Ką slėpė mikroautobuso vairuotojo priepuoliai? Pereiti į pagrindinį turinį

Ką slėpė mikroautobuso vairuotojo priepuoliai?

2015-05-18 11:35

Avariją, per kurią sužaloti devyni žmonės, sukėlęs mikroautobuso vairuotojas neturėjo teisės sėsti prie jokios transporto priemonės vairo. Nepaisant, kad jam konstatuota vos 40 proc. darbingumo, vežančiai keleivius bendrovei šį epilepsija sergantį vyrą rekomendavo Darbo birža.

Ką slėpė mikroautobuso vairuotojo priepuoliai?
Ką slėpė mikroautobuso vairuotojo priepuoliai? / Evaldo Virkečio nuotr.

Avariją, per kurią sužaloti devyni žmonės, sukėlęs mikroautobuso vairuotojas neturėjo teisės sėsti prie jokios transporto priemonės vairo. Nepaisant, kad jam konstatuota vos 40 proc. darbingumo, vežančiai keleivius bendrovei šį epilepsija sergantį vyrą rekomendavo Darbo birža.

Pramiegojo posūkį

Šie skandalingi faktai paaiškėjo tiriant rekordinį pagal nukentėjusiųjų skaičių praėjusio pavasario eismo įvykį Kauno rajone, Raudondvaryje.

Iš pradžių įtarta, kad antrosios Velykų dienos rytą maršrutinis mikroautobusas "Kaunas–Jurbarkas" nulėkė posūkyje nuo kelio, nes prie jo vairo sėdėjęs Jurbarke registruotos bendrovės R.Alksnio įmonės vairuotojas Antanas Ivaškevičius nepaskirstė dėmesio skaičiuodamas grąžą ką tik įlipusiems ir bilietus pirkusiems keleiviams. Avarijos vietoje neužfiksuota jokių stabdymo žymių – keleivių, kurių pusę sudarė garbaus amžiaus močiutės, pilna transporto priemonė posūkyje nuvažiavo tiesiai į pakelės griovį. Laimė, kliudė jame esantį medį ne priekiu, o šonu.

Kaktomušos atveju padariniai galėjo būti dar skaudesni. Nors ir tą 2014-ųjų balandžio 21-osios rytą į Raudondvarį atskubėjo visi Kauno rajone dirbę greitosios pagalbos automobiliai. Medikų pagalbos prireikė devyniems šio mikroautobuso keleiviams ir juos vežusiam vairuotojui.

Nežinojo, kas atsitiko

Visi nelaimėliai atsidūrė Kauno klinikose. Trys įvairius lūžius patyrusios moterys paguldytos į ligoninę. Jų likimo draugės ir vienintelis, be vairuotojo, šio ekipažo vyras, diagnozavus jiems lengvesnius sumušimus ir suteikus būtinąją medicinos pagalbą, išleisti gydytis ambulatoriškai.

Nustatyta, kad A.Ivaškevičius nesuvaldė mikroautobuso būdamas blaivus. Tačiau jo paaiškinimas, kas atsitiko, buvo įtartinas. Lengvesnius sužalojimus, nei trečdalis jo keleivių, patyręs A.Ivaškevičius teigė nieko neatsimenantis – atsigavo tik pakelės griovyje.

Ne kažin kuo galėjo padėti tiriant įvykio aplinkybes ir mikroautobuso keleiviai. Vieni jų lemtingiausiu momentu snaudė, kiti skaitė, treti žiūrėjo per langą. Nė vienam jų neužkliuvo ir galbūt per didelis mikroautobuso greitis – nelaimės vietoje jis leistinas iki 50 km/val.

Pirmas dublis

Įtarimas, kad nusipirko katę maiše, pirmiausia kilo A.Ivaškevičiaus darbdaviams.

