- Lukas Alsys
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prisiminus vaikystę, dažnam šypsnį sukelia svajonės apie profesiją. Vieni norėjo tapti prezidentais, kiti – mistinėmis būtybėmis, dar kiti – aktoriais. Susitikome su Nacionalinio Kauno dramos teatro aktore Ieva Stašelyte norėdami pakalbėti apie tai, "kas būtų, jeigu būtų". Bandysime statyti teatrą, svajoti apie tobulą aktorių ir pakalbėti, kokiu keliu būtų keliavusi, jei vaidyba nebūtų tapusi jos profesiniu keliu.
– Labai paprastas ir labai sudėtingas klausimas – jeigu galėtum pastatyti teatrą, koks jis būtų?
– Mano teatras būtų tikrai Lietuvoje. Jis būtų judesio ir objektų teatras, nes mane žavi vizualusis teatras. Prancūzijoje objektų teatras labai populiarus, tad norėtųsi jį populiarinti ir čia. Pats teatras nebūtų didelis, bet privalėtų būti labai jaukus. Būtų tik dvi salės. Mažai teksto. Daug veiksmo. Šiuolaikinės pjesės. Mano teatras suteiktų erdves ir galimybes jaunam žmogui skleistis ir tobulėtis, be jokių ilgų biurokratinių kelių. Žinoma daug repeticijų salių, nes teatre dažnai repeticijų salė būna viena, tada tenka repetuoti koridoriuose, tai nėra komfortiška. Kažkaip atrodo, kad privalu turėti gerą erdvę repeticijoms, nes tai yra pagrindinė darbo dalis.
– Kodėl tave traukia kūno ir objekto teatras?
– Nuo vaikystės labai daug judu – šokis, sportas. Ir, kažkaip, stebint spektaklius, man kūno kalba pasako daug daugiau, negu tekstas ar žodis gali duoti informacijos. O kūno kalba leidžia labai laisvai interpretuoti kiekvienam žiūrovui pagal save, to ir norėčiau siekti savo teatre, karjeroje.
– Kiek tavo teatro vizijoje būtų vietos tradiciniam, klasikiniam teatrui?
– Negaliu pasakyti, aš gal net nesiimčiau vietų dalybų. Aš norėčiau maišyto teatro. Šiuolaikinis teatras, kuris atsispiria nuo klasikos. Klasika ir tradicijos, manau, būtų ramstis mano teatrui, bet ne pagrindas.
– Ieva, pastatei savo teatrą. O dabar sukurk aktorių, kokį norėtum matyti savo teatre?
– Aktorius privalėtų būti pareigingas, sąžiningas, kūrybingas, nuolankus, įsiklausantis, lankstus. Bet svarbiausia – turi tikėti tuo, ką daro. Nesvarbu, koks projektas, bet aktorius turėtų visada degti aistra savo darbui. Aistra turėtų neblėsti.
– O kas žudo aktorių aistrą darbui?
– Pats aktorius. Niekas kitas. Tu tik pats gali save uždegti ir užgesinti, nesvarbu, ką sako kiti, ne kiti sumenkina mane, bet aš pati save sumenkinu. Svarbiausia stebėti, skaityti, veikti tai, kas tave įkvepia, palaiko kūrybinę galią. Aktorius visada turi būti kažko įkvėptas. Kad ir mėgstamos dainos iš ryto.
– Kas įkvepia tave?
– Muzikantai, labai keista, aš ne muzikantė, bet muzika mane įkvepia. Žinoma ir filmai. Nors ir keistai nuskambės, bet kai būna labai sunku, klausau motyvatorių kalbų įrašų. O labiausiai įkvepia dokumentika apie žmones. Žavi tai, kad nors ir žinome jų sėkmės viršūnes, bet nežinome, koks buvo jo kelias iki sėkmės. Tai mane žavi. Kad galiu matyti, kad ir jis buvo duobėje kartu su savomis problemomis.
Mano teatras suteiktų erdves ir galimybes jaunam žmogui skleistis ir tobulėti, be jokių ilgų biurokratinių kelių.
– Ką ir kada galima pavadinti blogu aktoriumi?
– Tas, kuris neatlieka namų darbų, nemoka teksto, nesidomi visu procesu – žiūri tik savęs, nesiklauso pastabų, kartoja tik tai, ką liepė režisierius, kartoja savo klaidas. Labai blogai, kai matai ir supranti, kad aktoriui nesvarbu. Bet pats baisiausias dalykas, labai žemiškas ir kasdienis – apkalbos. Žinoma, čia mano nuomonė, mano galva, čia pats baisiausias scenarijus.
– Ką aktoriai apkalba?
– Viską. Būna atvejų, kai apkalba kolegas, patį kūrinį, režisierių, neva jis blogai viską daro, tačiau pats aktorius visiškai nieko nedaro, kad būtų geriau. Pasakyti, tiesiai į akis yra sunku, daug lengviau pabambėti kampe ir grįžus apsimesti visų draugu.
– Tai kaip aktoriai susitvarko su kritika?
– Man atrodo, labai svarbu yra tai, kaip kritika yra pateikiama. Jei ji priekaišto formos, tai ne tik aktorius, bet kas, manau, bandys iškart neigti tokią kritiką. Kritika turi motyvuoti, o ne siekti sumenkinti. Svarbiausia – konstruktyvumas. Bent jau aš kritiką priimu kaip iššūkį patobulėti, ištaisyti klaidas ir pasikeisti. Kritiką labai svarbu gauti iš tų žmonių, kuriais tu pats, asmeniškai, pasitiki. Aš manau, kad kritika nežlugdo, bet ji augina kūrėją. Bet reikia pripažinti, kad ją girdėti, vis vien sunku.
– Kokia aktore tu laikai save?
– Kaip sunku kalbėti apie save... Kokia aš?... tikriausiai, kad judri. Energinga. Tiek komiška, tiek dramatiška.
– Kaip manai, jei nebūtų tavo gyvenime vaidybos, kuo būtum tapusi?
– Šokėja. O jei ne šokėja... Galbūt kineziterapija, masažai...
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mirė Kauno miesto kamerinio teatro aktorė A. J. Masiulionytė
Sekmadienį po sunkios ligos mirė Kauno miesto kamerinio teatro aktorė, dailės ir teatro tyrinėtoja Alma Joana Masiulionytė, pranešė Kauno miesto kamerinis teatras ...
-
58-oji „Gintarinė pora“ pranoko šokėjų ir žiūrovų lūkesčius1
Sekmadienio vakarą sausakimšoje Kauno „Žalgirio“ arenoje baigėsi 58-osios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Abi savaitgalio dienas vykusio vieno iš giliausias tradicijas turinčių &sca...
-
SEL pranešė apie du koncertus: Klaipėdos ir Kauno šou gerokai skirsis12
Šiais metais gerbėjai kviečiami į dar du didžiulius koncertus – liepos 13 dieną Klaipėdos vasaros estradoje ir gruodžio 14-ąją Kauno „Žalgirio“ arenoje. Tiesa, šie pasirodymai, pasak Egidijaus Dragūno, gerokai skirsis...
-
Kultūros ir sporto renginiai Kauno rajone gegužės 6–12 d.
Gegužės 6 d. Restoranas „Scena“ Zapyškyje: 18 val. Spaudos atgavimo, kalbos ir knygos diena Zapyškyje – mokslo monografijos „(Ne)atrasti Pakaunės turtai: kalbinis variantiškumas sociogeolingvistikos požiūriu&...
-
Jėgas su sūnaus tėčiu suvienijusi dainininkė Arina: vaikytis skandalų man neįdomu18
Arina su scenos kolega, sūnaus Martyno tėčiu Vytautu Čeplinsku, žengė intriguojantį žingsnį – ryžosi prabilti apie dar nematytus jųdviejų atspalvius. Tik šįkart – ne muzikoje. ...
-
Sesytė Elenytė ir Joniukas aviniukas: senos pasakos naujos spalvos3
Kauno valstybinis lėlių teatras (KVLT) kviečia į premjerą „Sesytė Elenytė ir Joniukas aviniukas“, kurią režisuoja Milda Mičiulytė. Spektaklyje puikiai žinoma lietuvių liaudies pasaka nuskambės naujai, įvedant naujų personažų ir li...
-
Profesoriaus darbuose – pasaulio gatvės5
Profesorius Jonas Minkevičius tiki, kad išėję iš jo darbų parodos žmonės supras, kad architektūra – ne atvirukas delne, o istoriškai svarbus menas. ...
-
„Gintarinė pora“ – neblėstanti tradicija4
Gegužės pirmasis savaitgalis Lietuvoje neatsiejamas nuo tradicinių tarptautinių sportinių šokių varžybų „Gintarinė pora“ ir koncerto, skiriamo Motinos dienai. ...
-
Garažų vyrų gyvenimo kontrastai: yra vienas dalykas, kuris juos vienija7
Prieš kelerius metus pradėjęs gvildenti vyriškumo temą, fotomenininkas Justinas Stonkus ją tęsia. Lankytojų vertinimui – garažų vyrai ir įtraukūs jų pasauliai. ...
-
Edukacija, kai susilieja teatras ir pedagogika2
Prie jau keturioliktus metus Nacionalinio Kauno dramos teatro (NKDT) rengiamo festivalio „Nerk į teatrą“ programos kūrėjų šiemet prisidėjo ir vengrų teatro menininkas Gáboras Takácsas. Jis – Káva Dramos / Te...