviam ledonešiui, kelto galima ir nesulaukti.
"Mums nekyla jokių klausimų dėl tilto, visi neringiškiai jo pusėje. Nesibaiminame kokio nors papildomo žmonių plūdimo į Nidą. Kai keltas visiems buvo nemokamas, Neringoje problemų nebuvo", – teigė Neringos savivaldybės tarybos narys Gediminas Vaidila.
Už tiltą pasisako ir įvairių gelbėjimo, priešgaisrinių tarnybų atstovai. Iš Klaipėdos pakliūti tiltu į Kuršių neriją būtų ir greičiau, ir patogiau.
Bet kas nevažinės
Prieš tilto į Kuršių neriją statybą pasisako tų institucijų vadovės, kurios savo misiją supranta lyg saugoti Kuršių neriją nuo bet kokio kastuvo įsmeigimo.
Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorė Rūta Baškytė įrodinėjo, kad tiltas padidins žalingą poveikį visai Kuršių nerijai, kurią UNESCO ekspertai pripažino pasaulio gamtos ir kultūros paveldo vertybe. Per tiltą neva nusidriektų didesni autotransporto srautai. Manoma, kad iš Kaliningrado srities pradėtų važiuoti sunkvežimiai su kroviniais.
Toks argumentas lengvai paneigiamas. Tiltas būtų apmokestintas, todėl bet kas į Kuršių neriją nevažinėtų.
Kuršių nerijos nacionalinio parko direktorė Aušra Feser panašiai, kaip ir R.Baškytė, įrodinėjo, jog vasarą Neringa dus nuo automobilių. Ji iš viso norėtų, kad Kuršių nerija būtų paskelbta saugoma teritorija, kur negalima važinėti automobiliais. Jos nuomone, "kėlimas keltu į Kuršių neriją yra savotiška pramoga ir ją reikėtų išlaikyti".
Panašius argumentus pateikia ir netoli II Smiltynės perkėlos gyvenantys klaipėdiečiai. Jiems patogu vasarą keltis dviračiais į Kuršių neriją ir važiuoti į paplūdimius.
Šių argumentų priešininkai mano, kad Kuršių nerijos vien dviratininkų rojumi niekada nepavyks paversti. Pagrindinis dviratininkų srautas į Kuršių neriją būna savaitgaliais. Todėl net ir pastačius tiltą, iš dabartinės II Smiltynės perkėlos galėtų kursuoti keltas, kuris ir plukdytų dviratininkus.
Tilto statybos šalininkai mano, kad kaip pramogą reikėtų išlaikyti ir šalia Klaipėdos senamiesčio esančią senąją perkėlą. Ja klaipėdiečiai galėtų keltis į Smiltynės paplūdimius, jūrų muziejų.
Bendrovės "Sweco Lietuva" direktoriaus pavaduotojas Aidas Vaišnoras siūlė, kad Klaipėdoje kursuotų vandens autobusas. Jis sustotų keliose stotelėse ties Klaipėdos ir Smiltynės krantais.
"Ypač svarbu vystyti Klaipėdos uostą, kuris yra Lietuvos ekonomikos variklis, žmonių gerovės ir ekonominio tikslo garantas. Būtina padaryti viską, kad laivyba uoste būtų patogesnė ir saugesnė", – teigė A.Vaišnoras, pasisakęs už tilto statybą.
Panašiai kalbėjo ir Lietuvos transporto ekspertas Algirdas Šakalys. Jo teigimu, kasmet Klaipėdos uosto krovos apimtys didės 7–8 proc. Taip pat intensyvės ir laivyba. Jis siūlė nelaikyti Kuršių nerijos uždara teritorija, skirta tik išrinktiesiems ir turtingiesiems. Reikia ieškoti kompromiso tarp uosto ir Neringos gyventojų iš vienos pusės ir valstybės teritorijų saugotojų iš kitos pusės.
"Lenciūgėlio" mokestis
Prieš tilto statybą pasisako keli Klaipėdos politikai, daugiausiai iš Liberalų sąjūdžio ir keli miesto architektai.
Jų argumentai atrodo "skystokai".
Klaipėdos vicemeras Artūras Šulcas mano, kad tiltas uostamiesčiui nėra aktualus, nors tuo pat metu miestas dūsta nuo automobilių, prie įvažos ties Šilutės plentu nuolat formuojasi kamšatys.
Klaipėdos vyriausiasis architektas Almantas Mureika mano, kad prie II Smiltynės perkėlos yra susiformavęs žmonių traukos centras.
Tuo galima suabejoti. Traukos centrą šioje miesto dalyje formuoja "Maxima". Naujoji Smiltynės perkėla yra tik vieta, kur atvažiuoja visos šalies gyventojai, vykstantys į Kuršių neriją, ir grįžta atgal, dažniausiai mieste nedaug kur stabtelėdami, o dumdami į greitkelį iki jo gerokai užkimšdami miesto gatves.
