- Edita Šileikė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kauno miesto savivaldybė ketina atlikti galimybių studiją. Ji turėtų išanalizuoti keleivių srautus ir padėti rasti atsakymus, koks viešasis transportas geriausiai tinka Kaunui.
Projekto tikslas
Artimiausiame tarybos posėdyje politikai svarstys, ar už europines lėšas įgyvendinti galimybių studiją dėl didelio našumo viešojo transporto.
Projekto autoriai tikina, kad, atlikus detalę analizę, būtų galima visapusiškai sužinoti kauniečių poreikius naudotis viešuoju transportu ir ar turimas autobusų ir troleibusų parkas gali užtikrinti viešajam transportui keliamus tikslus.
„Tikslas – parengti duomenimis ir modeliavimu pagrįstą galimybių studiją dėl naujos, energiškai efektyvesnės, tvaresnės, didelio pajėgumo, viešojo transporto rūšies Kauno mieste poreikio, lokacijos, tipo, maršrutų ir galimo ekonominio efekto. Taip būtų galima miestui priimti sprendimą dėl tokios transporto rūšies poreikio. Planuojama atlikti Kauno ir priemiesčių gyventojų mobilumo apklausas, sudaryti kelionių matricas pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus“, – apie tai, ką nagrinėtų galimybių studija, „Kauno dienai“ komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Jis nurodė, kad galimybių studija atsakytų, koks viešojo transporto tinklas būtų patraukliausias, ekonomiškiausias, koks keliavimo būdas Kauno mieste būtų tvariausias, skaičiuojant transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį pervežamam keleiviui.
Tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių.
Išsamūs rezultatai
Nors ir dabar analizuojami keleivių srautai, pagal tai dėliojami viešojo transporto maršrutai ir grafikai, tačiau tikimasi, kad galimybių studija leis pamatyti gerokai išsamesnį vaizdą.
„Šiuo metu keleivių srautai ir jų pasiskirstymas stebimi tik esamuose viešojo transporto maršrutuose. Vykdant galimybių studiją, būtų apklausti respondentai proporcingai visose Kauno miesto seniūnijų teritorijose dėl jų vykdomų kelionių viešuoju transportu, jų poreikio, krypčių“, – dėstė M. Matusevičius.
Pasak jo, miesto noras – įvertinti tiek turimą viešojo transporto parką, tiek ir tinklo išplėtimo galimybes. Taip pat specialistai esą turėtų išsiaiškinti, kaip keliauja kauniečiai ir priemiesčių gyventojai, kokie jų įpročiai.
„Be to, ekspertai turėtų nustatyti, kokios efektyviausios transporto priemonės netolimoje ateityje galėtų dar labiau prisidėti prie darnaus judumo. Ar tai bus greitieji autobusai, ar tramvajus, ar kitos priemonės, paaiškės atlikus studiją. Vienas pagrindinių tikslų – sumažinti automobilių skaičių Kauno gatvėse“, – apie tai, kad galėtų atsirasti ir naujų viešojo transporto rūšių, užsiminė savivaldybės eismo specialistas.
Pritarus tarybai, galimybių studiją atliktų konkurso būdu parinktas paslaugos teikėjas.
Didinamas patrauklumas?
Miestas siekia didinti kelionių autobusais ir troleibusais populiarumą, todėl viešojo transporto parkas vis atnaujinamas, ieškoma būdų, kaip mažinti energijos sąnaudas.
M. Matusevičius nurodė, kad šių metų balandį Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją.
„Pasirašius šią sutartį, miesto maršrutai buvo koreguoti atsižvelgiant į Kauno rajone gyvenančių gyventojų poreikius. Rajono artimojo priemiesčio gyventojai dabar gali naudotis miesto viešuoju transportu, patogia „Žiogas“ bilietų sistema“, – kaip dabar didinamas viešojo transporto patrauklumas, dėstė eismo specialistas.
Be to, nuo rugpjūčio 1 d. Kauno mieste įgyvendinus sustojimų pagal pareikalavimą tvarką, padidėjo viešojo transporto greitis, kelionės tapo komfortiškesnės išvengiant nereikalingų sustojimų.
„Taip vasarą iš keleivių salono neišleidžiama vėsuma, o žiemos metu iš lauko neprileidžiama šalčio, sumažėjo viešojo transporto degalų sąnaudos“, – apie tai, kad pasiteisino sistema stoti tik tada, jei stotelėje laukia keleiviai arba paspaudžiamas „Stop“ mygtukas, nurodė M. Matusevičius.
Miesto vizija
Kaunas siekia žymiai sumažinti miestiečių keliones nuosavais automobiliais, o kartu ir prisidėti prie oro taršos mieste mažinimo. Dėl to būtina keleivius skatinti rinktis į darbus ar namus važiuoti miesto autobusais ir troleibusais.
„Siekiant suteikti alternatyvą kelionėms automobiliu ir mažinti jų kelionių skaičių mieste, Kaunas plečia viešojo transporto tinklą, atnaujina transporto priemones, plėtoja A juostų tinklą, diegia naujas technologijas, kurios suteikia viešajam transportui pirmumą miesto sankryžose. Taip pat priimti sprendimai, leidžiantys viešajam transportui didinti važiavimo greitį.
Miesto tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių ir viršytų Kauno miesto Darnaus judumo plane siekiamą tikslą 2030 m.“, – nurodė M. Matusevičius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Savivaldybė ir ESO labiau derins veiksmus1
Kauno rajono savivaldybėje apsilankę AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovai su meru Valerijumi Makūnu ir kitais komandos nariais aptarė planus dėl naujų elektros linijų tiesimo, senų pašalinimo, elektromobilių įkrovos ...
-
Lietuvos mokslininkai atrado medžiagą, galinčią sukelti revoliuciją medicinoje8
Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkai kartu su medikais atrado būdą, kaip susintetinti augalinę medžiagą, ant kurios sėkmingai užauginami organai, kurie vėliau gali būti transplantuoti žmogui. Ta pati medžiaga gali būti pritaikoma ir ...
-
Prisiminė, kaip Nemunas ties Kaunu užšaldavo dar lapkritį
Praeityje Lietuvos klimatas buvo kur kas šaltesnis. Kai kuriais metais meteorologinė žiema prasidėdavo dar lapkričio pradžioje, o vandens telkiniai ir net upės užšaldavo lapkričio viduryje. Taip buvo nutikę ne kartą XIX a. pabaigoje. &S...
-
Sinoptikai praneša orus, o gyventojai dalijasi: įspūdingas dangus šį rytą
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba dalijasi šios dienos orų prognoze. ...
-
Kuri Kauno eglutė gražesnė: šių ar praėjusių metų?36
Nauja puošimo komanda Kaune šiandien paskleidė meduolių kvapą – Vienybės aikštėje įžiebta miesto eglė. Praeitais metais Kalėdos Kaune susitelkė ties lengvumo tema. Tada eglę puošė menininkė Jolanta Šmi...
-
Lietuvoje įžiebta pirmoji Kalėdų eglė: Kaunas pakvipo meduoliais, Kalėdų Senelis leidosi stogu110
Kauno Vienybės aikštėje įžiebta eglė – smaližių širdis tirpdančiomis dekoracijomis papuoštas kalėdinis medis ėmė skaičiuoti iki didžiųjų metų švenčių likusį laiką. ...
-
Restauruoti Prienų ir Kauno rajono miškuose rasti partizanų dokumentai23
Po metus trukusių darbų restauruota dalis Lietuvos partizanų Tauro apygardos Geležinio Vilko ir Žalgirio rinktinių dokumentų. Dalies dokumentų, daugiau kaip 70 metų išbuvusių po žeme, nepavyko atkurti. ...
-
Kauniečiai sveikino Lietuvos kariuomenę: didžiuokimės tuo, ką turime26
Įvairiuose Lietuvos miestuose renginiais paminėtos 106-osios Lietuvos kariuomenės atkūrimo metinės. Kauniečiai tradiciškai susibūrė Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje. ...
-
Kalėdų eglės įžiebimas Kaune (vaizdo įrašai)31
Kaunas pirmasis šalyje šiandien žiebia kalėdinę eglę ir įjungia šventinį laikmatį. Įspūdingą šventę stebėkite kartu su portalu „Kauno diena“ nuo 19.30 val.! ...
-
Knygos S. Paltanavičių atvedė į Kauną3
Tado Ivanausko zoologijos muziejuje gamtininko Selemono Paltanavičiaus knygų kelias – nuo pirmosios, rašytos septintoje klasėje su klaida varde, iki šimtosios „Su gamta kišenėje“. ...