Klaipėdoje – paroda, skirta lenkų plakato mokyklai

  • Teksto dydis:

Lapkričio 15 d. 18 val. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro (KKKC) Parodų rūmuose (Didžioji Vandens g. 2) atidaroma šiuolaikinio lenkų plakato dizaino paroda „Faces Of Polish Posters“, kurioje pristatomi Gdansko dailės akademijos Grafinio dizaino fakulteto profesorių bei studentų darbų pavyzdžiai atspindi vieną iš įdomiausių pasaulio grafikos dizaino raidos puslapių – savitą kaimyninės Lenkijos plakato mokyklą.

Anot parodos kuratoriaus architekto Sauliaus Jusionio, Parodų rūmuose bus pristatyti menininkų, dizainerių, dėstytojų Tomaszo Boguslawskio ir Jaceko Staniszewskio bei jų studentų sukurti plakatai, iš viso – apie pusantro šimto darbų. Parodos atidarymo vakarą T. Boguslawskis visus besidominčius pakvies į paskaitą „Poster as an object, object as a poster“ (angl. „Plakatas kaip objektas, objektas kaip plakatas“).

Lenkų plakato kūrimo tradicija, prilyginama mokyklai, gyvuoja nuo XIX a. Jau tuomet lenkų menininkų kurtos spektaklių, parodų, koncertų afišos bei reklaminiai skelbimai Europoje išsiskyrė kokybe bei drąsa derinant jugendo stiliaus, kubizmo, japonizmo stilistikas su folkloro koloritu ir tradiciniu simbolizmu. Šalies menininkų bei dizainerių gaivus požiūris buvo aktualus ir sovietmečiu, ir jam pasibaigus – Lenkijos plakato mokykla pripažįstama vienu iš įdomiausių grafikos dizaino reiškinių pasaulyje.

J. Staniszevskis – šiuolaikinis menininkas, tapytojas, meno kritikas, grafikos dizaineris, muzikantas, kurio veikla – labai daugiaplanė. Jis kuria plakatus, instaliacijas, grafikos darbus, dalyvauja viešojo meno projektuose. 1986–2001 m. laikotarpiu sukūrė daugiau kaip 200 plakatų parodoms, spektakliams, koncertams.

Th. Bogusławskis, ne vienerius metus vadovavęs Gdansko dailės akademijai ir jos padaliniams, aktyviai dirba grafinio dizaino, grafikos, vizualiosios komunikacijos srityse, kuria plakatus, pašto ženklus. Viešnagės Klaipėdoje metu specialistas sutiko ir pasidalyti savo žiniomis su Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto studentais – jiems svečias ves kūrybines dirbtuves „Visual rhetorics in poster art“ (angl. „Vizualioji retorika plakato mene“).

Kūrybinių profesijų atstovai mėgsta kaupti patikusias fotografijas, reklamas, lankstinukus bei kitokias idėjas fiziniame arba virtualiame aplanke – kad būtų kur užmesti akį gaudant įkvėpimą. Kone visi parodoje pristatomi plakatai yra solidūs kandidatai į tokią idėjų taupyklę: jie atskleidžia, kad žmogaus fantazija – beribė, o taiklus kūrybiškas požiūris – bene vienintelis būdas patraukti nuolat informacinio triukšmo gaubiamo šiuolaikinio vartotojo dėmesį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

R.

R. portretas
Buvau šįvakar KKKC ((Didžioji Vandens g. 2), tokios parodos neradau.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių