Kaune – pirmasis istorinių formulių startas

  • Teksto dydis:

Šią savaitę į Kauną atvyko įspūdingos senovinės lenktyninės technikos. Iš skirtingų pasaulio šalių į Kačerginės "Nemuno žiedą" atriedėjo "Formula Junior" bolidai, kurie trasoje varžysis visą sekmadienį. Kauniečiai turės galimybę pirmieji iš Baltijos šalių juos išvysti savo mieste.

Įspūdinga technika

Šalies automobilių sporto aistruolių sekmadienį laukia išskirtinis renginys. Retrotechnikos festivalyje publika galės ne tik pamatyti lenktyniaujančius istorinius gražuolius, bet ir giliau susipažinti su transporto bei senovinės technikos istorija. Prie starto linijos sekmadienį išsirikiuos 37 formulės, pagamintos 1958–1963 m.

"Formula Junior" sveria tik 400 kg, jų 120 AG varikliai nuo 0 iki 100 km/val. bolidą pagreitina per 4 sek. Kadangi visi automobiliai privalo atitikti laikmečio techninius reikalavimus, tai ir kova tarp jų būna rimta. Kaip ir jų kaina. Šiuo metu už brangiausią parduodamą bolidą prašoma 150 tūkst. JAV dolerių (130 tūkst. eurų). Pigiausias egzempliorius įkainotas 25 tūkst. svarų (29 tūkst. eurų).

Į lenktynes Kaune užsiregistravo dalyviai iš JAV, Australijos, Naujosios Zelandijos, Vokietijos, Didžiosios Britanijos, Danijos, Švedijos. Sportininkus ir automobilius bus glaima išvysti ne tik "Nemuno žiede", bet ir birželio 2 d. nuo 16 iki 18 val. Kauno Rotušės aikštėje.

Sulaukė dėmesio

Kaip teigė vienas šių varžybų organizatorių Darius Grinbergas, visi sportininkai labai mielai smalsuoliams pasakoja apie automobillius, pasidalija istorijomis, kurių yra sukaupę. Tad kiekvienas gali drąsiai prie jų prieiti ir pabendrauti, paklausinėti apie automobilius", – tvirtino D.Grinbergas.

Pašnekovas pasakojo, kad ne vienas lenktynininkas gali pasigiriti ilga karjera ir aukštais pasiekimais. Štai žinomas Danijos lenktynininkas ir verslininkas Jacas Nellemannas Kaune startuos savo tėvo pagamintu "Alfa Dana" bolidu. J.Nellemanno karjera prasidėjo nuo kartingo. 1966 m. jis tapo Danijos kartingo čempionu ir jau po penkerių metų šventė pirmą savo pergalę kėbulinių automobilių čempionate su "Chevrolet Camaro". Tais laikais konkurencija buvo milžiniška, bet 1975 m. pavyko pakartoti pasiekimą prie "Triumph Dolomite Sprint" vairo. Tiek kėbuliniai automobiliai, tiek formulės pakluso lenktynininkui. 1973 m. jis tapo "Formula Ford" čempionu, o 1975 m. pradėjo lenktyniauti "Formulė-3".

Tai, kad jie važiuoja senoviniais autentiškais automobiliais, nė kiek neslopina jų sportinio azarto.

Monako "Grand Prix" finišą pasiekė ketvirtoje vietoje, bet Danijos "Grand Prix" nenusileido niekam. "Jyllandsring" trasoje J.Nellemannui negalėjo prilygti net tuometis čempionas Larry Perkinsas.

Geriausios emocijos

Sėkmė jį paskatino ieškoti galimybių dalyvauti "Formulė-1" lenktynėse. 1976 m. lenktynininkas tapo nedidelės "Ram" komandos nariu ir su "Brabham BT44B Ford" startavo Švedijos "Grand Prix" atrankoje. Elektrinių komponentų gedimai ir didelis nepakankamas pasukamumas lėmė, kad tik 0,239 sek. pritrūko patekti į finalinę lenktynių dalį. 1979 m. pabaigoje J.Nellemannas paskelbė apie savo profesionalaus lenktynininko karjeros pabaigą, tačiau iš automobilių sporto visiškai nepasitraukė. 1980 m. jis nugalėjo "Formula Vee" lenktynėse Doningtono (Didžioji Britanija) trasoje. Pergalių sumažėjo, kai Jacas susikoncentravo į verslą. Tuo pačiu metu jo įkurta "Den Bla Avis" kompanija, vėliau sėkmingai parduota "eBay" rėmė lenktynininkus ir ne vienam iš jų pavyko pasiekti puikių rezultatų.

D.Grinbergas tikina, kad tokių lenktynininkų kaip J.Nellemannas trasoje bus galima išvysti ne vieną, o retais ir brangiais automobiliais važiuojantys sportininkai žiūrovams dovanoja pačias geriausias emocijas.

"Tai, kad jie važiuoja senoviniais autentiškais automobiliais, nė kiek neslopina jų sportinio azarto. Žinoma, kiekvienas važiuoja gana atsargiai ir saugodamas techniką, tačiau ir lenkimų, ir artimos kovos trasoje čia netrūksta", – pasakojo D.Grinbergas.

Birželio 3 d. lenktynių tvarkaraštis:

9–9.20 val. – "Formula Junior" kvalifikacija. Automobiliai su varikliais priekyje.

9.30–9.50 val.– "Formula Junior" kvalifikacija. Automobiliai su varikliais gale.

10 –10.30  val. – "Youngtimer track day" 1 važiavimas.

10.35–10.45 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.

11–11.15  val. – "Formula Junior" 1 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.

11.30–11.45 val. – "Formula Junior" 2 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.

11.55–12.10 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.

12.15–12.35 val. – "Youngtimer track day" 2 važiavimas.

12.50–13.05 val. – "Formula Junior" 3 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.

13.20–13.35 val. – "Formula Junior" 4 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.

13.45–14 val. –  dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.

14.05–14.25 val. –  "Youngtimer track day" 3 važiavimas.

14.30–14.45 val. – istorinių automobilių paradas. "Retromobile" klubas.

14.50–15.10 val. – "Lindyhop dance fest".

15.15–15.35 val. – "Youngtimer track day" 4 važiavimas.

15.40–15.55 val. – dvivietės formulės ir "Formula Student" važiavimai.

16.10–16.25 val. – "Formula Junior" 5 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais priekyje.

16.40–16.55 val. – "Formula Junior" 6 lenktynės (15 min.). Formulės su varikliais gale.



NAUJAUSI KOMENTARAI

F1

F1 portretas
5e kaina bilieto

vartotojas

vartotojas portretas
mokamas ar nemokamas renginys?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių