Bendros kalbos su valdžia neradę vežėjai nusprendė imtis kraštutinių priemonių - vilkikų vairuotojai kitą trečiadienį blokuos eismą sostinėje.
Kentės ne tik vilniečiai
Nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava" prarado viltį gauti leidimą atsivežti pigesnių degalų iš užsienio.
Valdžia, esą, delsia priimti ir kitus sprendimus, vežėjų nuomone, galinčius stabilizuoti padėtį degalų rinkoje. Todėl asociacijos nariai vakar vykusiame posėdyje nusprendė įrodyti, kad jie nejuokauja.
„Eismo visiškai neblokuosime, tačiau pagrindinėmis miesto transporto arterijomis sunkvežimiai važinės lėtai", - sakė „Linavos" atstovas spaudai Anatolijus Jakimovas.
Ryte vairuotojai pasidalys į dvi grupes. Vieni važiuos nuo vadinamojo Trakų viaduko Savanorių prospektu iki kelio Vilnius-Panevėžys. Kiti - nuo Ukmergės gatvės pro Pedagoginio universiteto žiedą, Geležinio vilko gatve ir Savanorių prospektu.
Akcijos pradžia numatyta 9 val. ryto. Ji truks apie 3 valandas. Kol kas vežėjai nesvarsto galimybės panašias akcijas surengti ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose. Čia praėjusią savaitę prieš kylančias degalų kainas protestavo lengvųjų automobilių vairuotojai. Jie rikiavosi prie degalinių ir pirko degalų tik už 1 litą.
Valdžios siūlymai nuvylė
Pagrindinė priežastis, kodėl verslininkai pasiryžo išvažiuoti į gatves, ta, kad valdžia, esą, kurčia jų pasiūlymas ir pageidavimams.
Vežėjai jau porą kartų buvo susitikę su Ūkio ir Susisiekimo ministerijų atstovais bei premjeru Gediminu Kirkilu aptarti padėties degalų rinkoje. Tačiau jokių konkrečių pažadų „Linavos" atstovams iš valdžios išpešti nepavyko.
„Vienintelis normalus pasiūlymas nuskambėjo iš Ūkio ministerijos. Jie pasiūlė leisti Lietuvoje pardavinėti keliais centais pigesnį, prie minus 20 laipsnių temperatūros užšąlantį F klasės dyzeliną", - pasakojo A.Jakimovas. Ūkio ministro Vyto Navicko įsakymu tai buvo įgyvendinta. Nuo rudens Lietuvoje bus galima prekiauti šiuo dyzelinu.
Jis, temperatūrai krentant, klampus tampa greičiau nei dabar parduodamas arktinis dyzelinas, tačiau tikimasi, kad pradėjus juo prekiauti dyzelino kainos taip greitai nebekils. Ūkio ministerija paskelbė, kad F klasės dyzeliną galės gaminti „Mažeikių nafta", jį taip pat bus galima importuoti iš kitų šalių.
Liko neišgirsti
Tačiau to vežėjams nepakanka. Dar birželio pradžioje „Linavos" vadovai dalyvavo Vyriausybėje surengtame pasitarime ir įteikė premjerui Gediminui Kirkilui kreipimąsi, kuriame išdėstyti „Linavos", Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos ir ekspeditorių asociacijos „Lineka" siūlymai padėčiai degalų rinkoje stabilizuoti.
Asociacijos prašė supaprastinti degalų importo tvarką, kad jų būtų galima atsivežti pigiau, panaikinti reikalavimą importuotojams kaupti degalus, sumažinti akcizą arba numatyti kitas mokesčių lengvatas viešajam keleiviniam transportui.
Taip pat buvo prašoma leidimo taikyti diferencijuotą akcizo tarifą komercinės ir nekomercinės paskirties dyzelinui. Šie klausimai taip ir liko be atsako.
„Gavome laišką iš ministerijų. Ten parašyta, kad šių siūlymų įgyvendinti neįmanoma. Tačiau mes kalbėjomės su Laisvosios rinkos instituto specialistais, ir jie - kitos nuomonės", - dienraščiui sakė „Linavos" atstovas.
Naujausi komentarai