Tarpukario žvaigždės atminimą pagerbs knyga

Pažymint išskirtinės operos solistės Marijonos Rakauskaitės jubiliejų, prof. Raminta Lampsatytė savo naujausioje knygoje pasidalys spalvinga atlikėjos gyvenimo istorija.

Tarpukario žvaigždė

1923-ieji. Kaunas išgyvena vieną gražiausių laikotarpių – tarpukarį. Miestas atgyja, auga, keičiasi. Dalis lietuvių iš emigracijos grįžta į tėvynę. Karo negandos lieka praeityje. Tarp sugrįžusiųjų – žymi operos solistė Marijona Rakauskaitė (1892–1975). Gimusi ir mokslus baigusi Čikagoje (JAV), trečiojo dešimtmečio pradžioje solistė atvyko į Kauną.

M.Rakauskaitė, atlikusi populiariausių operų arijas, buvusi ryški ano meto kultūrinio gyvenimo veikėja, turėjusi daugybę draugų, mylėta vyrų, tarp kurių buvo Juozas Tallat-Kelpša, Faustas Kirša, Liudas Truikys – yra pamiršta.

Pianistė, mokslininkė, Hamburgo aukštosios muzikos ir teatro mokyklos dėstytoja prof. R.Lampsatytė kitąmet, 125-ųjų M.Rakauskaitės gimimo metinių proga, lietuvių auditorijai pristatys išsamią operos solistės biografiją, papildytą originaliomis nuotraukomis, kurių archyvą yra sukaupusi.

"M.Rakauskaitė nebuvo turtinga. Augo mylinčioje šeimoje tarp trijų seserų ir brolio. Viena jos sesuo ir vienintelis brolis pasirinko tarnystę Dievui, o vyriausioji iš seserų – Marijona – kūrėjos, mūzos kelią", – pasakoja R.Lampsatytė.

Gyvenimo spalvos

Biografijoje pianistė ves skaitytojus M.Rakauskaitės gyvenimo keliu: nuo pat jos vaikystės, kurioje skambėjo lietuvių liaudies dainos; kelionės laivu į Europą, kuriuo drauge plaukė turtingiausi ano meto žmonės; iki grįžimo į Kauną, kuriame atliko žymiąsias savo arijas: Toskos (Giacomo Puccini opera "Toska"), Aidos (Giuseppe Verdi opera "Aida"), Karmen (George'o Bizet opera "Karmen"), Mimi (G.Puccini opera "Bohema"); ją beprotiškai mylėjusių vyrų, kuriuos ji įkvėpė sukurti geriausius kūrinius; didžiosios gyvenimo meilės – L.Truikio, su kuriuo praleido paskutiniuosius 25 gyvenimo metus.

Nors gyveno nepasiturinčiai, solistė visada atrodė nepriekaištingai.

R.Lampsatytė išsamiai išnagrinėjo operos primadonos asmenybę, tačiau knygoje dėmesys bus skiriamas ir rafinuotam M.Rakauskaitės stiliaus jausmui.

"Nors gyveno nepasiturinčiai, solistė visada atrodė nepriekaištingai. Domėjosi mados tendencijomis Europoje, sekė stiliaus žurnalus, kuriuose rasdavo įkvėpimą savo pačios įvaizdžiui kurti. Mėgo raudonai dažyti lūpas ir lakuotis nagus. Jai buvo svarbu atrodyti stulbinančiai", – M.Rakauskaitę apibūdina profesorė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

salia muzikinio teatro

salia muzikinio teatro portretas
Truikys ir Rakauskaite - Laisves alejoje si pora eidavo oriai lyg smetoniniais metais - jau stamboka ponia salia ispudingo savo dzentelmeno , kurio sukurtos impresionistines, "muzikalios" dekoracijos dar dabar atmintyje

osa

osa portretas
prisimenu ,kaip ji skrisdavo Laisvės Alėja su citrinine striuke pasipuošusi Tikrai buvo išskirtinė persona
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių