Naują kvartalą stato ant abejonių pamatų

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos vyriausioji specialistė Vida Aliukonienė patvirtino, kad į jų tarnybą kreipėsi ne tik gyventojai ir prokuratūra, bet ir Projektų vystymo grupės atstovai. Vieniems atsakymai jau perduoti, kitiems dar tik rengiami.

Verta suklusti

Patikrinimui dėl viešojo intereso gynimo vadovaujanti prokurorė S.Gradzevičienė patvirtino užklausimą nusiuntusi ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos Kauno skyriaus atstovams. Tačiau garantuoti, kad Krėvos gatvės projekto derinimo darbai sustos, kol bus baigtas patikrinimas, negalėjo.

"Atliekant patikrinimą neturime teisės taikyti kokių nors apribojimų. Jei akivaizdžiai matome, kad kas nors yra negerai, galime kreiptis į atsakingą instituciją ir prašyti, kad pristabdytų veiksmus. Dažniausiai jie patys tai padaro, kai žino, kad atliekamas patikrinimas", – galiojančią praktiką aiškino prokurorė.

Abejotinų statybų Lietuvoje pavyzdžiai padrąsina neatsakingai į įstatymus žiūrinčius statytojus, projektų rengėjus ir kitus apsukruolius. Tačiau leidimus išduodančios institucijos suklūsta tada, kai statybomis ima domėtis prokurorai.

"Gyventojai pasipiktinę tuo, kad negalėjo susipažinti su visa jiems rūpima medžiaga. Mes jiems suteiksime galimybę susipažinti su ja. Kol kas neatrodo, kad čia būtų didelis konfliktas", – planuojamus veiksmus atskleidė prokurorė, tačiau nesiryžo prognozuoti statybų projekto keliamų abejonių baigties.

Kam naudingas?

Gyventojai atkreipia dėmesį, kad kai kurių butų langai išeina į tik į vakarinę pusę. Ir štai sulig gatvės pakraščiu pagal projektą bus statomi penkiaaukščiai daugiabučiai. Kai kurie Krėvos gatvės gyventojai saulės beveik nematys.

"Ar tai nėra pažeidimas? Juk privalu laikytis nustatytų atstumų. Kodėl vieniem leidžiama, o kitiems draudžiama?" – retoriškai klausė Krėvos gatvės gyventojas Borisas Mazuchas.

Gyventojai akcentuoja dar vieną problemą. Kauno miesto bendrajame plane yra konstatuota, kad, remiantis Kauno miesto oro monitoringo ataskaitomis, vienas iš didžiausių oro užterštumo rodiklių yra Kauno miesto centrinėje dalyje.

Pasak gyventojų, šioje vietovėje kaupiasi dulkės ir kenksmingos dujos. Jie įsitikinę, kad dabartiniai detaliojo plano projekto sprendiniai neleistų užtikrinti įstatymuose numatytų higienos normų reikalavimų dėl taršos. Esą akivaizdu, kad, naujame kvartale apsigyvenus keliems šimtams šeimų, padidėtų ir automobilių srautai. Gyventojai tai traktuoja kaip dar vieną jų gyvenimo sąlygų pabloginimo momentą, kurį įstatymai draudžia.

Krėvos gatvės gyventojai stebisi, kad pačiame miesto centre siekiama statyti miegamąjį rajoną. "Kokią naudą iš šio kvartalo  turės miestas? Kodėl šioje vietoje negalėtų būti suformuotas koks nors visuomenei naudingas objektas? Naujo kvartalo projektas kol kas naudingas tik jo rengėjams", – liejo pasipiktinimą B.Mazuchas.

Išvažiavimas – į mokyklą

Tarša, neatsakyti klausimai, neparengti projektai – viena, antra – automobilių srautai ir įpareigojimas užtikrinti saugumą. Statybos techninis reglamentas numato, kad projektas turi būti parengtas taip, kad nebūtų varžoma galimybė tretiesiems asmenims pasiekti valstybinės ir vietinės reikšmės kelius.

"Susipažinus su detaliojo plano sprendiniais akivaizdu, kad šis reikalavimas nebus užtikrintas", – dėstė Krėvos gatvės gyventojas M.Vogulis. Eismo situacija gatvelėse aplink senąsias miesto kapines (Ramybės parką) ir iki šiol buvo įtempta.

