- Deimantė Dementavičiūtė-Stankuvienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
-
Ryškiausios Kauno baleto artistės – apie gyvenimo aistrą
Metus prasminga palydėti mintimis apie baletą: juk 2015-aisiais pažymėjome Lietuvos profesionalaus baleto 90-metį. Apie begalinę meilę ir atsidavimą šiam menui – pokalbis su ryškiausiomis Kauno baleto artistėmis.
Atvirame pokalbyje Kauno valstybinio muzikinio teatro baleto solistės: Auksė Mikalajūnaitė, Justina Vitkutė-Bervingienė ir Sandra Drodvilaitė – prisiminė pirmuosius žingsnius baleto link ir dalijosi mintimis apie darbu virtusią gyvenimo aistrą.
– Dėl šokėjų stokos teatre dirbate be galo daug, be poilsio dienų, šokate ne tik baleto spektakliuose, bet ir visuose repertuare rodomuose pastatymuose. Be to, gaunate palyginti mažą atlyginimą. Tačiau visuomet esate energingos ir pozityvios. Iš kur semiatės tos energijos?
A.M.: (Juokiasi) Iš tikrųjų ne visada būname energingos. Bent jau aš. Per repeticijas mūsų niekas nemato, o čia būna visko. Mums kiekvienas išėjimas į sceną yra šventė, ten ir prisipildome tos energijos. Žinome, kad į sceną negalime eiti su blogomis emocijomis, tad iš anksto nusiteikiame pozityviai.
S.D.: Energingiausios būname, kai dirbame, dirbame – ir galiausiai išeiname į sceną. Rezultatas visuomet būna kupinas energijos. Tai ir stumia į priekį. Kai kurie vaidmenys ypač įkvepia. Įkvepia ir muzika.
J.V.-B.: Atėjus į šį teatrą, visų pirma man jis pasirodė toks jaukiausias iš visų kitų. Gal dėl architektūros, gal kad pastato sienos kažkokios ypatingos, šiltos. Teatras mažas, čia dirba nedaug žmonių, gal ir tai sukuria jaukumą. O didžiausias energijos antplūdis būna tada, kai tu papasakoji žiūrovui istoriją ir matai, kad jis ją supranta. Ne tai, kad ploja: "Oi, kaip gražu, kaip tu ten koją aukštai pakėlei", bet kai tu tikrai jautiesi suprastas. Kartais tokiais atvejais apima tokia euforija, kad keletą parų jaučiuosi taip, lyg būčiau padariusi gerą darbą. Energijos gauni iš pačių žiūrovų. Tiksliau, vyksta abipusis pasidalijimas energija. Atiduodi visą savo energiją, po spektaklio jautiesi fiziškai išsunktas, bet jauti abipusį pulsavimą. Kartais žiūrovai, kaip sakome, ploja, nes reikia, o kartais – dėl to, kad tikrai suprato tavo istoriją. Ir tai jauti iš plojimų. Deja, dažnai būni išsunktas ir pervargęs, būna sunku pasakoti tą istoriją. Tokiu atveju aš energijos ieškau to spektaklio, kurį vakare šoku, muzikoje. Keletą dienų tiesiog gyvenu su ta muzika.
– O kurie energijos įkvepiantys pastatymai ir vaidmenys juose jums patys brangiausi?
S.D.: Yra tokių vaidmenų, kuriuos labiau jauti, kurie emociškai artimesni, o kiti yra labiau darbinis variantas, kurį tu turi sukurti. Tie artimiausi sau pačiam vaidmenys turbūt ir yra tos energijos šaltinis. Nors iš mūsų dažnai reikalauja, sukūrus vaidmenį, atrasti jį dar kitaip.
A.M.: Tiesą sakant, nelabai galėčiau išskirti. Atrodo, kuris paskutinis, naujausias, tas ir brangiausias. Bet kai grįžti prie senesnių, irgi pasidaro įdomu, bandant kažką daugiau padaryti. Visi vaidmenys skirtingi, vieni sunkesni fiziškai, kiti – emociškai. Negaliu tikrai išskirti to vienintelio mėgstamiausio ar geriausio. Viskas priklauso nuo to, kiek įdedi darbo, kiek pats padarai sau tą vaidmenį įdomų. O tie vaidmenys, kurie ne tokie artimi, reikalauja daugiau pastangų ieškoti kažko neįprasto.
