- Vilma Kasperavičienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Komfortas: „Kautros“ rinkodaros direktorius G. Pakusas patikino: vairuotojo kabina – labai patogi.
-
Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
-
Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
-
Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
-
Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
-
Kauno rajonas rikiuoja smaragdinių autobusų parką
Pavasario pabaigoje į pakaunės kelius ir gatves išvažiuos nauji modernūs autobusai. Tiesa, tik mažesni – 22 vietų „Mercedes“, o didžiųjų – 55 vietų – gali tekti palaukti. Kauno rajono planus gyventojams kuo greičiau teikti kokybiškesnes viešojo transporto paslaugas jaukia žemės drebėjimas Turkijoje.
„Nors vieni metai transporto priemonei pagaminti yra labai trumpas laikas, pernai birželį pasirašius sutartį iki šiol viskas vyko palyginti sklandžiai. Šiuo metu mes nežinioje. Didieji autobusai gaminami Adanoje, ji per žemės drebėjimą labai nukentėjo. Žinome, kad gamykla nesugriauta, tačiau suskilinėjusios privažiavimo gatvės, gali būti išsiderinusios staklės ir kiti įrenginiai. Dabar ne gamybą atnaujinti svarbiausia – įmonė rūpinasi savo žmonėmis, užsiima gelbėjimo darbais“, – sakė „Kautros“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.
„Ši nelaimė gali turėti įtakos paslaugos teikimo pradžiai“, – būgštavimais pasidalijo ir Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Jonas Sakalavičius.
Ilgas kelias
„Kauno dienai“ J. Sakalavičius priminė, kad kelias iki naujos sutarties buvo ilgas ir sudėtingas. Konkursas naujam vežėjui parinkti buvo paskelbtas 2018 m., jį apskundus, atšauktas ir paskelbtas naujas.
Jonas Sakalavičius./ Regimanto Zakšensko nuotr.
„Visi norėjo laimėti ilgalaikę sutartį, todėl vyko aštri konkurencija, dvejus metus – teismų maratonas. Konkurencija atvedė iki to, kad turėsime visiškai naujus „Euro 6“ standarto autobusus. Galime tik pasidžiaugti, kad jau esame pasirašę sutartį ir šiemet pradedame ją įgyvendinti. Šia sutartimi Kauno rajono savivaldybė siekia kokybiškos paslaugos gyventojams, kad ja galėtų naudotis visi. Nauji autobusai bus pritaikyti neįgaliesiems ir specialiųjų poreikių turintiems asmenims, net į mažuosius autobusus bus galimybė įvažiuoti su vaikišku vežimėliu, o salone – speciali vieta jiems saugiai statyti“, – teigė J. Sakalavičius.
Konkurso sąlygose buvo numatyta, kad Kauno rajono maršrutais važiuos dideli, vidutinės talpos ir maži autobusai. „Išanalizavę situaciją, atsisakėme vidutinės talpos autobusų ir vietoj jų užsakėme didelių, todėl turėsime šešiolika 22 vietų ir 55 – 55 vietų autobusus. Visi jie – žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui“, – pabrėžė „Kautros“ atstovas.
Konkurencija atvedė iki to, kad turėsime visiškai naujus „Euro 6“ standarto autobusus.
J. Sakalavičiaus skaičiavimais, Kauno rajonui aptarnauti, įskaitant rezervinius, reikia apie 100 autobusų. „Tačiau realiai jų skaičius priklauso nuo vežėjo vadybinių sugebėjimų“, – patikslino pašnekovas.
Modernesnės ir patogesnės bus ne tik pačios transporto priemonės, gerokai aukščiau kilstelėta ir paslaugų kokybės kartelė. „Anksčiau sutartys su vežėjais buvo sudarytos 2014 m. Per tą laikotarpį gerokai pasikeitė reikalavimų spektras. Dabar įrašyti punktai dėl privalomų uniformų vairuotojams, jų išvaizdos reikalavimai, gebėjimo kultūringai bendrauti su keleiviais, įpareigojimas apmokyti atpažinti žmones su negalia, kiek autobusas gali vėluoti ir pan., kad išvengtume nusiskundimų, kurių neretai pasitaikydavo“, – pasakojo Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Baltai smaragdiniai
Kadangi iki šiol Kauno rajono maršrutais važiavo keturi vežėjai, nebuvo susitarimo dėl bendro autobusų apipavidalinimo, po pakaunę zujo įvairiaspalviai autobusai. Tiesa, „Kautra“ jau prieš gerą dešimtmetį Kauno rajone įdiegė naujovę – vienodai apipavidalintas viešojo transporto priemones, vadinamuosius raudonuosius autobusus. „Tas išskirtinumas prigijo, bet dabar tai – praeitis. Jau kuris laikas Kauno rajono savivaldybė turi naują identitetą, todėl autobusai taip pat atitiks bendrą stilistiką“, – patikino G. Pakusas.
