Kovo 24 d. posėdžiavusi Kauno rajono savivaldybės taryba pasiūlė Nacionalinės žemės tarnybos Kauno rajono skyriui pripažinti būtinais visuomenės poreikiams keturis skirtingose vietose Vilkijoje esančius žemės sklypus. Jie numatyti skirtingoms veikloms.
Taps trūkstama jungtimi
Pripažinus būtinu visuomenės poreikiams žemės sklypą palei Nemuno upę, jame būtų įrengtas dviračių takas Batniava–Vilkija. Šiai infrastruktūrai įrengti būtų naudojamos ES struktūrinių fondų lėšos.
Planai: per šį sklypą turėtų nusidriekti trūkstama dviračių tako jungtis. / Vilmanto Raupelio nuotr.
„Realių darbų dar nesame suprojektavę, tačiau perspektyvoje galvojame apie dviračių taką. Dviračių takas driekiasi palei visą panemunę: pro Kulautuvą, Batniavą iki kelto Vilkijoje. Nuo šios vietos jis turėtų tęstis tolyn ir kelyje Kaunas–Jurbarkas susijungti su šalikelėje įrengtu dviračių taku“, – aiškino Vilkijos seniūnas Paulius Amanaitis.
Paulius Amanaitis / Vilmanto Raupelio nuotr.
Seniūnas pabrėžė nenorįs dviratininkams suteikti nepagrįstų lūkesčių, kad ši atkarpa atsiras greitai: „Gal šiemet, gal kitais metais, o gal ir dar vėliau. Pirmiausia norisi sutvarkyti sklypo dokumentus, kad vėliau nekiltų problemų. Paėmus žemės sklypą visuomenės poreikiams, galima įrengti poilsiaviečių, nes keliose vietose plotis yra šiek tiek didesnis, nei reikia dviračių takui.“
Daugiau saugumo
Apie pirmąją elektromobilių įkrovos stotelę P.Amanaitis kalba gerokai drąsiau. Ją įrengti suplanuota prie „Iki“ parduotuvės, Čekiškės ir Bažnyčios gatvių sankryžoje, būsimoje automobilių aikštelėje.
Šio projekto, kuris apima ir sankryžos rekonstrukciją, vilkijiečiai labai laukė. Sankryžos rekonstrukciją atliks Lietuvos automobilių kelių direkcija. Planuojama ją padaryti saugesnę, įrengti pėsčiųjų perėjų, kurių dabar labai trūksta Vilkijos centre, šiek tiek į kitą vietą paslinkti autobusų aikštelę.
Kauno rajono savivaldybės planuose – įrengti uždarą automobilių aikštelę, nes dabar atvažiavus apsipirkti automobiliai paliekami šalikelėje, o į važiuojamąją dalį išvažiuojama atbulomis – tai išties nesaugu. „Ši vieta Vilkijoje – didelis sopulys. Avarijų nepasitaikė, bet avarinių situacijų susidaro nuolat“, – pabrėžė Vilkijos seniūnas.
Planuojamoje aikštelėje vienu metu tilps 23 automobiliai, dvi vietos bus skirtos elektromobiliams. „Automonilių vietų skaičius – maksimalus, daugiau įrengti negalime. Šalia yra gyvenamieji namai, jei matysime, kad jų gyventojai piktnaudžiauja, kad trūksta vietų pirkėjų automobiliams, ribosime stovėjimo laiką iki vienos ar dviejų valandų, tiek, kiek užtrunka apsipirkti“, – sakė P.Amanaitis.
Turgavietė – daugiabučių kvartale
Trečiame sklype, kurį siūloma pripažinti būtinu visuomenės poreikiams, ketinama įrengti turgavietę. Senoji buvo toje vietoje, kur dabar numatyta automobilių aikštelė.
Kartu: daugiau saugumo šiai vietai suteiks Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir Kauno rajono savivaldybės projektai. / Vilmanto Raupelio nuotr.
