Kelionių kanalo „Travel Channel“ ignoruotą Kauną reabilituoja Vilniuje įsikūrusi reklamos bendrovė „Clear Channel“ - ši didžiuosiuose miestuose iškabino Kauną reklamuojančius plakatus.
„Kaunas. Tai mano miestas - nesvarbu, kur būčiau“. Plakatai su tokiu užrašu po Kauno rotušės vaizdu šiuo metu praeivių žvilgsnį jau kelias dienas patraukia 45 Kauno vietose. Tokio pat turinio plakatus iki spalio 18 dienos eksponuos 21 reklaminis stendas Vilniuje, 10 - Klaipėdoje, 5 - Panevėžyje.
Kitų miestų gyventojams, matantiems reklamuojamą Kauną, kilo įtarimų, koks milijonierius užsakė tokią reklamą? Paaiškėjo, kad joks. Maža to, už šią vaizdinę reklamą nė cento nemoka nei Kauno miesto savivaldybė. Kaunui, anksčiau mėginusiam nevykusiomis iškabomis įrodyti, kad „Ir Kaune gyventi galima“, šį kartą tiesiog pasisekė.
Šį saldainį Kaunui padovanojo reklaminius stendus didžiuosiuose šalies miestuose valdanti bendrovė „Clear Channel Lietuva“. Bendrovės vadybininkas Mantas Nenortas paaiškino, kad vietą Kauno rotušei užleido pasibaigusios komercinės reklaminės kampanijos. Kai nėra reklamos, už kurią mokama, įmonė savo nuožiūra kabina remiamų renginių plakatus arba socialinę reklamą.
Kaunietės dizainerės Monikos Vilčinskienės skurtas plakatas su Kauno rotuše ir palmėmis, yra pripažintas socialine reklama. Kodėl laisviems stendams pasirinkta būtent tokia socialinė reklama, „Clear Channel Lietuva“ atstovai paaiškino paprastai.
„Atsispausdinome pakankamai daug šių plakatų - 2 tūkst. - ir visur kabiname. Ypatingos idėjos nėra“, - įmonės poelgio nesureikšmino M.Nenortas. Pasak jo, ateityje visus šiuos plakatus tikimasi panaudoti Kaune.
Reklamos specialistas pripažino, kad susidurti su socialinėmis reklamomis, kuriose tiesiogiai reklamuojamas koks nors kitas Lietuvos miestas, jam dar neteko. Kaunas save reklamuoja nebe pirmą kartą. Prieš kelerius metus miestas išgarsėjo ne itin vykusia vaizdine savireklama. Užrašai: „Kaunieti - nepasiduok“, „Ir Kaune gyventi galima“ - žeidė patriotiškai nusiteikusius kauniečius, o kitų miestų gyventojai - šaipėsi.
„Clear Channel Lietuva“ atstovo duomenimis, Kaune eksponuojant socialinę reklamą, įmonė atleidžiama nuo mokesčio už valstybinės žemės nuomą stendams statyti. Kituose miestuose lengvatų socialinei reklamai nėra arba ji dalinė. Nesvarbu - ar stendas tuščias, ar jame pakabinta socialinė reklama - mokėti vis tiek reikia.
Kauno miesto savivaldybės Miesto įvaizdžio ir turizmo skyriaus vyriausioji specialistė Jūratė Baniulienė priminė, kad miesto socialinės reklamos sukūrimui praėjusiais metais buvo paskelbtas konkursas. „Tai įvyko po to, kai buvo atkreiptas dėmesys, kad egzistuojančios socialinės reklamos nėra geros kokybės“, - pasakojo specialistė. Konkursą laimėjo dizainerė M.Vilčinskienė, pagal jos sukurtas montažines nuotraukas buvo gaminami ne tik plakatai, bet ir atvirutės.
Šioms reklaminėms priemonėms savivaldybė suteikė socialinės reklamos statusą, o tolimesnio jų kelio - nekontroliuoja. Vienos reklamos bendrovės ėmė naudoti vienus, kitos - kitus vaizdus.
Kad į kitus miestus nukeliaus jos kurta montažinė Kauno rotušės su palmėmis nuotrauka, jos autorė dizainerė M.Vilčinskienė nė nesapnavo.
„Kalbat rimtai? Kai pasiūliau reklamai savo montažus, galvojau, kad jie bus kabinami Kaune. Būtų buvę per drąsu galvoti, kad jie galės būti rodomi kitur, ypač Vilniuje“, - iš nuostabos juokėsi kaunietė.
Naujausi komentarai