- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
-
Eismas: tikimasi, kad apkomestinus įvažiavimą į Senamiestį, sumažės automobilių tranzitas ir oro tarša.
Politikai yra įpareigoję miestuose įrengti mažos taršos zonas, į kurias negalėtų patekti itin taršios transporto priemonės. Kur tokios zonos galėtų atsirasti Kaune?
Kalba jau seniai
Seimas dar 2021 m. parengė Alternatyvių degalų įstatymą, kuriame visos savivaldybės turėjo numatyti mažos taršos zonas.
Pagal minėtą teisės aktą, mažos taršos zona – savivaldybės tarybos nustatyta miesto teritorija, kurioje ribojamas arba visiškai draudžiamas transporto priemonių eismas, išskyrus netaršių.
Netaršiu transportu laikomi ne tik dviračiai, bet ir elektromobiliai ar viešasis transportas. Kitaip tariant, turi būti numatytos zonos, į kurias įprasti dyzeliniai ar benzininiai automobiliai negalėtų patekti arba jų patekimas būtų ribojamas.
Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane.
Pokyčiai – vasarą
Kauno miesto valdžia planuoja mažos taršos zona paskelbti Senamiestį. Įgyvendinant šį tikslą teks investuoti į infrastruktūrą, kuri leis užtikrinti, kad į istorinę Kauno vietą taršaus transporto vairuotojai pateks tik susimokėjęs.
Būtent prieš kelerius metus Kauno savivaldybės koridoriuose gimė idėja apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį, kad ši miesto dalis nebūtų tranzitinė ir čia dominuotų pėstieji ir dviratininkai. Atrodo, kad ši idėja skinasi kelią ir jau šią vasarą vairuotojai gali sulaukti pirmųjų pokyčių.
„Mažos taršos zonos nustatytos ir patvirtintos 2019 m. Kauno darnaus judumo plane. Šiaurės ir Vakarų Europos miestuose tokia praktika jau veikia seniai – taip siekiama sumažinti automobilių judėjimą centrinėse zonose ir jų keliamą taršą. Mūsų mieste pirmoji zona turėtų atsirasti Senamiestyje jau šią vasarą. Antroji zona numatyta centrinėje dalyje, tačiau tik pastačius Kėdainių tiltą ir nukreipus juo dalį transporto“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pasak jo, Senamiestyje, pirmoje zonoje, ruošiamasi įrengti vienuolika vaizdo stebėjimo kamerų. Jos fiksuos įvažiuojančias ir išvažiuojančias transporto priemones. Taip esą bus galima reguliuoti taršaus transporto srautus.
„Diegiama sistema turės galimybę identifikuoti transporto priemonę, įvertinti zonoje buvimo trukmę, taikyti numatytą mokestį. Kai bus įdiegta sistema, taryba spręs, kokios transporto priemonės galės įvažiuoti nemokamai, kurioms bus taikomas mokestis“, – apie tai, kad dar nėra aiškios visos plano įgyvendinimo detalės, pridūrė eismo specialistas.
Jis pastebėjo, kad didžiausi tranzitiniai srautas Senamiesčiu vyksta nuo Muitinės gatvės Jonavos gatvės link. „Įdiegta sistema padės išvengti tranzito, o tai sumažins Senamiesčio taršą. Darnaus judumo plane numatytos dvi prioritetinės zonos. Įdiegus ir išbandžius sistemą, manome, bus galima svarstyti apie tolesnę plėtrą“, – teigė M. Matusevičius.
Įvažiavimai: apmokestinta zona galėtų prasidėti nuo Muitinės gatvės ir tęstis iki Pilies žiedo. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Vėluoja įrengti
Tiesa, mažos taršos zonos jau turėjo būti įrengtos iki šių metų sausio 1 d. Tačiau nė viena šalies savivaldybė šios įstatymo nuostatos nepaisė, todėl terminai pratęsti.
„Net Vilniaus, Kauno, Klaipėdos savivaldybės tų zonų nenusistatė. Kažką turime daryti, nes tarša egzistuoja, savivaldybės to nepadarė, o jūs terminą pastumiate? Turime problemą, kad nekovojama su tarša, ir pakeitimas dar labiau „išima“ strateginius dokumentus, datas pavėlina ir nepasako, kad, klausykite, mes turėtume pasitempti, o ne atsipalaiduoti“, – BNS sakė aplinkos ministras Simonas Gentvilas.