Automobilių srautas rytais nuo Trakų gatvėje esančios Vinco Kudirkos progimnazijos ir vaikų darželio "Raudonkepuraitė" juda link Aleksandro Puškino gimnazijos Totorių gatvėje, kuri veda į Vytauto prospektą. Nesunku įsivaizduoti, kaip į tą nenutrūkstamą srautą įsilieja dar keli šimtai automobilių iš planuojamo kvartalo.

Vienas išvažiavimo kelias iš kvartalo numatytas priešais gimnaziją. Jos direktorius Erikas Griškevičius juokėsi, kad didesnę blogybę pakeis mažesnė blogybė. "Kol dar čia veikė "Limedika", tai didžiulė problema buvo prie šaligatvio sustatyti vilkikai. Dabar vilkikus pakeis lengvieji automobiliai", – būsimą kaimynystę mėgino įsivaizduoti direktorius.

Gatvė be šaligatvių

E.Griškevičius prisiminė, kad Totorių gatvę buvo žadėta platinti, tačiau kalbos baigėsi kalbomis. Direktorius viliasi, kad tokia galimybė išlieka. "Jei matysime, kad mums, mokyklai, blogai dėl padidėjusių automobilių srautų, kreipsimės į savivaldybę. Su dabartine administracija reikalai sprendžiami greitai", – ryžto, esant reikalui, spręsti problemą neslėpė E.Griškevičius.

Direktorius sunkiai įsivaizdavo Krėvos gatvės ateitį pastačius namų kvartalą. "Man aiškino, kad namo siena bus toje pačioje vietoje, kur dabar yra tvora. Krėvos gatvės juk neužstatys, nes ten ir taip du automobiliai sunkiai prasilenkia", – svarstė E.Griškevičius.

Krėvos gatvė – nedidelė periferinė gatvelė, kurios tik vienoje pusėje, ir tai ne per visą gatvę, yra šaligatvis. Būtent į šią gatvę numatyti net du išvažiavimo keliukai iš naujojo kvartalo.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kazimieras

Kazimieras portretas
Su pasitenkinimu išgirdau žinia, kad dar vienas gabalėlis Kauno bus sutvarkytas. Pastaraisiai metais miestas plėtėsi į šonus, vidų paliktamas nutriušusi. Daug pastatų iškilo priemiesčiuose, tačiau gyvenimas ten ne rožėmis klotas - sunkus susisiekimas, nėra vaikų darželių, mokyklų, prekybos įmonių, todel belieka važiuoti i centrą, dažniausia automobiliu, ko pasekoje miestas užkemšamas automobiliais. Vietiniai, to kvartalo gyventojai , nenorėtų nieko keisti, taip jau jie ipato , geriau griuvenos negu modernūs pastatai. Išpūtė burbulą dėl padidėsiančios taršos, bet tai bus miegamasis rajonas, kur visai netoli mokyklos, prekybos centrai, patogus susisiekimas ir kasdien naudotis savo mašina nebus butinybės, ne taip kaip pav. Romainių gyventojams. Kaip rašoma, vietiniai norėtų visuomeninės paskirties objektų. Nenorėkit. Kai IKI Savanorių prospekte atsidarė sporto klubas , gretimose gatvelėse nusidriekė stovinčių automobilių eilės. Taigi abejoju ar dėl statybų pablogės Jūsų gyvenimas

abejone

abejone portretas
O ar ne toje vietoje palaidotos vokieciu nukankintos zydu aukos?Jei taip nenoreciau gyvent tokioje vietoje...o ir statyti namu ant kaulu nieks neleistu.

G

G portretas
Tam buvusiam fabrikui miesto centre ne vieta, bet taip pat negalima kaip pakliuvo prigrūsti kuo daugiau m2 į suspaustą plotą,nes gatvės tikrai toje vietoje tam nepritaikytos. O investuotojams irgi nėra ko "dėkoti", nes tai yra vieta su didelėmis pelno galimybėmis - viskas čia dėl to gerai, bet nereikia daryti viešojo intereso sąskaita. Pavyzdžiui, nors čia straipsnyje nerašoma, bet norima sunaikinti pusę neužstatyto parkelio prie Trakų g./Laisvės alėjos pradžios iškertant medžius ,jį užliejant cementu, nes trūksta vietų mašinų parkavimui - dėl to, kad "investuotojai" nori iš savo turimos teritorijos su 250 butais išspausti maksimumą (o parkingo vietų trūksta). Vietoje fabriko tegu stato namus, bet ką žaliųjų erdvių naikinimas turi bendro su miesto interesais?
VISI KOMENTARAI 43

Galerijos

Daugiau straipsnių