„Čekiškės gatvės pakraštyje stovėjo stoginės ir vietiniai gyventojai prekiaudavo tuo, ką užaugina ar pagamina. Tačiau iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos seniūnija sulaukdavo daugybės pastabų dėl sankryžos ir prekyvietės nesaugumo eismo atžvilgiu, todėl žmonių buvo prašoma čia neprekiauti. Šiuo metu Vilkijos turgus veikia privačioje valdoje, tačiau čia vietos prekiauti nedaug ir jos neužtenka plėtrai, todėl nėra galimybės prekiauti naujiems pardavėjams“, – pasakojo seniūnas.
Sklypas, kuriame planuojama įrengti turgavietę, didelis, jame, jei bus poreikis, galima numatyti ir plėtrą. „Norisi Vilkijoje atgaivinti turgų, kad jis taptų panašus į esantį Jonavoje ar Kėdainiuose. Naujasis turgus suplanuotas vadinamajame Vilkijos daugiabučių kvartale, Tulpių gatvėje. Čia didžiausia koncentracija žmonių, eismas neintensyvus“, – vietos pranašumus vardijo pašnekovas.
Vilkijoje prekiaujama ne tik žemės ūkio produkcija: bulvėmis, morkomis, kitomis daržovėmis, mėsos ir pieno gaminiais, medumi, bet ir drabužiais, netgi baldais. „Žinoma, didelio baldų asortimento nėra, man buvo keista, kai matydavau išdėliotas kėdes, bet jei dveji metai taip yra, matyt, jas žmonės perka. Tikiuosi, kad naujame turguje prekių pasiūla bus dar didesnė, atsiras prekiautojų grūdais, viščiukais ir pan.“, – vylėsi seniūnas.
Per pirmą etapą ketinama įrengti apie 1 tūkst. kv. m aikštelę, o vėliau, jei bus poreikis, ją galima išplėsti iki 4 tūkst. kv. m ir daugiau. Turgavietės Vilkijoje įrengimo darbus planuojama pradėti artimiausiu metu: paruošti gruntą, nuimant augalinį sluoksnį ir paskleidžiant žvyro. „Tuomet norintys jau galės atvažiuoti ir prekiauti iš automobilių. Vėliau esame numatę aikštę išasfaltuoti, įrengti apšvietimą, stoginių, aptverti teritoriją“, – darbus vardijo P.Amanaitis.
Valys tvenkinį
Čekiškės gatvėje, netoli Vilkijos gimnazijos ir Vilkijos žemės ūkio mokyklos, yra didelis tvenkinys. „Čia ketiname įrengti poilsio oazę. Teritorija didelė, galima daug ką padaryti. Šiemet planuojame išvalyti visą tvenkinį ir pradėti formuoti vieną krantinę paplūdimiui. Pastebėjau, kad dažniausiai Vilkijoje lėšos skiriamos kam nors sutvarkyti ar naujai įrengti prie Nemuno, manau, kad reikia atgaivinti ir tvenkinį ant kalno“, – sakė seniūnas.
Atsiklaus: kaip išnaudoti teritoriją prie tvenkinio, bus tariamasi su gyventojais. / Vilmanto Raupelio nuotr.
Šiame žemės sklype bus suformuoti takeliai pasivaikščioti, galėtų atsirasti treniruoklių, tinklinio ir riedutininkų aikštelių. „Kai jau perimsime sklypus visuomenės poreikiams, rengsime susitikimą su gyventojais, nes norime išsiaiškinti, kokie jų lūkesčiai“, – kalbėjo P.Amanaitis.
Kol laukiama, kada bus pakeistas minėtų sklypų teisinis statusas, Vilkijoje šiemet nemažai nuveikta valant šabakštynus, šalinant menkaverčius krūmus, tvarkant miško takus.
Kryptis: iki šiol dažniausiai Vilkijoje lėšos buvo skiriamos kam nors sutvarkyti ar naujai įrengti prie Nemuno. / Vilmanto Raupelio nuotr.
Naujausi komentarai