„Audra“ įsisuko ir į Ąžuolyną

Šiuolaikinio miesto festivalis „Audra“, šią savaitę kvietęs patirti unikalius dalykus, kvietęs tapti kitokio miesto dalimi, šeštadienį visų laukė ir Ąžuolyne.

Įspūdžių ir daiktų mainytuvės

Deklaruodami, kad miestui reikalinga audringa, visada gyva ir jaunatviška kultūra, ne tik subtili ir jautri, bet ir gaivališka, triukšminga, organizatoriai į netikėtas erdves sukvietė įvairių stilių muzikos atstovus, o taip pat inicijavo įvairių veiklų.

Ąžuolyno parke palaikant didžėjams Bradley Zero, Violet ir Gabrielle Kwarteng, pasirodė „Mauskovic dance band“, grupės „Planeta Polar“, „Garbanotas“, „Esa Afro-Synth Band“, „Tarp Dviejų Aušrų“ ir „Lover Live“. Jų tikslas  – padėti sukurti festivalio, išeinančio už miesto ribų, nuotaiką pasiektas su kaupu.

Čia iki pat vakaro vyko ir aklojo tinklo dažymas, tvarumo dirbtuvės, mainytuvės. Besiklausydami koncertų kauniečiai ir miesto svečiai galėjo išbandyti savo kūrybiškumą netikėtais rakursais, pavyzdžiui, čia pat ant specialios bendros sienos nupiešti portretą, pasiuvinėti ar pasisemti rankdarbių iš odos atraižų idėjų, o tuo pačiu ir pabendrauti.

Ar mokate įsisiūti sagą?

Tekstilės antrinio panaudojimo studijos "Denim Diaries" įkūrėja ir vadovė Milda Paukštė kvietė pažaisti su džinsiniu audiniu. Kelias atraižas ji pavertė tarsi bloknoto lapais, ant kurių buvo galima piešti baltu tušinuku ir vėliau panaudoti kaip aplikacijas drabužiams atnaujinti. Arba niekam nepanaudoti. Tiesiog neskubant leisti laiką, galbūt susimąstant kaip jaustumėtės, jeigu pieštumėte, siuvinėtumėte ant itin brangaus audinio, o ne ant nebereikalingos atraižos, ar būtų kitas ornamento, piešinio pasirinkimas.

"Gal norite pabandyti austi?" – po siuvinėjimo dar kitą variantą siūlė M. Paukštė. Ji apgailestavo, kad jauni žmonės vis labiau praranda bazinius tekstilės kūrimo įpročius.

"Pati dažnai darau dirbtuvėles vaikams mokyklose. Pasitaiko, kad aštuntokas nemoka įverti siūlo į adatą arba neskiria adatos nuo smeigtuko. Nemokant siūti, adyti, net nebandoma pasitaisyti įplyšusio drabužio. Perkamas naujas, nors įdėjus minimalias pastangas būtų galima toliau sėkmingai dėvėti senąjį", – kalbėjo pašnekovė.

M. Paukštė atsakė ir į klausimą, kaip būtų galima panaudoti bet vieną iš daugybės tuščių pakabų, dūlančių tolimiausioje spintos kertelėje? Jeigu ji vielinė, išlankstyti pasirinktą formą, tiesiog ovalo, karūnos ar akiniuoto dėdės, apvynioti pasirinktu audiniu ir panaudoti kaip priminimų lapelių, varlyčių ar auskarų kabyklą, sapnų gaudyklę, pritaisius kutus. 

"Mano tikslas nėra puikiai išmokyti kažkurios vienos technikos. Mano noras yra atkreipti dėmesį į tai, kas kai kuriems atrodo nebereikalinga, negailestingai nurašoma. Tekstilės gaminiams pagaminti sunaudojami didžiuliai resursai, susidaro didžiuliai atliekų kiekiai", – atkreipė dėmesį M. Paukštė, pridūrusi, kad tekstilė vis dar sunkiai perdirbama, tad vienadienė mada ir apranga yra dar didesnė blogybė nei vienkartiniai plastikiniai šiaudeliai.   

Pradžia taksi parke

Festivalis pradėtas buvusiame Kauno taksi parke, kurį iki šiol aplenkdavo kultūriniai, muzikiniai renginiai. „Buvo labai gražu stebėti, kaip ši erdvė sužibo visai kitomis spalvomis“, – apie italų elektroninės muzikos kompozitorės Caterinos Barbieri koncertą sakė „Audros“ atstovė komunikacijai Monika Balčiauskaitė., paminėjusi, kad sulaukta ne tik vietinių gyventojų dėmesio, bet ir svečių iš kitų Lietuvos vietų, o taip pat ir iš užsienio.

Vienas iš labiausiai lauktų ir svarbiausių festivalio „Audra“ pasirodymų –  VDU Didžiojoje salėje ketvirtadienį vykęs Midori Takada ir bei vietos sutartinių ansamblių „Gaudė“ ir „Devynragė“ bendro projekto „Silence Birds“ pasaulinė premjera. „Buvo labai daug ramybės, tylos. Tai buvo tarsi meditacija. Visa tai labai gerai atspindėjo pasaulinį taikos ir ramybės siekį“, –  pasakojo M.Balčiauskaitė.

M.Takada –  viena iš ambient ir minimalizmo muzikinių stilių pradininkė ir multiinstrumentalistė, moderniosios Japonijos muzikos ikona.

Vienas festivalio renginių, vykusių Mykolo Žilinsko dailės galerijoje,  tiesiogiai transliuotas per Berlyno kultine kultūrine institucija tapusį HÖR radiją. Tai vienas žymiausių elektroninės muzikos transliuotojų pasaulyje.

Festivalio uždarymas – sekmadienį Santakos parke kartu su „Free Finga“, „ba.“ ir Tommy Cash.

Naktinės ir dieninės kultūros dermė

Grandiozinius elektroninės muzikos koncertus, parodas, mados pristatymus, pasaulines premjeras apėmusi „Audra“ yra „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ programos dalis. M.Balčiauskaitė sakė pati asmeniškai net nesitikėjusi, kad naktinė kultūra, šiuolaikinė muzika taip gerai derės su dienine kultūra.

„Audra“ programą, kurioje tilpo ir vizualinės projekcijos bei virtuali realybė su pasąmonės labirintais, kartu su „Kaunas – Europos kultūros sostinė 2022“ bendromis jėgomis kūrė jaunimo organizacija VšĮ „Kylantis Kaunas“, VšĮ „Freimas“ bei naktinio klubo „Lizdas“ komanda. Prie festivalio renginių prisidėjo ir Pažaislio muzikos festivalis, Kauno miesto kamerinis teatras, o taip pat įvairūs partneriai iš Japonijos, Graikijos, Serbijos, Prancūzijos, Vokietijos, Estijos, Suomijos ir kitų Europos šalių.


Šiame straipsnyje: audrafestivalisĄžuolynas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių