KTK kieme atgimė „DOBI-1“ prototipas

  • Teksto dydis:

Simboliškai pasaulinės vėjo dienos išvakarėse prie Kauno technikos kolegijos (KTK) Aviacijos inžinerijos centro atidengtas aviakonstruktoriaus Jurgio Dobkevičiaus lėktuvo „DOBI-1“ prototipas.

Skatina didžiuotis savo istorija

Iniciatyvūs kauniečiai ir aviacijos gerbėjai Kauno technikos kolegijoje pirmą kartą paminėjo pasaulinę vėjo dieną ir pagerbė vieną žymiausių šalies aviakonstruktorių Jurgį Dobkevičių, sukurdami jo lėktuvo modelio „DOBI-1“ prototipo vėjarodę.

Pasak iniciatyvos autoriaus Jono Oškinio, idėja pagerbti aviakonstruktorių gimė Žaliakalnyje veikiančio labdaros ir paramos fondo „Gyvenimo vartai“ socialinėse medžio dirbtuvėse „Auksinės rankos“.

„Žaliakalnyje įkurtose socialinėse medžio dirbtuvėse savo idėjas įgyvendina ir prasmingai laiką leidžia ilgalaikiai bedarbiai bei asmenys sveikstantys nuo priklausomybių. Čia ir gimė idėja prisijungti prie „Iniciatyvos Kaunui“ programos ir pagerbti aviakonstruktorių Jurgį Dobkevičių. Vėjarodę pasirinkome todėl, nes mieste matome nemažai vėtrungių, kurios atkeliavo nuo Kuršių marių regiono, ar net raganų ant šluotų, iškeltų ant namų stogų. O juk Kaune tikrai turime kuo didžiuotis. Kaunas išsiskiria savo aviacijos istorija ir čia gyvenusiais bei lėktuvus projektavusiais inžinieriais. Vienas tokių, 1920-1926 m. gyvenęs, Jurgis Dobkevičius, kuris buvo karo lakūnas, aviacijos inžinierius ir lėktuvų konstruktorius. Pirmasis jo lėktuvas „DOBI-1“ buvo sukurtas dar 1922 m. ir jo paties išbandytas. Vėliau J. Dobkevičius spėjo sukurti dar du modelius ir 1926 metais tragiškai žuvo skrisdamas savo paties sukurtu „DOBI-III“ modeliu. Jo garbei ir buvo nuspręsta atkurti jo pirmąjį modelį kaip vėjarodę, kurios yra itin populiarios tokiose aviacijos šalyse kaip Vokietija ar Švedija“, – pasakoja iniciatyvos autorius J. Oškinis.

Modelis atkurtas pagal originalius brėžinius

Projektą įgyvendinti padėjo gausus būrys partnerių, tarp kurių ir Lietuvos dailininkų sąjunga bei Lietuvos aviacijos muziejus.

„Labai esame dėkingi visiems partneriams, kurie prisidėjo. Mus konsultavo Lietuvos aviacijos muziejaus specialistai, kurie ne tik papasakojo apie konstruktorių, bet ir perdavė jo originalius brėžinius, kad galėtume atkurti identišką modelį. Prie šių brėžinių ir projekto dirbo ir Lietuvos dalininkų sąjungos, Kauno skyriaus narys, skulptorius Mindaugas Jurėnas, kurio pagalba buvo sukurta 20 kartų sumažinta 1.5 m pločio ir 1m ilgio „DOBI-1“ modelio vėjarodė. Projektui įgyvendinti pasirinkome Kauno technikos kolegiją, kuri turi ilgaamžes aviacijos inžinierių ruošimo tradicijas, o dabar ir modernų Aviacijos inžinerijos centrą. Tai puiki ir simbolinė vieta pirmajai pasaulinei vėjo dienai paminėti bei J. Dobkevičiaus atminimui pagerbti. Visi kartu paruošėme ir edukacinę renginio programą, kuria norime šviesti nuo mažiausių iki vyriausių kauniečių ir parodyti, kad tikrai esame aviacijos miestas“, –  pasakoja J. Oškinis.

lt.wikipedia.org

Kartu auginame miesto potencialą

Renginio iniciatoriui pritaria ir Kauno technikos kolegijos direktorė dr. Lina Girdauskienė. Jos teigimu, Kaunas yra Lietuvos aviacijos centras, pasižymintis ne tik turtinga savo istorija, ruošiamais inžinieriais, bet ir vizionieriais, kurie ir toliau prisideda prie Kauno kaip aviacijos centro potencialo auginimo.

„Šiandien Kauno technikos kolegijoje ruošiame Avionikos sistemų ir Orlaivių mechanizmų techninio eksploatavimo inžinierius, neseniai duris atvėrė modernus Aviacijos inžinerijos centras, mieste veikia pasaulinio masto orlaivių priežiūros ir remonto kompanijos. Kaunas konkuruoja ne lokaliai, o globaliai. Tuo pačiu turime ir labai turtingą istoriją, kuomet prieš daugiau nei 90 metų KTK sklandytojų būrelio nariai pagamino pirmąjį sklandytuvą Lietuvoje, mieste turime daug žymių aviakonstruktorių. Neabejoju, kad jungiant praeities gijas su ateities potencialu galime pasiekti labai daug ir būti regiono lyderiais. Todėl tikrai labai malonu ir didelė pagerbti vieno iš Lietuvos aviacijos korifėjų atminimą ir prie mūsų centro turėti šią unikalią vėjarodę. Tikiuosi, kad ji ne tik džiugins miestiečius ir bendruomenę, bet ir parodys teisingą vėjo kryptį visiems inžinieriams“, – linki KTK direktorė dr. L. Girdauskienė.

LPF „Gyvenimo vartai“ projektą „Naujų kultūros tradicijų įgyvendinimas Žaliakalnyje“ pagal prioritetą „Atvira, integrali ir inovatyvi kultūra“ srityje „Kaunas – šiuolaikinė Europos sostinė“ iš dalies finansuoja Kauno miesto savivaldybės programa „Iniciatyvos Kaunui“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Prototipas???dddddds

Prototipas???dddddds portretas
Čia iš faneros išpjautas šūdas,o ne Dobi1 prototipas.Gėda!

Antonimas

Antonimas portretas
Paskutiniu metu matau KTK sovė i aukstumas, jaunimui tik ir reikia mokytis technikos, o tai masinos padangos siais laikais patys nebepasikeicia

Šaunuoliai

Šaunuoliai portretas
Svarbu puoselėti istoriją ir jaunimui apie tai priminti!
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių