Stebisi sprendimu
Visai neseniai Kauno rajone Ramučiuose buvo nutiestas dviračių takas, vedantis link Kauno LEZ. Tačiau smagiai skrieti juo su vėjeliu gali būti sudėtinga, mat vienoje atkarpoje įrengti laiptai.
Naujojo tako pradžioje yra pastatytas kelio ženklas, nurodantis, kad takas skirtas būtent dviratininkams. Tačiau take yra kliūčių. Įkalnėje kažkodėl buvo nuspręsta įrengti ne įprastą nuožulnų taką, o laiptų pakopas. Šioje atkarpoje takas baigiasi, įveikus kalną, vėl siūloma važiuoti įprastu dviračių taku. Toks sprendimas dviratininkams ir vietos gyventojams pasirodė labai keistas.
„Tai visi gatve važiuos ir normaliai nusileis nuo kalniuko, o ne tais laiptais dviračius vešis. Keistas sprendimas, nes toje vietoje kalnas tikrai nėra neįveikiamas, o jei jau kas nors neįmina, tai gali užsistumti dviratį. Tačiau dabar dviratininkai dėl tokio genialaus sprendimo, nustumiami į gatvę ir taip tikrai neužtikrinamas eismo saugumas“, – apie laiptus dviračių take pasisakė vienas sutiktas vietos gyventojas.
Kiti taip pat turėjo priekaištų dėl laiptų. Tokia kliūtis gali atgrasyti gyventojus naudotis taku, ir pinigai gali būti išmesti tiesiog į balą. „Viduryje tako įrengta vienuolika laiptų aikštelių. Nepatogu niekam – nei dviratininkams, nei tėvams su vaikiškais vežimėliais. Nesuprantu, kam daryti taką, kuris bus nepatogus“, – replikavo dar vienas Kauno rajone gyvenantis vyras.
Per status kalnas?
Naujojo dviračių tako Ramučiuose įrengimu rūpinosi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD). Takas veda palei valstybinės reikšmės kelią, todėl būtent ši institucija ir užsakė projektą.
Dviračių tako kaina siekia beveik ketvirtį milijono eurų.
LAKD „Kauno dienai“ aiškino, kad laiptų pakopos atitinka reikalavimus. Laiptų esą reikėjo dėl to, kad dalyje tako yra status kalnas.
„Esant dideliam reljefo išilginiam nuolydžiui, buvo numatyta įrengti laiptus, vadovaujantis statybos techniniu reglamentu (STR). Vietovė, kurioje buvo kapitališkai remontuojamas kelias ir įrengti laiptai bei pakopos, išsiskiria reljefo ypatumais. Šioje vietoje išilginis nuolydis sudaro apie 11 proc. (10,8), todėl, pagal vietinės reikšmės kelių ir gatvių statybos techninio reglamento bendruosius reikalavimus, takai ar šaligatviai šalia gatvės važiuojamosios dalies projektuojami pagal gatvės išilginį nuolydį, tačiau ne didesnį nei 1 proc.
Šiuo atveju, esant didesniam nei reikalaujama išilginiam nuolydžiui (daugiau nei 5 proc.), buvo numatyta įrengti laiptus ir nuožulnas“, – techninius parametrus, kurie esą lėmė laiptų atsiradimą dviračių take, aiškino LAKD atstovai.
Takas gali būti nepriimtinas tiek dviratininkams, tiek tėvams su vaikų vežimėliais. (T.Biliūno/ Fotobanko nuotr.)
Dviračių tako kaina
Automobilių kelių direkcija pažymėjo, kad dviračių tako projektas dar nėra iki galo užbaigtas, tiksliau, darbai jau padaryti, bet objektas oficialiai dar nepriimtas.
LAKD nurodė, kad kelias ir dviračių takas jungia Ramučių gyvenvietę su vystomu Kauno LEZ. „Kauno diena“ paprašė patikslinti, kiek kainavo įrengti dviračių taką, kurio viduryje – laiptai. „Pėsčiųjų ir dviračių tako kaina (su laiptais ir pandusais) siekia apie 186 tūkst. eurų be PVM“, – informavo LAKD.
Pridėjus mokesčius, dviračių tako kaina siekia beveik ketvirtį milijono eurų. Už tokią sumą vietiniai gyventojai tikėjosi gauti patogų dviračių taką, tačiau, įrengus laiptų aikšteles, abejojama, ar tikrai takas pasiteisins ir skatins rinktis ne automobilį, o dviratį.
Naujausi komentarai