Pirkdami finansinius produktus ar paslaugas šalies gyventojai nelikę rinktis, kaip parodė Lietuvos banko inicijuoto tyrimo duomenys.
Tik 37 proc. apklaustųjų prieš pasirinkdami finansinius produktus apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, o 19 proc. – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.
"Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas, neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes", – pranešime sakė Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.
Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 proc.) ir produktą siūlančios bendrovės (21 proc. apklaustųjų) patarimai. Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.
Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų šalies gyventojai gana dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius. Bent kartą per metus tai daro 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. turinčių ne gyvybės draudimo produktus, 61 proc. – būsto paskolas, 56 proc. pensijų fondų dalyvių.
Naujausi komentarai