- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pirmosios vasaros dienos atneša ne tik džiaugsmą, bet ir nemažai atsakomybės – miesto gatvėse, kaip įprasta, padaugėja mažųjų eismo dalyvių.
Todėl itin svarbu, kad vaikai dalyvaudami eisme būtų budrūs ir matomi, žinotų Kelių eismo taisykles (toliau – KET) ir kasdien saugiai pasiektų savo kelionių tikslus. Apie vasaros sezoną ir tai, kas svarbu jauniausiems eismo dalyviams bei jų tėvams, papasakojo Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Kauno apskr. VPK) Viešosios tvarkos valdybos bendruomenės pareigūne Jovita Pakeltiene.
Jau įprasta, jog ne vienerius metus Kauno apskrities policijos pareigūnai visą rugsėjo mėnesį skiria ypatingą dėmesį jauniausiems eismo dalyviams – dovanoja ne tik atšvaitus, bet ir dalijasi žiniomis apie eismo saugumą. Ne išimtis ir birželio pradžia, kai mažiesiems eismo dalyviams prasideda ilgosios vasaros atostogos.
„Vaikus saugaus eismo tema šviečiame nuolat. Supažindiname su pagrindinėmis KET. Susitikimų metu žiūrime interaktyvius prevencinius filmukus, sprendžiame praktines užduotis, išaiškiname, kad atšvaitas yra labai maža, tačiau labai svarbi gyvybę sauganti detalė“, – kalbėjo J. Pakeltienė.
Tačiau pareigūnė pridūrė, jog didžiausi vaikų mokytojai yra tėvai. „Tėvų indėlis yra vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių vaikų elgesį bei įpročius kelyje. Mes galime nuolat šviesti vaikus, priminti pagrindines KET ir aiškinti, kodėl svarbu jų laikytis, kodėl atšvaitas ar šalmas važiuojant dviračiu yra būtinas. Tačiau, jeigu grįžę namo vaikai matys kitokį tėvų elgesį, pavyzdžiui, vienas iš tėvų vaiką sugalvos iki parduotuvės pavežti su elektriniu paspirtuku, kai ši transporto priemonė yra skirta tik vienam asmeniui, vargu, ar policijos pareigūnai pasieks norimų rezultatų. Pirkdami savo vaikams dviračius ar paspirtukus, jie turėtų nepamiršti ir šalmo bei kitų saugos priemonių, reikalingų saugioms kelionėms“, – kalbėjo J. Pakeltienė.
Bendruomenės pareigūnė pasakojo, kad, atšilus orams, neretai pastebi neatsakingą ir neapdairų važiavimą elektriniais paspirtukais, dviračiais. Ir nors ši pramoga yra puikus laisvalaikio praleidimo būdas, tačiau šie eismo dalyviai dažnai patenka į nelaimingus įvykius.
„Elektrinis paspirtukas yra prilyginamas motoriniam dviračiui, o motoriniam dviračiui galioja tos pačios KET, kurios taikomos dviratininkams. Žinoma, važiavimas tokiomis transporto priemonėmis būtų saugus dėvint šalmą, kuris privalomas visiems dviračius ir paspirtukus vairuojantiems nepilnamečiams, dėvint liemenę su šviesą atspindinčiais elementais bei įsitikinus, jog dviratis ar elektrinis paspirtukas yra techniškai tvarkingi“, – aiškino Kauno miesto bendruomenės pareigūnė.
Deja, policijos pareigūnų teigimu, retas dviratininkas žino visas KET ir važiuoja su techniškai tvarkinga transporto priemone. Neretai dviratininkams pritrūksta garso signalų, kurie yra privalomi, raudonos šviesos atšvaito arba raudonos šviesos žibinto dviračio gale, oranžinės šviesos atšvaitų, pritvirtintų prie ratų stipinų. Pareigūnai priminė, jog važiuodamas kelkraščiu, pėsčiųjų ir dviračių taku, šaligatviu, dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti 3 – 7 km/val. greičiu, paliekant tokį tarpą, kad eismas būtų saugus. Be to, be suaugusiųjų priežiūros, vaikai keliu su dviračiu ar elektriniu paspirtuku gali važiuoti tik nuo 14 metų, jeigu būna išklausę mokymus ir išlaikę egzaminą ir gavę pažymėjimą, tą daryti gali nuo 12 metų. Nuo 8 metų vaikai gali važiuoti tik su suaugusiojo priežiūra.
Skubėjimas, KET neišmanymas, neatidumas – vienos pagrindinių daugiausiai nelaimingų atsitikimų keliuose ir gatvėse sukeliančių priežasčių.
„Todėl labai svarbu, jog vaikai žinotų, kad kertant važiuojamąją dalį reikia apsidairyti – privaloma visapusiškai įsitikinti, kad įžengti į gatvę yra saugu ir jokiais būdais nebėgti. Reikia atminti ir tai, jog pati perėja dar nereiškia šimtaprocentinio saugumo. Taip, ji suteikia pėsčiajam teisę pereiti gatvę ir pirmenybę, tačiau perėja nereiškia, kad vairuotojas pastebės pėsčiąjį ir automobilis tikrai sustos.
Raginame vaikus prie perėjų nesielgti neprognozuojamai, neišeiti į gatvę staiga, įdėmiai apsidairyti, nesinaudoti mobiliuoju telefonu ar garsiai neklausyti muzikos, kuri gali išblaškyti dėmesį. Tos pačios taisyklės galioja ir paspirtukų bei dviračių vairuotojams, kertant pėsčiųjų perėją būtina nulipti nuo savo transporto priemonės ir ją persivesti. Tamsiu paros metu – pėsčiasis ar dviratininkas, vardan savo saugumo, turi būti pasipuošęs atšvaitu“, – tikino J. Pakeltienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Apie priedangas Kaune: tai neteisinga prieš žmones, kurie negali renovuotis namų4
Kaunas nusprendė daugiabučiuose įrengti priedangas. Nors tai nėra privaloma ir gyventojai patys galės spręsti, ar nori savo name turėti priedangą, kurios įrengimą finansuotų savivaldybė, ar ne. Tačiau siekis, kad visi daugiabučiai Kaune turėtų ...
-
„Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusi įmonė D. Matijošaičiui klausimų nesukėlė76
Viešojoje erdvėje kilus diskusijai dėl „Vičiūnų“ gamyklą Kaliningrade įsigijusios įmonės, „Vičiūnai Group“ valdybos narys Dainius Matijošaitis teigia, kad jam pačiam informacija apie „Gruppa Okean“ ...
-
Kaune pagerbtas „Ąžuoliuko“ įkūrėjo atminimas8
Trečiadienį Kaune atidengta atminimo lenta, skirta choro dirigento profesoriaus Hermano Perelšteino, berniukų ir jaunuolių choro „Ąžuoliukas“ įkūrėjui. Pernai buvo minimos 100-osios H. Perelšteino gimimo metinės. ...
-
Archyvas: nuo istorinės statistikos iki tautos nuomonių1
Atvirame Lietuvos humanitarinių ir socialinių mokslų duomenų archyve (LiDA) saugomi įvairūs šių sričių duomenys, o interneto puslapyje galima rasti apklausų duomenų, statistikos, žiniasklaidos turinio analizių, parlamento debatų, partijų ...
-
Kaunas – upių miestas: kokios pramogos laukia?13
Marių ir upių apsuptyje įsikūręs Kaunas šį laivybos sezoną ne tik siūlo paplaukioti laiveliais, bet ir kitokiomis veiklomis pajausti vandens teikiamus laisvalaikio malonumus. ...
-
Mažumos valanda: kas domino Kauno politikus?35
Pakeitus Vietos savivaldos įstatymą, kartą per pusmetį turi būti sudaryta galimybė rengti mažumos valandą. Antradienį ne opozicijoje esantys Kauno politikai galėjo savivaldybės administracijai, merui ir vicemerams užduoti įvairius rūpimus klausim...
-
BGS Ukrainos „SkyUp Airlines“ lėktuvus aptarnaus ir Kauno oro uoste4
Lietuvos kapitalo aviacijos grupės „Avia Solutions Group“ antžeminių paslaugų bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) nuo šiol ir Kauno oro uoste teiks paslaugas Ukrainos užsakomųjų skrydžių bendrovei „SkyUp Airli...
-
Kaune nuo gegužės – pigesni metiniai viešojo transporto bilietai įmonėms14
Kaune nuo gegužės bus įvedami pigesni metiniai viešojo transporto bilietai, kai įmonės ar organizacijos tokių bilietų visiems metams perka 100 ar daugiau. ...
-
Gausus tarybos posėdis ir saujelė protesto balsų74
Balandžio mėnesio tarybos posėdyje buvo suplanuota daugiau nei 160 klausimų. Intensyvų klausimų svarstymą stebėjo ir grupelė miestiečių, nepatenkintų Kauno mero Visvaldo Matijošaičio verslo Rusijoje detalėmis. ...
-
Miesto planas – priedangų įrengimas daugiabučiuose33
Antradienio tarybos posėdyje miesto politikai svarstė, ar prisidėti finansiškai prie priedangų įrengimo daugiabučiuose. Projekto autoriai pabrėžia, kad toks projektas leistų sumažinti grėsmes galimų pavojų metu. ...