Antradienio rytas Vidaus vandens kelių direkcijoje buvo neeilinis - tądien į Nemuną nuleistas trečiasis naujai pastatytas upinis laivas per visą nepriklausomybės laikotarpį.
Naujasis šalies vidaus vandenų flagmanas pakrikštytas Vytauto vardu. Tradiciškai į laivo šoną, ties inkaru buvo sudaužytas ir šampano butelis, kad naujasis statinys sėkmingai įveiktų bet kokias audras. Iki šiol per pastaruosius kelerius metus pastatyti du laivai pavadinti Gedimino ir Jogailos vardais.
Farvaterio ruožo ženklinimo laivas „Vytautas“ jau artimiausiu metu, įveikęs visus išbandymus vandenyje, turėtų išplaukti uostamiesčio link. Šio laivo darbo vieta numatyta Kuršių mariose, o jam pavestos „pareigos“ - farvaterio (laivų kelių) ženklinimas.
„Tai bus puikus, stabilus ir tikrai rimtas vidaus vandenų laivas, plaukiosiantis ne upėmis, o mariose. Prieš tai dar reikia atlikti bandymus. Kuršių marios yra pakankamai klastingos. Jos pasižymi trumpomis laužytomis bangomis. Tačiau „Vytautas“ neturėtų išsigąsti turbūt ir dviejų metrų aukščio bangų. Tik iš šalies atrodo, kad Kuršmarių vandenys ramūs. Anaiptol. Ten veikiausiai yra nuskendę tiek pat laivų, kiek ir Baltijos jūros pakrantėje“, - sakė Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Gintautas Labanauskas.
22 metrų ilgio, 5 m pločio ir 5 m aukščio „Vytautas“ kainavo per keturis milijonus litų. Jis aprūpintas moderniomis navigacijos sistemomis, echolotu, ryšio priemonėmis. Laivo autonomija - trys dienos. Būtent tokiam laikotarpiui šešių žmonių įgulai pakaktų gėlo vandens atsargų ir jie galėtų netrukdomi dirbti negrįždami į krantą. Šis laivas, kaip ir jo pirmtakai „Jogaila“ bei „Gediminas“ - subrangovų, bendrovės „Forus“ kūrinys.
Įmonės direktoriaus pavaduotojas Gediminas Vasiliauskas patikslino, kad „Vytautas“ iš savo pirmtakų išsiskiria ne vien dydžiu, bet ir savo galimybėmis.
„Tai yra vadinamosios ledo klasės laivas, galintis dirbti tarp laužytų ledų. Juo galima drąsiai plaukti stumiant ledo lytis į šalis. Nei korpusas, nei sraigtas tokių išbandymų nebijo“, - naujojo statinio privalumus vardijo bendrovės „Forus“ vadovas G.Vasiliauskas.
„Reikia tikėtis, kad mūsų šalies vadovai dar nepadėjo kryžiaus ant šalies laivybos, nors kartais susidaro įspūdis, kad kažkas suinteresuotas numarinti vidaus vandenis. Tuo metu užsienyje tai turi strateginę reikšmę. Pavyzdžiui, Amerikoje vidaus laivyba pavaldi kariuomenei, kad šalį ištikus nelaimei, vietoje sausumos būtų galima naudotis vandens keliais, - nusivylimo dabartiniu valdžios požiūriu į šalies laivybą neslėpė G.Labanauskas. - Vargu, ar bandydami perdėtai taupyti vidaus vandenų sąskaita po to džiaugsimės matydami iš upių likusias varganas balas. Galvokime ne vien apie save, bet ir apie kitas, po mūsų būsiančias kartas, kurios taip pat norės gėrėtis švariu oru ir plaukti Lietuvos upių keliais.“
Naujausi komentarai