Kaunas ieško, kaip pagerinti viešąjį transportą

Kauno miesto savivaldybė ketina atlikti galimybių studiją. Ji turėtų išanalizuoti keleivių srautus ir padėti rasti atsakymus, koks viešasis transportas geriausiai tinka Kaunui.

Projekto tikslas

Artimiausiame tarybos posėdyje politikai svarstys, ar už europines lėšas įgyvendinti galimybių studiją dėl didelio našumo viešojo transporto.

Projekto autoriai tikina, kad, atlikus detalę analizę, būtų galima visapusiškai sužinoti kauniečių poreikius naudotis viešuoju transportu ir ar turimas autobusų ir troleibusų parkas gali užtikrinti viešajam transportui keliamus tikslus.

„Tikslas – parengti duomenimis ir modeliavimu pagrįstą galimybių studiją dėl naujos, energiškai efektyvesnės, tvaresnės, didelio pajėgumo, viešojo transporto rūšies Kauno mieste poreikio, lokacijos, tipo, maršrutų ir galimo ekonominio efekto. Taip būtų galima miestui priimti sprendimą dėl tokios transporto rūšies poreikio. Planuojama atlikti Kauno ir priemiesčių gyventojų mobilumo apklausas, sudaryti kelionių matricas pagal kelionės būdą, transporto rūšį ir tranzitinius rajonus“, – apie tai, ką nagrinėtų galimybių studija, „Kauno dienai“ komentavo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis nurodė, kad galimybių studija atsakytų, koks viešojo transporto tinklas būtų patraukliausias, ekonomiškiausias, koks keliavimo būdas Kauno mieste būtų tvariausias, skaičiuojant transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį pervežamam keleiviui.

Tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių.

Išsamūs rezultatai

Nors ir dabar analizuojami keleivių srautai, pagal tai dėliojami viešojo transporto maršrutai ir grafikai, tačiau tikimasi, kad galimybių studija leis pamatyti gerokai išsamesnį vaizdą.

„Šiuo metu keleivių srautai ir jų pasiskirstymas stebimi tik esamuose viešojo transporto maršrutuose. Vykdant galimybių studiją, būtų apklausti respondentai proporcingai visose Kauno miesto seniūnijų teritorijose dėl jų vykdomų kelionių viešuoju transportu, jų poreikio, krypčių“, – dėstė M. Matusevičius.

Pasak jo, miesto noras – įvertinti tiek turimą viešojo transporto parką, tiek ir tinklo išplėtimo galimybes. Taip pat specialistai esą turėtų išsiaiškinti, kaip keliauja kauniečiai ir priemiesčių gyventojai, kokie jų įpročiai.

„Be to, ekspertai turėtų nustatyti, kokios efektyviausios transporto priemonės netolimoje ateityje galėtų dar labiau prisidėti prie darnaus judumo. Ar tai bus greitieji autobusai, ar tramvajus, ar kitos priemonės, paaiškės atlikus studiją. Vienas pagrindinių tikslų – sumažinti automobilių skaičių Kauno gatvėse“, – apie tai, kad galėtų atsirasti ir naujų viešojo transporto rūšių, užsiminė savivaldybės eismo specialistas.

Pritarus tarybai, galimybių studiją atliktų konkurso būdu parinktas paslaugos teikėjas.

Didinamas patrauklumas?

Miestas siekia didinti kelionių autobusais ir troleibusais populiarumą, todėl viešojo transporto parkas vis atnaujinamas, ieškoma būdų, kaip mažinti energijos sąnaudas.

M. Matusevičius nurodė, kad šių metų balandį Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl keleivių vežimo reguliariais autobusų vietinio (miesto) susisiekimo maršrutais, patenkančiais į Kauno rajono savivaldybės teritoriją.

„Pasirašius šią sutartį, miesto maršrutai buvo koreguoti atsižvelgiant į Kauno rajone gyvenančių gyventojų poreikius. Rajono artimojo priemiesčio gyventojai dabar gali naudotis miesto viešuoju transportu, patogia „Žiogas“ bilietų sistema“, – kaip dabar didinamas viešojo transporto patrauklumas, dėstė eismo specialistas.

Be to, nuo rugpjūčio 1 d. Kauno mieste įgyvendinus sustojimų pagal pareikalavimą tvarką, padidėjo viešojo transporto greitis, kelionės tapo komfortiškesnės išvengiant nereikalingų sustojimų.

„Taip vasarą iš keleivių salono neišleidžiama vėsuma, o žiemos metu iš lauko neprileidžiama šalčio, sumažėjo viešojo transporto degalų sąnaudos“, – apie tai, kad pasiteisino sistema stoti tik tada, jei stotelėje laukia keleiviai arba paspaudžiamas „Stop“ mygtukas, nurodė M. Matusevičius.

Miesto vizija

Kaunas siekia žymiai sumažinti miestiečių keliones nuosavais automobiliais, o kartu ir prisidėti prie oro taršos mieste mažinimo. Dėl to būtina keleivius skatinti rinktis į darbus ar namus važiuoti miesto autobusais ir troleibusais.

„Siekiant suteikti alternatyvą kelionėms automobiliu ir mažinti jų kelionių skaičių mieste, Kaunas plečia viešojo transporto tinklą, atnaujina transporto priemones, plėtoja A juostų tinklą, diegia naujas technologijas, kurios suteikia viešajam transportui pirmumą miesto sankryžose. Taip pat priimti sprendimai, leidžiantys viešajam transportui didinti važiavimo greitį.

Miesto tikslas – sudaryti palankesnes sąlygas, kad viešuoju transportu važiuotų kuo daugiau keleivių ir viršytų Kauno miesto Darnaus judumo plane siekiamą tikslą 2030 m.“, – nurodė M. Matusevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

oj

oj portretas
pirmiausia susitvarkom maršrutus, nes kai reikai persėst tai arba iš po nosies nuvažiuoja arba laukt 15-20min. Arba vienas paskui kitą keli ta pačia kryptimi riedantys atvažiuoja, po to irgi tarpas ilgiausias. Iš Šilainių savaitgalį neįmanoma normaliai patekt iki Taikos pr.Jau nekalbant apie tai,kad vasarom keleivius veža kaip šaldytas žuvis, tikriausiai net neskaitę, kokios yra normos kondicionierių temperatūrai. ir grafikai sustatomi idiotiškai, Jonavos g,. norint po darbo 17val. patekti į Šiaurės pr. beveik 40 min iki autobuso.Geru oru nueini, o žiemą? Plius, gerbiamieji, penktadieniais žmonės kartais pramogauja, o VT kone 22,30 baigia kursuot. Jau nekalbant apie savaitgalius.Tai pradžiai bent tiek susitvarkytumėt, o jau visa kita kaip nors.

Eilinė keleivė

Eilinė keleivė portretas
Toks įspūdis, kad viešasis transportas skirtas tiems, kas netaupo nei laiko, nei pinigų, ir dar nesuka galvos dėl savo sveikatos. Nes norint kur nors nuvažiuot su persėdimu ar prisireikus aplankyt keletą objektų, tenka labai smulkmeniškai ir tiksliai susiplanuot kelionę. Ypač savaitgaliais, vakariniu laiku arba anksti ryte. O dar tame transporte žiemą prikaitinama kaip pekloj, vasarą dažnai šaldytuvo sąlygos padaromos arba išvis jokio vėdinimo nėra (kaip antai prailginam autobuse, kuris dažnai vasarą važiavo 23 maršrutu), tai nuo temperatūrų skirtumo tik ligą gali gaut po tokių kelionių. Tad nenuostabu, kad žmonės ir renkasi važinėti nuosavais automobiliais, nepaisydami jokių reklamų, "pagerinimų" ir "galimybių studijų".

Janina

Janina portretas
Kiekvieną dieną važiuoju į Klinikas. Po remonto stotelės padarytos lygiagrečiai. Ar projektuotojai stebi koks nesaugumas ir nepatogumas? Gatvės siauros, autobusai neprasilenkia. Žmonės blaškosi, nesupranta , kurioje stotelėje laukti, nespėja pereiti.
VISI KOMENTARAI 64

Galerijos

Daugiau straipsnių