M. K. Čiurlionio paveikslų įkvėpta opera „S’Anatomia“: be žodžių, bet kupina prasmės Pereiti į pagrindinį turinį

M. K. Čiurlionio paveikslų įkvėpta opera „S’Anatomia“: be žodžių, bet kupina prasmės

2025-05-05 11:06

Kauno miesto kamerinis teatras M. K. Čiurlionio kūrybos gerbėjus kviečia į išskirtinį renginį – kosmologinę operą „S’Anatomia“, kuri gegužės 11 d. bus rodoma net du kartus – 16 ir 18 valandomis. Tai unikalus, patyriminis kūrinys, leidžiantis naujai, netikėtu kampu pažvelgti į Čiurlionio kūrybą – per garsą, vaizdą ir vaizduotę.

„S’Anatomia“ – tai 12-kos dalių garsinė kelionė, kurios pagrindas – droninė muzika. Jos autorius – jaunosios kartos kompozitorius Mantvydas Pranulis, pelnęs pirmąją M. K. Čiurlionio stipendiją būtent šio kūrinio sukūrimui.

Netikėtas žvilgsnis į Čiurlionį – per garsą ir abstrakciją

„Droninė muzika, sakyčiau, yra tokia būties, meditacijos, patyrimo muzika. Tai ne ta muzika, kurios tikslas būti suprastai ir ne ta muzika, kurios tikslas įrodyti kažkokią savo erudiciją, estetinį tobulumą. Tai muzika kuri tave panardina į būsenas, į save. Į tokią savotišką letargiją tarp pasąmonės ir realybės. Aš visada bandau su ja užmigti, arba prigulti pamastyti, pakurti mintyse“, – pasakodamas apie tai, iš kur kilo droninės muzikos sąvoka teigė kūrinio autorius. – „Ši muzika kiek išmuša iš to kame būname savo kasdienybėje, ji turi galią nukelti į alternatyvias vidines erdves ir yra labiau kaip judančių objektų garsinė išraiška, nei to, ką moderniame pasaulyje paprastai suvokiame kaip muziką, išraiška.“

M. Plepio nuotr.

„S’Anatomia“ tęsia Kosmos Theatre menines paieškas kuriant originalų lietuvišką vizualinį teatrą. Čia dramaturgiją keičia garso ir vaizdo vienovė, o muzika tampa pagrindiniu „veikėju“. Tai – ne tik spektaklis, bet ir meditacinė garso patirtis, leidžianti žiūrovui pabėgti nuo kasdienybės ir patirti gilų, estetiškai malonų momentą „čia ir dabar“.

„S’Anatomia“ kūrimas truko daugiau nei vienerius metus. Iš pradžių kūrybinė grupė ruošėsi individualiai, o 2021 metų vasaros pabaigoje sukūrė savo kūrybinę stovyklą, kurioje kūrinys pradėjo įgauti aiškesnę formą. „Šioje operoje nėra konkretaus naratyvo, todėl kūrybinio proceso metu viską išskirstydavome etiudais“, – prisimena M. Pranulis. – „Gryninome atskiras dalis, daug ieškojome, diskutavome apie dramaturgiją, veiksmą, simboliką.“

Kosmiška patirtis tiems, kurie siekia pajusti, o ne suprasti

Į Kauno miesto kamerinį teatrą atėjusius žiūrovus pasitiks šviesi, jauki ir intymi erdvė, kurioje žiūrovas ir atlikėjas yra šalia vienas kito. M. Pranulis neslepia, kad erdvė – labai svarbi šio spektaklio dalis. „Ant žemės esančios pagalvėlės, kilimai, iš audeklo sukurtos lubos yra tam tikra kosminio kūno arba metaforinės erdvės, į kurią galima įlįsti, pasislėpti, būti, metafora. Patekęs į šią aplinką žiūrovas tampa spektaklio dalimi ir gali jį stebėti iš labai arti“, – teigė jis.

M. Plepio nuotr.

Opera yra atvira ir užsieniečiams, kadangi kalba joje nevirsta pagrindiniu pasakojimo elementu – universali meno kalba čia išreiškiama per garsą, vaizdą ir pojūčius.

Spektaklis jau įvertintas Lietuvos teatro bendruomenės – 2021 m. kompozitorius Mantvydas Pranulis už patyriminės šiuolaikinės operos „S’Anatomia“ sukūrimą nominuotas Auksiniam scenos kryžiui, o 2022 m. spektaklis apdovanotas Fortūnos diplomu.

Kosmologinė opera „S‘Anatomia“ Kauno miesto kameriniame teatre bus rodoma gegužės 11 dieną, 16 ir 18 val.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
aha

idomu kada atsibos tokia liaudies kvailinimo rusis?
0
0
Visi komentarai (1)

Daugiau naujienų