- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas buvo patvirtintas, tačiau įvairios interpretacijos, chaosas ir protestai dėl jo dar tęsėsi.
Uoste įžvelgė gedulą
Susidarė įspūdis, kad „tąsymasis“ dėl uosto veiklos yra gal ir specialiai kurstomas. Labiausiai gaila, kad už to stovi ir tradicinių partijų nariai, ir net didžiulius atlyginimus gaunantys Seimo nariai.
Tuoj po Uosto bendrojo plano priėmimo Seime Vyriausybės valandoje buvo išlieta dozė įtarimų ir interpretacijų dėl Klaipėdos uosto.
„Vyriausybė patvirtino uosto bendrąjį planą. Ką tai reiškia klaipėdiečiams? Man atrodo, kad yra labai liūdna, net sakyčiau, gedulas, nes pagal jį Klaipėdoje krova padidės keturis kartus. Jau dabar Klaipėda ir klaipėdiečiai susiduria su didžiulėmis taršos problemomis, kurios yra nesprendžiamos.
Krova yra vykdoma atviru būdu, mes matome chromu užterštą dirvožemį ir kitus dalykus. Ir suprantame, kad Uosto direkcija šiuo metu taip pat ne itin gerai vykdo savo funkcijas ir neužtikrina, kad būtų vykdomi aplinkosauginiai reikalavimai“, – dėstė Seimo narė Agnė Bilotaitė.
Iš valstybės lėšų išlaikomos Seimo narės pozicija yra labiau nei keista. Uostas yra valstybės ekonomikos variklis, darbo vietų kūrimo generatorius. Seimo nariai turėtų džiaugtis, kad uostas įgijo aiškią perspektyvą, yra numatęs augimą, kurs naujas gerai apmokamas darbo vietas.
Nereikia išskirtinių reikalavimų
Bet kuriam valdžios atstovui, o juo labiau Seimo nariui, turėtų būti aišku, kad uostas neturi burtininkų lazdelės ir vien ja mostelėjus krova iš karto keturis kartus nepadidės.
Turės būti statomi nauji terminalai, atitinkantys didesnius aplinkosauginius reikalavimus. Naikinamos atviros krovos aikštelės, nors ne visais atvejais jas ir būtina naikinti, nes Vakarų Europos šalyse yra gana daug ir efektyvių technologijų, kurios apsaugo nuo krovinių dulkėtumo, kai jie laikomi atvirose aikštelėse.
Keistokai skamba ir toks dėstymas, kad Uosto direkcija turinti užtikrinti aplinkosauginius reikalavimus. Kodėl? Jei tam yra atskiros Aplinkos ministerijai pavaldžios kontrolės struktūros?
Geriausias pavyzdys yra neseniai paskelbtos Seimo teisės departamento išvados dėl Uosto įstatyme bandytų įdiegti papildomų aplinkosaugos priemonių. Teisininkai išaiškino, kad Klaipėdos jūrų uoste neturėtų būti kokių nors išskirtinių aplinkosauginių reikalavimų ar kontrolės sistemos.
Sugrįš prie uosto išvažų
Be abejo svarbu, kad plečiantis Klaipėdos uostui paraleliai būtų vystomi ir jo privažiavimo keliai, geležinkeliai.
„Uosto plėtra yra strategiškai svarbi Lietuvai. Bet svarbiausia yra kiekvieno gyventojo interesai. Kai uostas plėsis į pietinę dalį, tai miestas tikrai turės žymiai daugiau investicijų, negu numatoma dabar, be plėtimo. Taigi klaipėdiečių interesas yra labai svarbus, prioritetinis ir stengiamės, kad lėšų kiekvienais metais būtų daugiau ir netgi tiems projektams, dėl kurių šiandien negalėtume būti garantuoti“, – teigė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Jo teigimu, yra iškeltas klausimas ir fiksuota, kad nuo 2023 m. priklausomai nuo uosto krovos srautų, bus analizuojama nauja išvažiavimo iš uosto kelių tematika.
„Jeigu bus tam poreikis, tai tikrai klausimas bus sprendžiamas teigiamai. Mes aptarėme ir sutarėme, kad reikėtų iš Klaipėdos centro iškelti geležinkelio mazgą. Geležinkelininkai argumentavo, kad jiems reikia 50 hektarų teritorijos kitoje dalyje, bet priėjome prie nuomonės, kad pakaktų 30 hektarų“, – teigė J. Narkevičius.
Lietuvos valstybė yra skurdoka, negali šokti pagal kiekvieno Seimo nario norą ar politinių dividendų krovimo planą. Ir Klaipėdos uosto vystymas, ir jo privažiavimo kelių plėtojimas turi būti nuoseklus, bet nuolatinis ir su aiškia perspektyva, kokia atsirado patvirtinus Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Šalia prekybos centrų esantys betoniniai statiniai – ne tik dėl estetikos
Žinoma, kad parduotuvėse žmonių saugumą užtikrina vaizdo kameros, apsaugininkai, bet yra ir kitų saugos priemonių, kurias pastebi ne kiekvienas. ...
-
Medikų ir pilietiškų klaipėdiečių dėka išgelbėta vyro gyvybė
Jūrininkų sveikatos priežiūros centro automobilių aikštelėje – netikėtas įvykis. Staiga sukniubo mašinoje prie vairo sėdėjęs vyriškis. Jį pastebėję klaipėdiečiai neliko abejingi ir ištraukę vyrą iš aut...
-
Kretingos rajone atšaukta ekstremali situacija dėl potvynio
Kretingos rajono Ekstremaliųjų situacijų operacijų centras ketvirtadienį atšaukė penkiose seniūnijose prieš savaitę dėl potvynio paskelbtą ekstremalią situaciją. ...
-
Uostamiestyje – kelio remonto darbai: bus tam tikrų eismo ribojimų
Nors žiemą kelio remonto darbai uostamiestyje neplanuojami, vis dėlto kai kur šį mėnesį jie vyksta. Bus ir tam tikrų eismo ribojimų. Taip pat, esant būtinybei, tvarkomos avarinės būklės duobės, apie kurias praneša klaipėdiečiai. ...
-
Klaipėdoje išaugo sergamumas kvėpavimo takų infekcijomis
Klaipėdoje sumažėjo sergamumo gripu ir COVID-19 rodikliai, bet išaugo sergamumas ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis. Nors epideminis sergamumo lygis nebuvo pasiektas, sveikatos specialistai ragina laikytis higienos taisykli...
-
Pėsčiųjų perėja prie Žvejų rūmų – nesaugi
Į Žvejų rūmuose vykstančius renginius klaipėdiečiai atvyksta ir automobiliais, tačiau važiuodami į stovėjimo aikštelę jie neretai įsuka per pėsčiųjų perėją. Šiuo metu jau planuojami pokyčiai pagrindinėse uostamiesčio gatvės...
-
Sausio 13-ajai – teatralizuota inscenizacija
Artėjančio sekmadienio vakarą, minint Sausio 13-osios įvykius, Klaipėdoje bus siekiama atkurti to meto atmosferą neįprastu renginiu – teatralizuota inscenizacija „Sausio liepsnų užgrūdinti“. ...
-
Katedros bokšto mūrų statyba – jau šiemet?1
Tris dešimtmečius rusenusi viltis pamatyti vėl iškylančius Šv. Jono bažnyčios mūrus šiemet turėtų virsti realiais veiksmais. Galbūt 2025-aisiais kylančių bažnyčios bokšto sienų dar nepamatysime, bet yra reali ti...
-
Uostamiestyje nuvirtusių medžių – apstu
Praūžus audringam vėjui, uostamiestyje – nemažai nuvirtusių medžių, nulaužtų didelių šakų. Jų daugiau pastebima parkuose ir skveruose. ...
-
Krepšyje – šiurpūs radiniai8
Dviračių, telefonų, automobilių raktelių, žiedų, įrankių, vaikų vežimėlių ir daug kitų dalykų galima rasti uostamiesčio policijos rastų daiktų skyriuje. Tačiau vienas pastarųjų radinių – labai jau neįprastas. ...