J.V.-B.: Kai atėjau į šį teatrą, mano pirmas vaidmuo buvo Saulutė "Voro vestuvėse" – reikėjo šviesti ir spindėti. Vėliau radosi vis daugiau dramatiškesnių ir sudėtingesnių vaidmenų. Pavyzdžiui, "Žydrajame Dunojuje" vaidinu du vaidmenis – Anos ir Franciskos. Šie du visiškai skirtingi vaidmenys padeda suprasti vienas kitą. Viename labiau atsispindi nuoširdumas, kitame – paviršutinis pasaulio spindesys, kuris tarytum pakylėtas virš žemės, bet blogąja prasme. Visi vaidmenys susidėliojo labai nuosekliai – pradėjau nuo lengvesnių vaidmenų ir, bėgant metams, spektakliai vis sudėtingėjo, įgijau patirties. Labai daug kas priklauso ir nuo partnerio personažo suvokimo – dažniausiai vyriško. Su kiekvienu personažu yra tam tikri duetai. Žinoma, daug priklauso nuo partnerio – kokį ryšį jis tau siūlo, kokį – tu jam. Privalu žinoti visas savo partnerių personažų istorijas. Kitaip tiesiog neįmanoma suvokti jokio personažo, taip pat – ir savo paties. O kuris brangiausias, man taip pat būtų sunku atsakyti, nes visi vaidmenys brangūs. Galbūt brangiausi tie, kurie pareikalauja daugiausia jėgų – ne tiek fizinių, kiek aktorinių.
– O kas svarbiau ir kartu sunkiau – atrasti personažą, jo emocijas, ar vis dėlto fizinis pasirengimas?
S.D.: Daug kas priklauso nuo pastatymų. Bet faktiškai sunkūs abu dalykai – ir pasiruošti techniškai, ir emociškai.
A.M.: Techniškai pasiruošti yra būtinybė, nes jei paslysi, jei kūnas nepajėgs padaryti kažko, personažo emocijos atsidurs antrame plane. Svarbi patirtis. Jeigu kažkas nepavyksta artistams, turintiems daug patirtięs, jie neišsiduoda, tai jų neišmuša iš vėžių. Kai buvau ką tik atėjusi į teatrą, jeigu kas nors nepavykdavo fiziškai, būdavo labai sunku susiimti emociškai. Fizinis pasirengimas atrodo kaip pagrindas, ant kurio jau lipdomos emocijos. Tačiau sunku ir emocijas atrasti, ir fiziškai pasirengti. Jei vaidmuo nėra artimas, tada – didesnis iššūkis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Šių metų „Gintarinė pora“: žiūrovų laukia didelė staigmena!4
Bene vienas svarbiausių tikro ir šilto pavasario pranašų Kaune – pirmąjį gegužės mėnesio savaitgalį mieste vykstančios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Šiemet jos bus surengtos ...
-
„Lietuvos teatrų pavasaris“: 45-asis festivalis
Kauno teatro mylėtojai visą savaitę turi unikalią progą mėgautis profesionalų sukurtais spektakliais iš visos Lietuvos: sekmadienį prasidėjo jau 45-asis festivalis „Lietuvos teatrų pavasaris“. ...
-
H. L. Asbjørnsen – džiazo karalienė ir scenos katė
Kauno bigbendas, tik ką turėjęs įkvepiančius koncertus Birštono džiazo festivalyje ir Kaune su džiazo fleitininku Néstoru Torresu (Puerto Rikas / JAV), vėl kviečia į unikalų pasimatymą. Šį kartą – su džiazo primadona i...
-
Ketvirtoji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtąjį kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. Renginys šiais metais suburs autorius ne tik iš Li...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone balandžio 23–28 d.
Balandžio 23 d. Raudondvario kultūros centras: 16 val. vaikų meno kolektyvų šventė „Parvažiavo saulė“ (Jurginės). Dalyvauja jaunučių liaudiškų šokių kolektyvai ir vaikų kapela „Karklynėlis“. Ilgakie...
-
Garbūs svečiai atvyko į A. Areimos premjerą „Dviejų Korėjų susijungimas“5
Balandžio 19-ąją publika rinkosi į režisieriaus Artūro Areimos Nacionaliniame Kauno dramos teatre režisuotą spektaklį pagal J. Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. ...
-
KVMT scenoje – reveransas baleto įvairovei: nuo klasikos iki technomuzikos
Baletas gali būti labai įvairus ir turėti daugybę veidų. Tuo įsitikins žiūrovai, apsilankę Tarptautinei šokio dienai skirtame Kauno valstybinio muzikinio teatro (KVMT) koncerte. Balandžio 27-osios vakarą teatro scenoje atsiskleis tikra klasik...
-
Unikalus garso spektaklis tamsoje: ką girdi ausis, kai nemato akis?1
„Klausymasis – tai kita regėjimo forma“, – neabejoja garso spektaklio „eiti į pat vidurį“ kūrėjai. Garso menininkų kartu su neregiais sukurtas spektaklis vyksta visiškoje tamsoje, klausantis Jono Meko poeziją i...
-
Tarpininkai. Po kilogramą laimės, laisvės ir būties
Pokalbis su tapytoju Andriumi Miežiu – bendros meno parodos „Tarpininkai“ kontekste apie kultūrą, natūrą, meno kūrinio suvokimą; tarpininkavimą ir bendravimą su meno publika, atveriant jai meno pasaulius. Naujausius tapybos kūrinius...