Ginčai dėl taksi stotelių: kodėl kai kurie pažeidėjai lieka nenubausti?

Kebli situacija Kaune verčia stvertis už galvų ne tik taksi vairuotojus, bet ir pilietiškus gyventojus. Pastarieji tikina, kad jau mato akivaizdžius Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, už kuriuos nedrausmingi vairuotojai nesulaukia nuobaudų. Kodėl?

Keista situacija

"Kauno dieną" pasiekė skaitytojo Vytauto laiškas, kuriame jis piktinasi keista situacija.

"Viešosios tvarkos skyrius atsisako bausti privačių automobilių savininkus, kurie pastato savo transporto priemones taksi automobiliams skirtose vietose. Šios įstaigos atstovai tvirtina, kad esą neteisingai pastatytas kelio ženklas. Norėčiau paklausti, kas teisus: blogai ženklą pastačiusi tarnyba ar Viešosios tvarkos skyrius? O gal kaltas abejingas požiūris į darbą?" – stebėjosi kaunietis.

Vytautas ne tik pranešė apie pažeidėjus, bet ir juos užfiksavo nuotraukoje. Joje matyti, kad V.Krėvės prospekte, ties 77 numeriu pažymėto pastato esanti vieta taksi transportui užstatyta gyventojų automobiliais. Čia dėmesį patraukia kelio ženklas "Taksi stotelė". Gal labiau – papildoma lentelė prie jo. Baltame fone puikuoja užrašas "Trys automobiliai".

"Kauno dienos" skaitytojo nuotr.

Kaip aiškina Kauno policijos ir Susisiekimo ministerijos atstovai, šis užrašas neatlieka jokios realios funkcijos – tai labiau priminimas taksistams. Taip pat KET nenumato papildomos lentelės su tokiais užrašais, todėl ir gyventojų nuo parkavimo neleistinoje zonoje neatgraso.

"KET nėra numatytų papildomų lentelių su užrašu "Trys automobiliai", "Du automobiliai". Jos neturėtų būti naudojamos. Kauno pareigūnai kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, kuri planuoja tikslinti kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių nuostatas, aiškiai įvardijant papildomas lenteles, kurios gali būti naudojamos kartu su kelio ženklu "Taksi stotelė", – iš žurnalistų išgirdusi apie šią problemą, žadėjo Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė.

Norėčiau paklausti, kas teisus: blogai ženklą pastačiusi tarnyba ar Viešosios tvarkos skyrius? O gal kaltas abejingas požiūris į darbą?

Baudžiami ne visi

Nors kelio ženklas "Taksi stotelė" pagal KET reiškia, kad vieta skirta tik taksi transportui, o kitiems automobiliams stovėti šiose vietose draudžiama, be papildomos lentelės su specialiu žymėjimu atsiranda spraga, kuria pasinaudoję vairuotojai išvengia nuobaudų.

Ženklu "Taksi stotelė" be papildomų lentelių, nurodančių kelio ženklų galiojimo zonos ilgį, gali būti paženklinta viena stovėjimo vieta. Tuo atveju, kai norima pažymėti (išskirti) kelias taksi automobiliams skirtas stovėjimo vietas, tikslinga kelio ženklus naudoti su papildomomis lentelėmis, kad kelio ženklo galiojimo zonos kryptis ir ilgis būtų aiškūs", – aiškino Kauno savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus Prevencijos poskyrio vedėjas Rimantas Vilimas.

Tai reiškia, kad, pastebėjus pažeidėjus, palikusius savo automobilius taksi stovėjimo vietose, galima bausti tik vieną iš jų – tą, kuris transporto priemonę paliko pirmasis, prie pat ženklo. Kiti automobilių vairuotojai tokios atsakomybės išvengia.

Kad tai ne iš piršto laužti samprotavimai, patvirtina atvejis, kai vienas pažeidėjas vis dėlto įrodė savo teisybę ir liko nenubaustas.

"Dėl prie pastato, esančio V.Krėvės pr. 77, statomų transporto priemonių "Taksi" transportui skirtoje vietoje, praėjusiais metais Viešosios tvarkos skyrius gavo tris pranešimus ir užfiksavo tris nusižengimus. Dėl vieno iš jų buvo nutraukta administracinė teisena, nes kilo teisiniai ginčai dėl kelio ženklo "Taksi stotelė" galiojimo zonos", – "Kauno dienai" pasakojo R.Vilimas

Apsileidęs tik Kaunas?

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Ričardas Kriukovas, išgirdęs apie problemą Kaune, pamini, kad Vilniuje, kuriame jis gyvena, situacija kitokia.

"Vilniuje, kiek teko matyti tokių "Taksi stovėjimas" ženklų, visi su papildomomis lentelėmis. Jose nurodomi metrai arba automobilių skaičius. Jei pastatomas ženklas be papildomos lentelės, galima traktuoti jau su tam tikromis išlygomis", – sakė jis.