Tai buvo jau antra per pusantro mėnesio šio Darbo biržos atsiųsto vairuotojo sukelta avarija. Kovą jis panašiomis aplinkybėmis vos nesužalojo į renginį užsakytu autobusu vežamų vieno Kauno šokių kolektyvo vaikų. Šie atsipirko nemenku išgąsčiu. Tada A.Ivaškevičius prie Seredžiaus tiesiame kelyje atsitrenkė į tilto turėklus.

Pasak buvusio šio nevykėlio darbdavio – bendrovės R.Alksnio įmonės, kuri šiandien pervardyta į UAB "Autogerovė", direktoriaus Gedimino Eizos, iš pradžių A.Ivaškevičius kaltę bandė versti  neva sugedusiam autobusui. Šis neseniai buvo remontuotas. Kai su pretenzijomis buvo kreiptasi į jį remontavusį autoservisą, supykęs šio vadovas pareikalavo kaltinimus įrodančios ekspertizės.

Kilus triukšmui, A.Ivaškevičius jau neneigė išvakarėse kovo 8-osios proga padauginęs alaus. Po šio įvykio jis pripūtė į alkoholio matuoklį tada dar leistiną autobusų vairuotojams alkoholio kiekį – 0,24 promilės.

Medikų pažymos – suklastotos?

Anot A.Eizos, įtarti ką nors rimčiau lyg ir nebuvo pagrindo.

54-erių A.Ivaškevičius buvo įsidarbinęs jų bendrovėje vos prieš mėnesį su Jurbarko darbo biržos, kuriai buvo pranešta, kad ieškomas vairuotojas-konduktorius, rekomendacija.
Pateikė jis ir vienos Kauno poliklinikos išduotą medicininę pažymą, kad gali vairuoti "B" ir "D" kategorijos transporto priemones. A.Eizos reikalavimu, A.Ivaškevičius dar turėjo papildomai įgyti 95 kategoriją, kuriai gauti taip pat būtina medicininė pažyma.

Jis įvykdė ir šį reikalavimą. Tačiau, pasak A.Eizos, minėtą kategoriją jam suteikusi Klaipėdos bendrovė, turinti filialus beveik visoje Žemaitijoje, šiandien atsisako parodyti A.Ivaškevičiaus pateiktą medicininę pažymą.

Išgelbėjo žmona

Tikroji A.Ivaškevičių persekiojančių avarijų priežastis ėmė aiškėti, kai dar po mėnesio Raudondvaryje, vėl lygiame kelyje, jis darkart nesuvaldė transporto priemonės ir A.Eiza pradėjo savo tyrimą.

Tada ir paaiškėjo, kodėl, vežant šokėjus, A.Ivaškevičių lydėjo žmona. Vyrui praradus orientaciją, ji spėjo sustabdyti autobusą, išjungdama jo variklį ir užbėgdama už akių galimai tragedijai.

 

Neatmetama prielaida, kad ji gerai žinojo, kas gali nutikti vyrui išvakarėse vartojus alkoholį. Ir tai, ko gero, buvo ne pirmas  atvejis, kai, vyrui sėdus prie vairo, žmona sėdo greta jo. Antrąją Velykų dieną, kai šis vežė keleivius iš Kauno į Jurbarką, žmonos šalia nebuvo. Nors yra duomenų, kad ir šio įvykio išvakarėse A.Ivaškevičius vartojo alkoholį.

Paslaptis atskleista

Įtarimų, kad mikroautobuso vairuotojas gali turėti sveikatos problemų, kilo ir ikiteisminį tyrimą dėl avarijos Raudondvaryje atlikusiems teisėsaugininkams.

Skirdami A.Ivaškevičiui psichiatrinę ekspertizę, jie vienu šūviu nušovė du zuikius. Specialistai įtariamąjį pripažino pakaltinamu, tačiau atskleidė skandalingą jo paslaptį.
Paaiškėjo, kad šis vairuotojas yra patyręs dvi avarijas, per kurias jam sunkiai traumuota galva. Pirmąją – dar prieš keliolika metų. Šių traumų padariniai – pasikartojantys epilepsijos priepuoliai, per kuriuos jis praranda ne tik orientaciją, bet ir atmintį.