Dabar siūloma įpareigoti tokias zonas nustatyti iki 2024 m., o įrengti iki 2025-ųjų ir tik tuose miestuose, kurie turi kurorto statusą arba daugiau nei 50 tūkst. gyventojų.
Vadinasi, šios zonos turėtų būti nustatytos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir galbūt Alytuje, Birštono, Druskininkų, Neringos ir Palangos kurortuose.
„Mažos taršos zonos ten (didmiesčiuose ir kurortuose – BNS) būtų privalomos. Kitur savivaldybės galėtų savo nuožiūra patvirtinti“, – BNS sakė Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Kasparas Adomaitis.
Pasak jo, įrengti mažos taršos zonas kiekvienoje savivaldybėje yra perteklinis reikalavimas. „Dauguma Lietuvoje miestų yra gana maži ir rasti ten gatvę ar vietą, kur turėtų būti ta mažos taršos zona, yra sudėtinga“, – Seime tvirtino K. Adomaitis.
Būta ir tokių pasisakymų, kad mažos taršos zonos nebūtų siejamos tik su automobilių srautu, bet būtų nustatytos ten, kur realiai yra žaliosios miestų zonos – parkuose, miškeliuose ir pan. Tačiau atrodo, kad politikai vis dėlto linkę mažos taršos zonas sieti būtent su transporto ribojimais, o ne žaliosiomis erdvėmis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Prezidentas iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo teisėją V. Jegorovienę2
Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė dekretą, kuriuo iš pareigų atleido Kauno apylinkės teismo Kauno rūmų teisėją Vidą Jegorovienę. ...
-
Restauruojamo namo langus papuošė karikatūrų paroda5
Šv. Gertrūdos ir Birštono gatvių sankirtoje atgyja ilgus metus trūnijęs pastatas. Sutvarkius fasadą ir laukiant naujų darbų, savininkai sugalvojo laikinai papuošti pastato langus karikatūromis, tad fasado akcentais tapo karikatūri...
-
Prekybos centre „Savas“ nelieka „Rimi“ parduotuvės: jau aišku, kas bus vietoj jos26
Kauniečių pamėgtame prekybos centre „Savas“ laukia pokyčiai. Eina paskutinės dienos, kai čia dirba „Rimi“ parduotuvė. Kalbama, kad kitų metų pradžioje čia duris atvers „Maxima“. ...
-
Kur sutiksite Naujuosius metus? Kaune!
Ar esate girdėję posakį, kad kaip sutiksite Naujuosius, tokie ir bus visi metai? Kokių 2025 m. sau ir savo artimiesiems palinkėtumėte? Daugiau laiko sau? Daugiau laiko su artimaisiais? Įdomių, kūrybingų, pilnų atradimų, o gal tiesiog ramių, bet u...
-
Statybos Kaune: kas laukia kitais metais?3
Šiemet Kaune netrūko darbo statybininkams, tokia pati tendencija išsilaikys ir kitąmet. „Mokslo sala“ jau atidaryta, pradėtų statyti tiltų darbai tęsis ir kitais metais. ...
-
Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė 2 tūkst. gyvūnų3
Sausį Kauno rajone atidarytas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) Laukinių gyvūnų globos centras per metus pagalbą suteikė beveik 2 tūkst. laukinių gyvūnų, ketvirtadalis jų – paleisti atgal į laisvę. ...
-
Vilniuje bus statoma Nacionalinė koncertų salė, Kaune – M. K. Čiurlionio koncertų centras47
Didžiųjų Lietuvos miestų – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio – savivaldybių atstovai dalinasi projektais, kurie juose bus pradėti ar baigti per 2025 metus. Daugiausia dėmesio sulauks kultūros, susisiekimo ir sporto...
-
Vasarą – ne tik koncertai: istorinės lengvosios atletikos varžybos kelsis į Kauną4
Lengvosios atletikos elitas sugužės į Kauną. Birželio 18-ąją Dariaus ir Girėno stadione vyks Lietuvoje dar neregėtos pasaulio lengvosios atletikos asociacijos (World Athletics) kontinentinio turo varžybos – „Cosma“ taurė. ...
-
Kaune ukrainiečiams pratęsta galimybė naudotis viešuoju transportu nemokamai88
Kaune dar vieneriems metams pratęsta galimybė nuo karo pabėgusiems ukrainiečiams nemokamai keliauti viešuoju transportu. ...
-
Iš Kauno išvyko daugiau nei 30 Ukrainai skirtų automobilių konvojus64
Ketvirtadienį į Ukrainą pajudėjo daugiau nei 30 šiai šaliai skirtų automobilių konvojus. ...