R. Masiulis: naujas oro uostas galėtų iškilti tarp Vilniaus ir Kauno

  • Teksto dydis:

Lietuvoje augant lėktuvų keleivių srautui, iki 2035 metų  galėtų būti pastatytas naujas oro uostas tarp Vilniaus ir Kauno, sako susisiekimo ministras. Pasak Roko Masiulio, sprendimas turėtų būti priimtas 2022 metais.

„Jeigu tas didelis (keleivių srautų – BNS) augimas bus išlaikytas, neturėsime kito pasirinkimo, mums reikės didesnio oro uosto, numatoma statyti oro uostą tarp Vilniaus ir Kauno“, – pirmadienį spaudos konferencijoje sakė R. Masiulis.

Pasak R. Masiulio, naujo oro uosto tarp didžiausių šalies miestų statybos idėja nėra atsitiktinė.

„Kad būtų arti Vilniaus, kas yra pagrindinis traukos centras Lietuvoje, ir tarp Kauno, kad būtų patogus susisiekimas geležinkeliu, nes „Rail Balticos“ Vilniaus-Kauno jungtis būtų vienas iš esminių elementų, jeigu toks oro uostas būtų statomas, kad būtų kuo greitesnis susisiekimas“, – aiškino ministras.

Toks sprendimas turėtų būti priimtas 2022 metais.

R. Masiulio teigimu, Vilniaus ir Kauno oro uostai šiuo metu yra perkrauti, investicijos į juos spėtų atsipirkti.

„Tos investicijos, kurios bus daromos Vilniuje ir Kaune (Palanga yra atskiras klausimas, tai daugiau regioninis oro uostas), jos daromos su tikslu, kad jos pilnai atsipirktų per tą laikotarpį, kiek jie tarnaus“, – kalbėjo ministras.

Jis pabrėžė, kad sprendimas dėl naujo oro uosto dar nėra priimtas, o 2035-ųjų metų data yra preliminari.

„Toks sprendimas turėtų būti priimtas 2022 metais. Jeigu tas keleivių augimas būtų toks pat didelis, koks buvo iki šiol, ir oro uostas būtų statomas, jis būtų pastatytas apie 2035 metus“, – pridūrė ministras.

Pasak jo, Vilnius iki 2035 metų turėtų išlikti pagrindiniu šalies oro mazgu.

Svarstyta apie Kauno oro uostą kaip pagrindinį

Susisiekimo ministras sakė, kad vienas iš svarstytų variantų buvo Kauno oro uostą paversti pagrindiniais šalies oro vartais, nes čia, skirtingai nuo Vilniaus, yra galimybė plėtrai. Vilniuje  plėtros galimybės bus išsemtos pastačius naują išvykimo terminalą. Vis dėlto Kauno pasirinkimas atmestas. 

„Kauno variantas buvo svarstymo metu atmestas, nors labai sunkiai (...) dėl kelių priežasčių: jis pakankamai toli nuo Vilniaus. Išnagrinėjome visus Europos atvejus: toliausiai nutolę oro uostai, mūsų specialistų matymu, yra Londono Lutono ir Stanstedas – abu šiek daugiau nei 60 km nuo miesto (...) Kaunas būtų nutolęs daugiau nei 90 km. Konsultantų nuomone, tai būtų rizikinga investicija“, – argumentavo R. Masiulis.

Naujame oro uoste galima būtų vystyti naujausias technologijas, jis galėtų būti statomas moduliniu būdu – iš pradžių pastatoma tiek, kiek reikia, priklausomai nuo keleivių srauto ir su galimybe nesunkiai plėstis.

Ministras pridūrė, kad svarstant apie naujo oro uosto vietą, nereikia pamiršti „sostinės traukos“.

„Nėra lengva įkalbėti įmones skristi į Palangą ar į Kauną. Vilniaus oro uostas, grubiai kalbant, subsidijuoja tuos oro uostus. (...) Bet kokiu atveju, koks bebūtų priimtas sprendimas, jis neturėtų būti politinis, jis turi būti pagrįstas tuo, kur avialinijos nori skraidyti“, – pridūrė ministras.