Su šiuo negalavimu susijusi Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tauragės teritorinio skyriaus išvada, kad A.Ivaškevičius yra darbingas tik 40 proc. ir negali vairuoti transporto priemonės, pasirašyta 2013-ųjų lapkritį, t.y. keturi penki mėnesiai iki vienas po kitą jo sukeltų eismo įvykių, ir turėjusi galioti vienus metus.

Turi užnugarį?

Kodėl Darbo biržos rekomendacijoje įdarbinti A.Ivaškevičių vairuotoju-konduktoriumi apie jo neįgalumą ir su šiuo susijusius darbo apribojimus nėra nė žodžio, galima tik spėlioti. Buvę jo darbdaviai, iškėlę Darbo biržos Jurbarko skyriui ir A.Ivaškevičiui civilinę bylą, šiandien tai bando išsiaiškinti teisme.

Net neabejojama, kad apie pastarąjį ištinkančius priepuolius buvo žinoma ir Jurbarko policijoje dirbančiam A.Ivaškevičiaus žentui. Šio kolegos už techninį eismo įvykį, vežant šokėjus į renginį, skyrė jo uošviui piniginę baudą. Tačiau A.Ivaškevičius ir toliau galėjo vairuoti.

"Už tokį pažeidimą vairuotojo pažymėjimas neatimamas", –  "Kauno dienai" teigė Jurbarko rajono policijos komisariato viršininkas Aivaras Dumčius, daugiau dėmesio skyręs kitam jų atliekamam tyrimui – dėl galimo A.Eizos savavaldžiavimo. Galvoje turėtas atvejis, kai šis, ne per seniausiai vėl pamatęs A.Ivaškevičių prie vairo, užtvėrė jo lengvajam automobiliui kelią ir iškvietė policiją. Tačiau, anot A.Dumčiaus, A.Ivaškevičius jiems pateikė 2014-ųjų lapkritį vienos Kauno poliklinikos (redakcijos duomenimis, ne tos, su kurios pažyma jis buvo priimtas dirbti vairuotoju-konduktoriumi) išduotą panašų dokumentą, kad jis gali vairuoti "B" kategorijos transporto priemonę, t.y. lengvąjį automobilį.

Finišas – už posūkio

Teisėsaugininkai yra užklausę tokias pažymas išduodančių medikų, ar A.Ivaškevičius nenuslėpė nuo jų savo ligos. Jie teigia pradėję procedūrą dėl jo vairuotojo teisių atėmimo. Tačiau tai užtrunka.

Artimiausiu metu teismui bus perduota ir A.Ivaškevičiaus byla dėl Raudondvaryje sukelto eismo įvykio. Oficialiai jis kaltinamas, kad nepasirinko saugaus greičio ir dėl to posūkyje nesuvaldė automobilio.

Keli sužeistieji jau pareiškė savo ieškinius dėl patirtos žalos. Bendra jų suma – apie 8 tūkst. eurų. Kai kas prašo beveik 4 tūkst. eurų kompensacijos, kai kam užtenka ir 900 eurų.

Kartu su A.Ivaškevičiumi atsakove šioje byloje pripažinta buvusi jo darbovietė.

Per mėnesį – trys

Pasak Kauno kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyrius viršininko Andriaus Bubulio, per mėnesį būna keli atvejai, kai tenka spręsti klausimą, ar asmuo gali vairuoti transporto priemonę. Dažniausiai tokie įtarimai kyla tiriant eismo įvykių aplinkybes. Savo įtarimais pasidalija ir tam, kas vyksta aplinkui, neabejingi piliečiai. Kartais apie tokius atvejus praneša medikai. Vienas iš naujesnių pavyzdžių – įtarimą sukėlęs taksisto elgesys per Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus reidą. Tačiau, rekomendavus šiam taksistui pasitikrinti sveikatą, jis apskundė pareigūnų sprendimą Kauno apygardos administraciniam teismui ir toliau vežioja keleivius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų