Profesinio mokymo renesansas: laikinas susidomėjimas ar ilgalaikė kryptis? Pereiti į pagrindinį turinį

Profesinio mokymo renesansas: laikinas susidomėjimas ar ilgalaikė kryptis?

2025-06-20 05:00 kauno.diena.lt inf.

Profesinis mokymas Lietuvoje išgyvena reikšmingą virsmą – statistiniai duomenys rodo augantį susidomėjimą praktika grindžiamu ir į darbo rinką orientuotu mokslu. Ar tai signalizuoja, kad iš esmės keičiasi visuomenės požiūris į profesines mokyklas? Galbūt tai – ženklas, kad profesinis mokymas tampa lygiaverte alternatyva tradiciniam akademiniam keliui?

 

Įgūdžiai: Kautech direktoriaus dr. P. Čepo nuomone, viena iš sėkmės priežasčių – galimybė siekiant vidurinio išsilavinimo kartu įgyti ir paklausią profesiją.
Įgūdžiai: Kautech direktoriaus dr. P. Čepo nuomone, viena iš sėkmės priežasčių – galimybė siekiant vidurinio išsilavinimo kartu įgyti ir paklausią profesiją. / Kautech nuotr.

Profesinis mokymas kyla į pirmą planą

2024–2025 m. m. stojimo rezultatai parodė, kad Kauno regione didžiausia inžinerinio ir technologinio profilio mokymo įstaiga Kauno technologijų mokymo centras (Kautech) priėmė daugiausia gimnazinių klasių mokinių šalyje. Mokymo centro direktoriaus dr. Pauliaus Čepo nuomone, viena iš sėkmės priežasčių – galimybė siekiant vidurinio išsilavinimo kartu įgyti ir paklausią profesiją.

 „Šalies visuomenė jau ima suprasti, kad į profesinių įgūdžių formavimą orientuotas mokymas gimnazistams leidžia pirmus profesinio gyvenimo planus įgyvendinti daug greičiau. Tie, kurie dar ieško savęs, gauna progą išbandyti pasirinktą sritį ir prireikus be kliūčių pakeisti sprendimą, – požiūrio ir vertybių kaitą akcentavo Kautech direktorius. – Besiformuojanti asmenybė turi daugiau laisvės ieškoti savo kelio – ji neįsprausta į ilgalaikių sprendimų rėmus, gali pamažu atrasti tinkamiausią kryptį, atverdama platų karjeros galimybių horizontą.“

 Be to, profesinis mokymas gali tapti tramplinu ir į aukštąjį mokslą. Mokymo centro absolventai gali siekti bakalauro laipsnio jau turėdami praktinių įgūdžių ir pranašumą prieš kitus studentus.

Lankstumas ir individualizacija – šiuolaikinio mokymo pagrindas

Ne mažiau svarbu, kad mokymo įstaiga tampa vis atviresnė kiekvienam besimokančiajam. „Taip siekiame parodyti, kad čia kiekvienas gali atrasti save. Lankstus modelis jaunimui yra priimtinesnis, – įsitikinęs direktoriaus pavaduotojas ugdymui Tomas Paulius. – Mokymo procesas vis labiau individualizuojamas, atsisakant vienodo visiems taikomo požiūrio.“

 Mokymo centras siekia atsižvelgti į kiekvieno mokinio interesus, galimybes, sudaro sąlygas mokslą derinti su jauno žmogaus gyvenimo būdu ar darbu.

 Įstaigos administracija jaučia ir stiprų valstybės palaikymą. Pasak direktoriaus, šalies švietimo sistema investuoja į profesinių mokyklų infrastruktūrą, tobulina teisinę bazę, inicijuoja mokymo kokybės pokyčius. Kiekvienas gyventojas per gyvenimą gali nemokamai įgyti tris skirtingas arba tarpusavyje susijusias profesijas. Tai ne tik atveria erdvių profesiniam augimui ir stiprina mokymosi visą gyvenimą kultūrą, bet ir didina profesinio mokymo patrauklumą – tiek karjeros kelio ieškantiems jauniems žmonėms, tiek specialybę jau turintiems, tačiau svarstantiems įgyti naują.

Naujoms profesijoms – naujos programos

Šiemet Kautech pasiūlė naujų mokymo programų: bepiločių orlaivių valdytojo, tiksliosios žemdirbystės darbuotojo. Dar penkios – informacinių ir ryšių technologijų aptarnavimo techniko, agroverslo darbuotojo, suvirintojo, sandėliavimo darbų organizatoriaus ir sandėlio operatoriaus – buvo atnaujintos. Šie pokyčiai nuolatiniai ir juos lemia tiek nacionaliniu lygiu atnaujinamos švietimo programos, tiek kintantys darbo rinkos poreikiai.

 „Stiprus impulsas ateina iš verslo. Vienų specialybių poreikis aiškiai mažėja, kitų – didėja, dar kitos tik formuojasi, bet jau dabar matyti, kad bus perspektyvios. Darbdaviai vis dažniau išreiškia lūkestį, kad darbuotojai turėtų papildomų kompetencijų, todėl programos koreguojamos arba kuriamos naujos“, – teigė mokymo centro direktorius.

 Profesinis mokymas, pasak direktoriaus pavaduotojos plėtrai Ritos Jakaitienės, prie pokyčių prisitaikoma greičiau tik glaudžiai bendradarbiaujant su darbdaviais. „Pastaraisiais metais verslas rodo iniciatyvą. Įmonės organizuoja renginius mokymo centro bendruomenei, supažindina su savo naudojamomis technologijomis ir įranga, leidžia su ja pasipraktikuoti mokiniams. Praktiniai seminarai, teorinės paskaitos tapo įprasta mūsų veiklos dalimi“, – partnerystės privalumus vardijo R. Jakaitienė.

Įmonių atstovams susitikimai su mokiniais tampa puikia proga pastebėti būsimus perspektyvius darbuotojus. Mokiniams tai – galimybė užmegzti ryšius, kurie praverčia tiek žengiant pirmus profesinės karjeros žingsnius, tiek nusprendus keisti veiklos kryptį.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
būtent

mokytis nereikia, lankyti nereikia, tik padėti plauti mūsų visų pinigus ?
1
0
Kestas.

Kas nors is pasalies tikrino pamoku lankomuma.
2
0
Visi komentarai (2)

Daugiau naujienų