Dermė: smaragdo spalvos bus ir autobusų salone./ Regimanto Zakšensko nuotr.
Visų autobusų priekis bus smaragdo spalvos, o šonuose ji subtiliai pereis į baltą, ant vieno iš langų puikuosis Kauno rajono ženklas. Smaragdo spalvos bus ir autobusų salone.
„Identifikacija leis išvengti nesusipratimų dėl keleivių skundų, – įsitikinęs J. Sakalavičius. – Iki šiol sulaukdavome skundų, o juos narpliojant paaiškėdavo, kad priekaištai reiškiami ne mums priklausančio vežėjo vairuotojui ar autobuso kokybei.“
Laiką lenkiančios naujovės
Perkančioji organizacija – Kauno rajono savivaldybė – konkurso sąlygose buvo numačiusi, kad, užtikrinant saugumą, autobuse privalomos ne mažiau kaip trys stebėjimo kameros.
Nauji autobusai turės geriau matomas, lengviau įskaitomas, šiuolaikiškesnes baltos spalvos švieslentes.
„Kauno rajono maršrutuose, kaip Berlyne ar Paryžiuje, švieslentėje bus rodomi ir balsu pranešami stotelių pavadinimai. Aš tai įvardiju kaip aukštesnio lygio civilizaciją, atkeliavusią su šio konkurso rezultatais“, – šypsojosi G. Pakusas.
Pritaikymas: visi autobusai – žemagrindžiai, pritaikyti patogiai įlipti, važiuoti ir išlipti bet kuriam žmogui./ Regimanto Zakšensko nuotr.
Įspūdingiausia naujiena – informacija apie pagalbos mygtukus bus skelbiama ir Brailio raštu. Ši naujovė, kaip ir stotelių įgarsinimas, bus patogi žmonėms su regėjimo negalia. Iki šiol priemiesčio maršrutuose to nebuvo. „Šioje srityje esame pionieriai. Savo reikalavimais peršokome netgi valstybinius reikalavimus, ministro įstatymas įsigaliojo tik pernai, o mes konkurso sąlygose tai įžvalgiai patvirtinome jau 2018 m.“, – pasidžiaugė Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas.
Gyrė valdžios požiūrį
Viešasis transportas per metus pakaunėje nuvažiuos beveik 5 mln. km. „Čia daug maršrutų, autobusai kursuos dažnai. 71 autobusą vairuos apie 90 vairuotojų“, – vardijo „Kautros“ atstovas.
Visi maršrutai prasideda Kauno autobusų stotyje ir stotelėje „Kauno pilis“, nes žmonėms patogiau, kai nereikia išlipti pakraštyje ir persėsti norint patekti į centrą.
Kelionės kaina Kauno rajono savivaldybės sprendimu nesikeis. „Kauno rajonas – didelis, jo valdžia išties rūpinasi žmonių gyvenimo kokybe. Maršrutai sudėlioti taip, kad reikėtų kuo mažiau specialiųjų mokyklinių – geltonųjų – autobusiukų moksleiviams pavėžėti į mokyklas. Taip bus taupomi biudžeto pinigai, nes geltonieji autobusiukai dotuojami 100 proc., o paprasti autobusai – iš dalies“, – kalbėjo G. Pakusas.
Patogumai: autobusuose – daug naujų sprendimų./ Regimanto Zakšensko nuotr.
Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas patikino, kad naujovių bus ir daugiau: Kauno rajono savivaldybė jau yra pribrendusi modernizuoti bilietų pardavimo tvarką. „Vienareikšmiškai esame už elektroninį bilietą, tai padėtų išvengti grynųjų pinigų, taupyti vairuotojų laiką“, – patikino G. Pakusas.
„Kautros“ rinkodaros direktorius negailėjo komplimentų Kauno rajono vadovams. „Lietuvoje nedaug savivaldybių, kurios vienu užmoju ryžtųsi atnaujinti visą transportą. Toks sprendimas drąsus ir sveikintinas, žmonės iškart pajus teigiamų pokyčių“, – tvirtino pašnekovas.
Pasirašė susitarimą
Vasario 22 d. Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis ir Kauno rajono meras Valerijus Makūnas pasirašė ketinimų protokolą dėl vaikų darželių ir viešojo transporto. Susitarimas leis pagerinti susisiekimo galimybes ir išplės autobusų maršrutus taip, kad jie būtų patogūs abiejų savivaldybių gyventojams.
Istoriškai susiformavę, kad dalis Kauno miesto maršrutų ir iki šio susitarimo pasiekdavo priemiesčio gyvenvietes: Garliavą, Domeikavą, Raudondvarį, Šlienavą, Akademiją, Noreikiškes, Ringaudus, Neveronis. Vis dėlto viešojo transporto paslaugų poreikis šiose vietovėse ir aplink jas besikuriančiose aglomeracijose sparčiai auga.