Dėl konkrečios vietos ir laiko lieka klausimų

R. Masiulis teigia, kad konkreti galimo oro uosto vieta neskelbiama, kad „nebūtų spekuliacijų žeme“, ji dar gali keistis, oro uosto gali apskritai neprireikti. Todėl neskelbiami ir būsimo oro uosto kaštai.

„Tikrai neverta manyti, kad jau yra sprendimas statyti naują oro uostą. Statybos sprendimo nėra (...) Jeigu šiandien būtų pakankamai priežasčių, argumentacijos, skaičių ir įrodymų, kad jau šiandien reikia mąstyti apie naują oro uostą, tai be abejo, ši Vyriausybė būtų priėmusi tą sprendimą. Bet po labai ilgų svarstymų, mes pamatėme, kad argumentų, svertų šiai dienai dar nėra“, – sakė R. Masiulis.

Ministras teigė, kad esama ir nuomonių, jog keleivių srautai Lietuvoje jau išsėmė augimo galimybes ir sustos arba sulėtės.

„Keliaujančių Lietuvos žmonių skaičius jau artėja prie Europos vidurkio. Taip kad anksčiau ar vėliau mes pradėsime augti tik su Europos vidurkiu, kuris yra apie 3-5 proc. šiai dienai, kai mūsų augimas praėjusiais metais buvo 20 proc. Dalis ekspertų mano, kad tai yra neįmanoma, kad būtų toks didelis augimas“, – kalbėjo ministras.

Jis neatmetė galimybės, kad finansuoti projektui būtų kviečiamas koncesininkas.

Pasak jo, idėja kol kas neviešinta dėl prezidento rinkimų.

Naujo oro uosto idėja nėra nauja

Pernai rugpjūtį R. Masiulis teigė, kad naujas oro uostas kol kas nebus statomas, nes tai kainuotų itin brangiai. Naujo oro uosto idėja svarstyta ir 2017 metais, tačiau Lietuvos oro uostų vystymo strateginio plano gairėse jos atsisakyta.

Jose numatoma išplėsti ir su europine geležinkelio vėže „Rail Baltica“ sujungti Kauno oro uostą, o į visų trijų – Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų – plėtrą iki 2028 metų investuoti apie 700 mln. eurų.

Vis dėlto R. Masiulis anksčiau neatmetė, kad tolimoje perspektyvoje būtų galima sugrįžti prie naujo oro uosto idėjos. Tuomet jis įvardijo, kad tokie oro vartai gali kainuoti 1,3 mlrd. eurų.

2017 metais naujo oro uosto statybos galimybę nagrinėjo ir Lietuvos oro uostų nusamdyti Olandijos aviacijos, transporto ir turizmo konsultantai iš bendrovės „InterVistas Consulting“.

Lietuvos oro uostų gegužę paskelbtoje 2018 metų ataskaitoje nurodoma, kad  Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos šalyse nusileido tik Rygai.

Vilniaus oro uostas pernai aptarnavo 4,9 mln., Rygos – 6,1 mln., Talino – 3 mln., Kauno – 1 mln., Palangos – 317 tūkst. keleivių.

Lietuvos oro uostuose pernai aptarnautų keleivių skaičius augo 19 proc., o skrydžių – 11 proc. Pasak bendrovės, 2018-ieji pagal abu rodiklius buvo rekordiniai metai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

pitti gerardo

pitti gerardo portretas
Aš gavau 30 000 eurų paskolą iš ponia ROSA BORRIELLO, kuri padėjo man šypsotis jai, kad galiu atlikti savo namo užbaigimą ir ji taip pat tarnauja daugeliui mano kolegų daugiau Norėdami gauti daugiau informacijos, susisiekite su juo el. Pašto adresu: borriello.rosa108@gmail.com

Anonimas

Anonimas portretas
Perkrauti ? Po kiek opiumas liaudžiai ?

wow

wow portretas
vel kazkokiom schemom kvepia ar jau rodos isgirdus masiulis?
VISI KOMENTARAI 26

Galerijos

Daugiau straipsnių