Kitas jo argumentas, kad nuo tilto toli bus važiuoti į klaipėdietiškąją Kuršių nerijos dalį. Neva Alksnynėje, kur būtų nutiestas tiltas, nebus infrastruktūros. Bet ji, jei bus prasmė, laikui bėgant, atsiras.
Baiminamasi ir didesnio automobilių srauto į klaipėdietiškąją Kuršių nerijos dalį, nes ten nėra automobilių aikštelių.
Ne visai taip – kai kur aikštelės yra, tarkime, prie II Smiltynės pliažo, jachtų uosto, Jūrų muziejaus.
Mokamas tiltas sureguliuotų srautus ir į klaipėdietiškąją Kuršių nerijos dalį.
Buvęs Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius prisiminė tuos metus, kai keltai kėlė nemokamai. Tuomet į Kuršių neriją vykstančiųjų srautas padidėjo 5–10 proc. Jį sureguliavo Klaipėdos savivaldybės įvestas vadinamasis "lenciūgėlio mokestis". Surinkti pinigai buvo skirti infrastruktūrai plėtoti klaipėdietiškoje Kuršių nerijos dalyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gyventojai lieja įtūžį dėl tragiškos kelių būklės: skundais atakuojami specialistai turi atsaką
Pajūrį tebemerkiantys lietūs pridarė bėdų Vakarų Lietuvos žvyrkeliams. Ištirpus sniegui daugybėje vietų atsivėrė duobės, kai kur keliai – sunkiai išvažiuojami. Tačiau skundais atakuojami specialistai tikina, kad šiuo m...
-
Alkoholis toliau liejosi laisvai
Per praėjusius metus uostamiestyje užfiksuota gerokai daugiau nei pusantro tūkstančio atvejų, kai viešoje vietoje sulaikyti neblaivūs arba alkoholį vartoję asmenys. Lyginant su 2023 m. duomenimis, situacija beveik nepasikeitė. Viešoje vi...
-
Iniciatyva – pirmajai miesto tarybai pagerbti
Šiemet balandžio 13-ąją sukaks 35 metai, kai į pirmąjį posėdį susirinko laisvai išrinkti Klaipėdos miesto tarybos deputatai. Artėjant šiai progai, Pirmos miesto tarybos deputatų klubo atstovai kreipėsi į savivaldybę pra&scaro...
-
Laisvės kelionė – į Klaipėdą
Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešojoje bibliotekoje savanoriaujantis Europos solidarumo korpuso savanoris iš Turkijos Cengiz Ergülec ant Amerikos skaityklos sienelės sukūrė neįprastą meno objektą. Jame pavaizduoti garsūs ...
-
Šalia prekybos centrų esantys betoniniai statiniai – ne tik dėl estetikos
Žinoma, kad parduotuvėse žmonių saugumą užtikrina vaizdo kameros, apsaugininkai, bet yra ir kitų saugos priemonių, kurias pastebi ne kiekvienas. ...
-
Medikų ir pilietiškų klaipėdiečių dėka išgelbėta vyro gyvybė1
Jūrininkų sveikatos priežiūros centro automobilių aikštelėje – netikėtas įvykis. Staiga sukniubo mašinoje prie vairo sėdėjęs vyriškis. Jį pastebėję klaipėdiečiai neliko abejingi ir ištraukę vyrą iš aut...
-
Kretingos rajone atšaukta ekstremali situacija dėl potvynio
Kretingos rajono Ekstremaliųjų situacijų operacijų centras ketvirtadienį atšaukė penkiose seniūnijose prieš savaitę dėl potvynio paskelbtą ekstremalią situaciją. ...
-
Uostamiestyje – kelio remonto darbai: bus tam tikrų eismo ribojimų
Nors žiemą kelio remonto darbai uostamiestyje neplanuojami, vis dėlto kai kur šį mėnesį jie vyksta. Bus ir tam tikrų eismo ribojimų. Taip pat, esant būtinybei, tvarkomos avarinės būklės duobės, apie kurias praneša klaipėdiečiai. ...
-
Klaipėdoje išaugo sergamumas kvėpavimo takų infekcijomis
Klaipėdoje sumažėjo sergamumo gripu ir COVID-19 rodikliai, bet išaugo sergamumas ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis. Nors epideminis sergamumo lygis nebuvo pasiektas, sveikatos specialistai ragina laikytis higienos taisykli...
-
Pėsčiųjų perėja prie Žvejų rūmų – nesaugi
Į Žvejų rūmuose vykstančius renginius klaipėdiečiai atvyksta ir automobiliais, tačiau važiuodami į stovėjimo aikštelę jie neretai įsuka per pėsčiųjų perėją. Šiuo metu jau planuojami pokyčiai pagrindinėse uostamiesčio gatvės...