- Diana Krapavickaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos vyriausioji specialistė Vida Aliukonienė patvirtino, kad į jų tarnybą kreipėsi ne tik gyventojai ir prokuratūra, bet ir Projektų vystymo grupės atstovai. Vieniems atsakymai jau perduoti, kitiems dar tik rengiami.
Verta suklusti
Patikrinimui dėl viešojo intereso gynimo vadovaujanti prokurorė S.Gradzevičienė patvirtino užklausimą nusiuntusi ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos Kauno skyriaus atstovams. Tačiau garantuoti, kad Krėvos gatvės projekto derinimo darbai sustos, kol bus baigtas patikrinimas, negalėjo.
"Atliekant patikrinimą neturime teisės taikyti kokių nors apribojimų. Jei akivaizdžiai matome, kad kas nors yra negerai, galime kreiptis į atsakingą instituciją ir prašyti, kad pristabdytų veiksmus. Dažniausiai jie patys tai padaro, kai žino, kad atliekamas patikrinimas", – galiojančią praktiką aiškino prokurorė.
Abejotinų statybų Lietuvoje pavyzdžiai padrąsina neatsakingai į įstatymus žiūrinčius statytojus, projektų rengėjus ir kitus apsukruolius. Tačiau leidimus išduodančios institucijos suklūsta tada, kai statybomis ima domėtis prokurorai.
"Gyventojai pasipiktinę tuo, kad negalėjo susipažinti su visa jiems rūpima medžiaga. Mes jiems suteiksime galimybę susipažinti su ja. Kol kas neatrodo, kad čia būtų didelis konfliktas", – planuojamus veiksmus atskleidė prokurorė, tačiau nesiryžo prognozuoti statybų projekto keliamų abejonių baigties.
Kam naudingas?
Gyventojai atkreipia dėmesį, kad kai kurių butų langai išeina į tik į vakarinę pusę. Ir štai sulig gatvės pakraščiu pagal projektą bus statomi penkiaaukščiai daugiabučiai. Kai kurie Krėvos gatvės gyventojai saulės beveik nematys.
"Ar tai nėra pažeidimas? Juk privalu laikytis nustatytų atstumų. Kodėl vieniem leidžiama, o kitiems draudžiama?" – retoriškai klausė Krėvos gatvės gyventojas Borisas Mazuchas.
Gyventojai akcentuoja dar vieną problemą. Kauno miesto bendrajame plane yra konstatuota, kad, remiantis Kauno miesto oro monitoringo ataskaitomis, vienas iš didžiausių oro užterštumo rodiklių yra Kauno miesto centrinėje dalyje.
Pasak gyventojų, šioje vietovėje kaupiasi dulkės ir kenksmingos dujos. Jie įsitikinę, kad dabartiniai detaliojo plano projekto sprendiniai neleistų užtikrinti įstatymuose numatytų higienos normų reikalavimų dėl taršos. Esą akivaizdu, kad, naujame kvartale apsigyvenus keliems šimtams šeimų, padidėtų ir automobilių srautai. Gyventojai tai traktuoja kaip dar vieną jų gyvenimo sąlygų pabloginimo momentą, kurį įstatymai draudžia.
Krėvos gatvės gyventojai stebisi, kad pačiame miesto centre siekiama statyti miegamąjį rajoną. "Kokią naudą iš šio kvartalo turės miestas? Kodėl šioje vietoje negalėtų būti suformuotas koks nors visuomenei naudingas objektas? Naujo kvartalo projektas kol kas naudingas tik jo rengėjams", – liejo pasipiktinimą B.Mazuchas.
Išvažiavimas – į mokyklą
Tarša, neatsakyti klausimai, neparengti projektai – viena, antra – automobilių srautai ir įpareigojimas užtikrinti saugumą. Statybos techninis reglamentas numato, kad projektas turi būti parengtas taip, kad nebūtų varžoma galimybė tretiesiems asmenims pasiekti valstybinės ir vietinės reikšmės kelius.
"Susipažinus su detaliojo plano sprendiniais akivaizdu, kad šis reikalavimas nebus užtikrintas", – dėstė Krėvos gatvės gyventojas M.Vogulis. Eismo situacija gatvelėse aplink senąsias miesto kapines (Ramybės parką) ir iki šiol buvo įtempta.
Automobilių srautas rytais nuo Trakų gatvėje esančios Vinco Kudirkos progimnazijos ir vaikų darželio "Raudonkepuraitė" juda link Aleksandro Puškino gimnazijos Totorių gatvėje, kuri veda į Vytauto prospektą. Nesunku įsivaizduoti, kaip į tą nenutrūkstamą srautą įsilieja dar keli šimtai automobilių iš planuojamo kvartalo.
Vienas išvažiavimo kelias iš kvartalo numatytas priešais gimnaziją. Jos direktorius Erikas Griškevičius juokėsi, kad didesnę blogybę pakeis mažesnė blogybė. "Kol dar čia veikė "Limedika", tai didžiulė problema buvo prie šaligatvio sustatyti vilkikai. Dabar vilkikus pakeis lengvieji automobiliai", – būsimą kaimynystę mėgino įsivaizduoti direktorius.
Gatvė be šaligatvių
E.Griškevičius prisiminė, kad Totorių gatvę buvo žadėta platinti, tačiau kalbos baigėsi kalbomis. Direktorius viliasi, kad tokia galimybė išlieka. "Jei matysime, kad mums, mokyklai, blogai dėl padidėjusių automobilių srautų, kreipsimės į savivaldybę. Su dabartine administracija reikalai sprendžiami greitai", – ryžto, esant reikalui, spręsti problemą neslėpė E.Griškevičius.
Direktorius sunkiai įsivaizdavo Krėvos gatvės ateitį pastačius namų kvartalą. "Man aiškino, kad namo siena bus toje pačioje vietoje, kur dabar yra tvora. Krėvos gatvės juk neužstatys, nes ten ir taip du automobiliai sunkiai prasilenkia", – svarstė E.Griškevičius.
Krėvos gatvė – nedidelė periferinė gatvelė, kurios tik vienoje pusėje, ir tai ne per visą gatvę, yra šaligatvis. Būtent į šią gatvę numatyti net du išvažiavimo keliukai iš naujojo kvartalo.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Degalinių viražai: iš karto po vidurnakčio – kainų šuolis48
Gruodžio 31-osios vakare Raudondvario plente esančioje „Neste“ degalinėje 95 benzinas ir dyzelinas kainavo 1,359 Eur. Bet iš karto po vidurnakčio kaina švieslentėje pasikeitė – apie pusę pirmos nakties švieslentė ...
-
Į Naujuosius – su muzika ir laimės palinkėjimais!9
Svarbiausia 2025-ųjų sutikimo vieta Kaune šiais metais buvo Vienybės aikštė. Čia padabinta 37 metų eglė vidurnaktį tapo pagrindinė šventės karaliene. ...
-
Kaunas žengė į 2025-uosius metus!3
Naujieji metai Kaune kaip visuomet – smagūs ir nepamirštami! Sveikiname visus kauniečius ir miesto svečius su 2025-aisiais metais! ...
-
Kauno meras: statome ne tik tiltus (interviu)143
„Tegul Naujieji bus kupini kūrybiškumo ir naujų galimybių, kad ryžtingai žengtume į priekį, drąsiai pasitikdami naujus iššūkius“, – kauniečiams linki Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. ...
-
M. K. Čiurlionio DNR2
Čiurlionio gentis – taip save vadina šios šeimos palikuonys. Tačiau meno genijus Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, nuo kurio gimimo 2025-aisiais sueis 150 metų, – ir visos Lietuvos tapatybės kodas. ...
-
Naujųjų metų sutiktuvės Kaune: prašymas dėl fejerverkų ir viešojo transporto eismo pokyčiai3
„Naujieji metai Kaune kaip visuomet bus smagūs ir nepamirštami! Vienybės aikštėje laukia vakarėlis“, – kviečia Kauno miesto savivaldybė ir primena, kad miestas pasirūpins šventiniais fejerverkais. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
2024-ieji pakaunėje: šviesiausi žmonės, reikšmingiausi įvykiai, svariausi darbai20
Besibaigiantys metai pakaunėje vėl buvo kupini atliktų darbų, kurie įvertinti nacionaliniu ir tarptautiniu mastu, įsimintinų įvykių. Vis dėlto visų svarbiausi yra žmonės, gražinę ir garsinę šį kraštą. ...
-
Makūnas: esame tarp lyderių, bet nestinga ir iššūkių (interviu)9
Kauno rajonas per 2024-uosius vėl gerokai paaugo: naujais stadionais, vaikų darželiais, investicijomis ir gyventojų skaičiumi. Jei 2023 m gruodžio 3 d., Registrų centro duomenimis, Kauno rajone gyvenamąją vietą buvo deklaravę 114 860 gyventojų, tai...
-
Artimieji šokiruoti: iš Jonavos ligoninės paimtas ne tas kūnas ir kremuotas67
Jonavoje – neeilinė drama. Iš morgo dingo moters palaikai. Pasirodo, jos kūnas iš ligoninės per neapsižiūrėjimų, o gal aplaidumų virtinę, vietoje kitos velionės atsidūrė krematoriume ir buvo kremuotas. ...