„Kaunas skyrė rekordinio dydžio investicijų atnaujindamas viešojo transporto parką – dabar jis naujausias šalyje, veikia moderni elektroninio bilieto sistema. Taigi logiška, kad komfortiški miesto autobusai pasitarnautų ir rajone gyvenantiems žmonėms“, – sakė V. Matijošaitis.
V. Makūnas pastebėjo, kad pažangiose Europos valstybėse kaimyninės savivaldybės gyventojų problemas sprendžia bendradarbiaudamos ir konsoliduodamos išteklius. Remiantis ES direktyvomis, apibrėžiamos funkcinės zonos, kuriose bendradarbiauti būtina. „Kauno miesto ir Kauno rajono gyvenimas glaudžiai susijęs: vienur žmonės dirba, kitur – gyvena, ilsisi, todėl savivaldybių partnerystė itin svarbi“, – pabrėžė V. Makūnas.
Merų pasirašytą ketinimų protokolą turės sukonkretinti ir patvirtinti abiejų savivaldybių tarybos.
Sutartis tarp abiejų savivaldybių leis papildomai pratęsti miesto reguliaraus susisiekimo maršrutus keliomis kryptimis. Jų žemėlapius galima rasti www.krs.lt.
V. Makūnas ir „Kautros“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas diskutavo apie galimybes papildomai įsigyti ekologiškų elektrinių autobusų, kurie važinėtų į Kauno rajono kurortinės teritorijos miestelius – Kulautuvą, Kačerginę.
Vaizdas: taip atrodys nauji autobusai./ „Kautros“ vizualizacija.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Trijų Karalių šventėje Kaune – iškilminga eisena, dainos ir šokiai iki nakties
Aušrinės žvaigždės vedami, egzotiškomis dovanomis nešini, gausios svitos lydimi Kauno pasveikinti atkeliauja Kasparas, Merkelis ir Baltazaras. ...
-
Degalinių viražai: iš karto po vidurnakčio – kainų šuolis51
Gruodžio 31-osios vakare Raudondvario plente esančioje „Neste“ degalinėje 95 benzinas ir dyzelinas kainavo 1,359 Eur. Bet iš karto po vidurnakčio kaina švieslentėje pasikeitė – apie pusę pirmos nakties švieslentė ...
-
Į Naujuosius – su muzika ir laimės palinkėjimais!10
Svarbiausia 2025-ųjų sutikimo vieta Kaune šiais metais buvo Vienybės aikštė. Čia padabinta 37 metų eglė vidurnaktį tapo pagrindinė šventės karaliene. ...
-
Kaunas žengė į 2025-uosius metus!3
Naujieji metai Kaune kaip visuomet – smagūs ir nepamirštami! Sveikiname visus kauniečius ir miesto svečius su 2025-aisiais metais! ...
-
Kauno meras: statome ne tik tiltus (interviu)150
„Tegul Naujieji bus kupini kūrybiškumo ir naujų galimybių, kad ryžtingai žengtume į priekį, drąsiai pasitikdami naujus iššūkius“, – kauniečiams linki Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. ...
-
M. K. Čiurlionio DNR9
Čiurlionio gentis – taip save vadina šios šeimos palikuonys. Tačiau meno genijus Mikalojus Konstantinas Čiurlionis, nuo kurio gimimo 2025-aisiais sueis 150 metų, – ir visos Lietuvos tapatybės kodas. ...
-
Naujųjų metų sutiktuvės Kaune: prašymas dėl fejerverkų ir viešojo transporto eismo pokyčiai3
„Naujieji metai Kaune kaip visuomet bus smagūs ir nepamirštami! Vienybės aikštėje laukia vakarėlis“, – kviečia Kauno miesto savivaldybė ir primena, kad miestas pasirūpins šventiniais fejerverkais. ...
-
Vairuotojams Kaune – svarbi žinia3
Kauno savivaldybė pranešė, kad nuo gruodžio 31 d. Kaune nutraukiamas parkavimo rinkliavos surinkimas per „m.Parking“ programėlę. ...
-
2024-ieji pakaunėje: šviesiausi žmonės, reikšmingiausi įvykiai, svariausi darbai20
Besibaigiantys metai pakaunėje vėl buvo kupini atliktų darbų, kurie įvertinti nacionaliniu ir tarptautiniu mastu, įsimintinų įvykių. Vis dėlto visų svarbiausi yra žmonės, gražinę ir garsinę šį kraštą. ...
-
Makūnas: esame tarp lyderių, bet nestinga ir iššūkių (interviu)22
Kauno rajonas per 2024-uosius vėl gerokai paaugo: naujais stadionais, vaikų darželiais, investicijomis ir gyventojų skaičiumi. Jei 2023 m gruodžio 3 d., Registrų centro duomenimis, Kauno rajone gyvenamąją vietą buvo deklaravę 114 860 gyventojų, tai...