Nacionalinė skrydžių bendrovė "flyLAL" prašo valstybės paramos. Oreiviai neigia gandus, kad sutiktų atiduoti šią įmonę valstybei už simbolinį litą, tačiau neatmeta galimybės nutraukti skrydžius.
Kviečia konkurentus
"flyLAL-Lithuanian airlines" įteikė Susisiekimo ministerijai siūlymų paketą. Bendrovė užsimena, kad jei valdžia neišklausys, skrydžiai iš sostinės bus nutraukti. Netrukus pasklido kalbos, kad Vyriausybė net svarsto galimybę už simbolinį vieną litą perimti šią bendrovę.
Naujasis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis tokius gandus paneigė, tačiau patvirtino, kad sudarė darbo grupę aviacijos rinkos būklei įvertinti. Ši jau pirmadienį turėtų pateikti išvadas.
"Dar nesvarstome klausimo, paremti skrydžių bendroves ar ne. Antradienį mano įsakymu sudaryta darbo grupė analizuoja padėtį oro vežėjų rinkoje. Ekonominė padėtis visoje šalyje yra gana sunki, skrydžių bendrovės – ne išimtis. Kai turėsime darbo grupės išvadas, priimsime sprendimą, kokių veiksmų reikėtų imtis ministerijai ir Vyriausybei, siekiant užtikrinti, kad pervežimas iš šalies oro uostų nenutrūktų. Pirmiausia rūpinamės, kad skrydžių neprarastų Vilniaus oro uostas, bet kalbu ne tik apie "flyLAL", – tikino E.Masiulis.
Anot jo, sostinės oro uostas – strateginis objektas, tad pasirodant vis daugiau pagrindinių vežėjų pranešimų, kad nutraukiami skrydžiai, Susisiekimo ministerija sunerimo, jog keleiviai gali likti už verslo interesų.
E.Masiulis teigė jau pakvietęs į Lietuvą atvykti skrydžių bendrovės SAS atstovus. Ministras tikina turintis argumentų, kurie galėtų įtikinti aviacijos verslo milžiną perkelti skrydžius iš Rygos į Vilnių. Tačiau pateikti daugiau informacijos sakė galėsiantis tik išklausęs darbo grupės išvadas.
Ultimatumo nepateikė
"Pateikėme Susisiekimo ministerijai visą paketą, kuriame yra begalė pasiūlymų", – paklaustas, ar su valdžia kalbama apie įmonės akcijų pardavimą, kalbėjo "flyLAL Group" valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis.
Skrydžių bendrovės vadovai suskubo tartis su nauja šalies valdžia dėl paramos, lengvatų ir būtinų permainų šalies aviacijos rinkoje bei sostinės oro uoste. Oreiviai neigia pateikę Susisiekimo ministerijai ultimatumą, bet leidžia suprasti: jei valdžia neišklausys jų prašymų, skrydžiai iš sostinės gali nutrūkti.
"Tai nėra tiesioginis prašymas skirti paramą. Susisiekimo ministerijai pateikėme daug pasiūlymų, kaip sureguliuoti aviacijos rinką Lietuvoje, nes kol kas joje didžiulė netvarka. "flyLAL" Lietuvai sukuria 1 mlrd. litų bendrojo vidaus produkto. Mano ir kitų akcininkų nuomone, tokia bendrovė yra svarbi šalies ekonomikai, bet jau daugelį metų ji dirba nuostolingai. Visos skrydžių bendrovės, veikiančios Vilniaus oro uoste, dirba nuostolingai. Ilgainiui nebus noro toliau taip dirbti ir iš viso ką nors keisti", – sakė pašnekovas.
Nori jaustis valstybės palaikomi
Vežėjai nepatenkinti todėl, kad visi trys šalies oro uostai konkuruoja dėl skrydžių krypčių, kad valstybė neturi aiškios oro uostų plėtros strategijos. Be to, valdžia esą neapsisprendusi, kuris oro uostas turėtų būti pagrindinis ir kurį reikėtų remti kaip šaliai svarbų objektą.
G.Žiemelis taip pageidauja, kad valstybė suteiktų pagalbą bendrovei "flyLAL" dėl konflikto su "airBaltic", o pačiai nacionalinei skrydžių bendrovei – tam tikrų privilegijų ir nuolaidų.
"Parama suprantama labai plačiai, tai nebūtinai finansinė pagalba. Mes valstybei duodame nemažai pajamų, todėl svarbu, kad valstybė mus palaikytų, padėtų ar bent jau netrukdytų vykdyti projektus", – sakė "flyLAL Group" valdybos pirmininkas.
Nepirkit bilietų, nežinia, kas bus
Kelionių agentūros jau taip pat siunčia nerimo signalus. Jų darbuotojai klientams siūlo kol kas nepirkti bendrovės "flyLAL-Lithuanian airlines" lėktuvų bilietų. Esą dar neaišku, ar kitąmet bendrovė vis dar skraidys iš Vilniaus.
"Vienoje kelionių agentūroje darbuotoja man aiškiai pasakė: "Geriau sekite žinias ir ateikite po kelių dienų. Nežinia, kaip čia bus su tais skrydžiais. Sklinda kalbos, kad "flyLAL" prašo iš Vyriausybės paramos ir jei jos negaus, Vilnius gali likti be tiesioginių skrydžių", – pasakojo Romanas.
Pačios kelionių agentūros tikina oficialiai nieko negirdėjusios, tačiau rinkoje iš tikrųjų sklando nerimo kupini gandai.
"Oficialiai nieko negalime pasakyti, nebent iš nuogirdų. Tarp agentūrų sklinda tokios kalbos, bet kol kas visi vežėjai siunčia mums savo skrydžių grafikus ir pasiūlymus. Kita vertus, kai "airBaltic" atsisakė keleto skrydžių iš Vilniaus, mums apie tai iš anksto nepranešė. Tik kai užsakinėdavome bilietus, elektroninė sistema pasakydavo, kad tądien skrydžio nebus. Tai negali būti tikras, kad su "flyLAL" nenutiks tas pats", – komentavo kelionių agentūros "Krantas travel" Kauno pardavimo biuro vadovė Nijolė Štriupkienė.
Naujausi komentarai