Ten, kur renkama rinkliava, ir ženklai, ir kiek metrų apmokestinama, nurodoma aiškiai. Tai kodėl to nepadaroma ir su taksi transportui skirtomis vietomis?

Paklaustas, kas turėtų užtikrinti, kad taksi vairuotojai Kaune galėtų sklandžiai dirbti, R.Kriukovas žodžių nesirenka – tai paties miesto apsileidimas.

"Galima palyginti, kad tos vietos, kur mieste įrengiamos parkavimo vietos automobiliams, labai greitai tinkamai paženklinamos. Ten, kur renkama rinkliava, ir ženklai, ir kiek metrų apmokestinama, nurodoma aiškiai. Tai kodėl to nepadaroma ir su taksi transportui skirtomis vietomis?" – stebėjosi pašnekovas.

Susisiekimo ministerijos atstovai patvirtino, kad yra gavę Kauno Viešosios tvarkos skyriaus kreipimąsi dėl "Taksi stotelės" galiojimo zonos, o iš kitų savivaldybių panašaus pobūdžio paklausimų pastaraisiais metais nėra sulaukę.

Kas atsakingas?

Kaip jau minėta, vairuotojus, kurie netinkamai pastato savo automobilius, medžioja ir baudžia Viešosios tvarkos skyriaus atstovai. Ne jų darbo valandomis arba tais atvejais, kai gaunamas tiesioginis pranešimas apie pažeidimą, šios funkcijos imasi ir pareigūnai.

Tinkamas kelio ženklinimas – Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus reikalas.

"Sprendimus dėl eismo organizavimo miestuose priima savivaldybės. Susisiekimo ministerija laikosi pozicijos, kad eismo organizatoriai, nustatydami tokią eismo tvarką, pagal kurią ribojamas tam tikrų ar visų transporto priemonių stovėjimas, renkama rinkliava už stovėjimą, rezervuojamos stovėjimo vietos ir kita, privalo panaudoti tokias technines eismo reguliavimo priemones, kad eismo organizavimas būtų tinkamas, aiškus ir vienodai suprantamas visiems eismo dalyviams", – "Kauno dienai" sakė Susisiekimo ministerijos atstovė Edita Banienė.

Transporto poskyrio vedėjas Vytautas Valenta į "Kauno dienos" užduotus klausimas apie taksi transporto ženklinimą atsakė abstrakčiai. Esą didžiąją dalį atsakymų turėtų pateikti Kelių policija, nes jų skyriaus darbuotojai nėra KET ekspertai.

"Kita vertus, Viešosios tvarkos skyrius nėra ta vienintelė institucija, kurios vienintelė pareiga – kontroliuoti ir užtikrinti, kad būtų laikomasi KET. Prevencijos poskyris visada reaguoja į bet kokius miestiečių nusiskundimus, tačiau ne visada iš karto puola asmenis bausti", – tepasakė V.Valenta.


Problemiškų vietų – ne viena

Tai, kad ši problema Kaune yra gerai žinoma, pagrindžia neseniai Viešosios tvarkos skyriaus atstovų organizuoto reido rezultatai. Jo metu nustatytos vietos, kurių galiojimo ribos nėra visiškai aiškios ir kur pastatytos transporto priemonės gali kliudyti kitiems eismo dalyviams. Mieste aptiktos keturios tokios vietos: Veiverių g. 45, Griunvaldo g. 18, Vytauto pr. 17, Vytauto pr. 32.

Apie problemines vietas, pasak šio skyriaus atstovo, buvo informuotas Transporto skyrius, kuris turi imtis realių veiksmų.

Kauno policija primena, kad už KET pažeidimus, kai tai yra susiję su automobilio sustojimu ir stovėjimu vietose, kuriose tai daryti draudžiama, ar nesilaikoma kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, gresia bauda nuo 30 iki 90 eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kaunietis

Kaunietis portretas
Vytauto pr 17 taksi vietos atkanda gabala Siauliu gatves. O dar poto kai perklojo saligatvius, pro tuos dusmanus neimanoma praviaziuot, jei viena masina ivaziuoja kita isvaziuoja is siauliu g.

Nejuokinkit

Nejuokinkit  portretas
Nejuokinkit su tokiomis problemomis. Taksi jau seniai niekas neieško stotelėse, jas visi kviečiasi telefonu. Čia tik kažkokio nevykėlio taxisto skundas tyruose. Nes eiliniams žmonėms nesvarbu kas kur stovi.

Anonimas

Anonimas portretas
klausykit kokia gali buti diskusija jeigu ta pati viesoji policija NEVIGDO SAVU ISIPAREIGOJIMU
VISI KOMENTARAI 7

Galerijos

Daugiau straipsnių