C. Orbeliano kelionė su KMSO: dešimtmetis kūrybinės draugystės

Rudens koncertų sezoną Kauno miesto simfoninis orkestras (KMSO) pradės išskirtiniu koncertu, dedikuotu maestro Constantino Orbeliano bendro kūrybinio darbo su orkestru 10-mečiui.

Armėnų kilmės amerikiečių dirigentas ir pianistas C. Orbelianas vyriausiuoju KMSO dirigentu tapo 2014 m. Per dešimtmetį trunkantį bendradarbiavimą buvo įrašyta 20 kompaktinių plokštelių, laimėtos trys „Grammy“ nominacijos, įgyvendintas ne vienas įspūdingas projektas su pasaulinėmis operos žvaigždėmis.

Šį šventinį vakarą orkestras pakvies pasimėgauti stulbinančia violončelės garsų magija, kuria klausytojus užburs violončelės virtuozė Kristina Reiko Cooper (JAV). Garsią viešnią į Kauną pakvietė maestro C. Orbelianas, kuris ir diriguos šio vakaro koncertui. Koncerto programoje skambės išskirtinis kūrinys – Mieczysławo Weinbergo koncertas violončelei ir orkestrui op. 43.

Antroji koncerto dalis bus skirta rugsėjo 21-ąją Nepriklausomybės dieną mininčiai Armėnijai. Klausytojai turės galimybę išgirsti jauną armėnų talentą – pianistą Vardaną Geodakyaną. Šią vasarą atlikėjas laimėjo pagrindinį prizą pianistų konkurse „AGBU Discovers Talents“, kuris suteikė galimybę surengti solinį koncertą su Armėnijos nacionalinės filharmonijos orkestru. Šiuo metu V. Geodakyanas savo profesines žinias gilina Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijoje pas profesorių Alexanderą Paley. Šio vakaro programoje V. Geodakyanas atliks antrąjį Ferenzo Lizsto koncertą fortepijonui ir orkestrui.

Radęs akimirką tarp intensyvių repeticijų Kauno valstybinėje filharmonijoje, C. Orbelianas pasidalijo prisiminimais apie pirmąjį susitikimą su orkestru ir įspūdingais ateities planais.

Šiais metais kartu su orkestru mes jau skaičiuojam 20-ą įrašytą kompaktinę plokštelę ir net tris „Grammy“ nominacijas.

– Kokie keliai jus atvedė į Kauną ir kaip užsimezgė draugystė su Kauno miesto simfoniniu orkestru?

– Pirmą kartą į Kauną atvykau 2012 m. rugsėjį, tuomet koncertavome „Žalgirio“ arenoje su šviesaus atminimo operos žvaigžde Dmitrijumi Chvorostovskiu. Tai buvo labai sėkmingas koncertas, arena buvo pilna klausytojų ir nuostabi atmosfera. Šiame koncerte man pirmą kartą teko diriguoti KMSO, kuris maloniai nustebino geru pasiruošimu ir profesionalumu, jie puikiai sugrojo koncertą, o D. Chvorostovskis buvo labai patenkintas bendradarbiavimu su šiuo orkestru. Taip užsimezgė ryšys su orkestro vadovu Algimantu Treikausku ir jau 2013 m. pavasarį įgyvendinome dar vieną bendrą projektą – surengėme amerikiečių tenoro, šiuo metu operos žvaigždės Lawrence’o Brownlee koncertą Kaune ir įrašėme jo solinę kompaktinę plokštelę. Tai buvo mūsų pirmas įrašas su KMSO ir jis buvo nominuotas prestižiniams „Grammy“ apdovanojimams.

Ši sėkmė mus visus labai įkvėpė ir A. Treikauskas pakvietė mane tapti KMSO vyriausiuoju dirigentu. Buvau pamalonintas šiuo kvietimu, nes labai džiaugiausi pirmąja „Grammy“ nominacija tiek solistui L. Brownlee, tiek orkestrui. Nemanau, kad tuo metu koks nors kitas Lietuvos muzikinis kolektyvas buvo gavęs tokią nominaciją. Tai buvo didžiulė reklama tiek Kaunui, tiek visai Lietuvai. Didžiavausi tokiu sėkmingu įrašu kartu su KMSO ir tuomet mes nusprendėme imtis kitų leidybinių projektų. Tokia buvo mūsų pradžia, o šiais metais kartu su orkestru mes jau skaičiuojam 20-ą įrašytą kompaktinę plokštelę ir net tris „Grammy“ nominacijas.

– Kokie įsimintiniausi ir svarbiausi projektai per šiuos metus buvo įgyvendinti kartu su KMSO?

– Pirmiausia norisi paminėti daugybę įrašų, sulaukusių geriausių atsiliepimų ir įvertinimų: tai Giuseppe’ės Verdi operos „Simon Boccanegra“ įrašas su D. Chvorostovskiu, Vincenzo Bellini operos „Puritonai“ kompaktinė plokštelė su L. Brownlee ir Sarah Coburn, G. Verdi operos „Rigoletas“ įrašas, kuris buvo įvertintas dar viena „Grammy“ nominacija. Taip pat operos solistų Stefano Secco, Johno Osborno, Oksanos Dykos ir kitų solinės plokštelės, tarp kurių – tenoro Stepheno Costello įrašas, kuris gavo mūsų trečiąją „Grammy“ nominaciją. Tai yra neįtikėtina, kad mums pavyko gauti net tris nominacijas tarp tokios gausybės atlikėjų iš viso pasaulio.

Be įrašų, surengėme ir įspūdingus koncertinius turus Berlyne kartu su Merūnu Vitulskiu, taip pat Helsinkyje, Rygoje, Taline. Praėjusiais metais surengėme net tris klasikinės muzikos koncertus „Žalgirio“ arenoje. Koncertavome su operos pasaulio primadonomis Renee Fleming ir Asmik Grigorian, taip pat atlikome Andrew Lloydo Webberio „Requiem“.

Kaip vieną svarbiausių mūsų projektų norėčiau paminėti praėjusiais metais Kaune įvykusią kompozitorės Leros Auerbach simfonijos, skirtos Chiunei Sugiharai ir jo žygdarbiui, pasaulinę premjerą. Šis projektas sulaukė didelio tarptautinio dėmesio, premjerą stebėjo Japonijos ir Izraelio ambasadoriai, taip pat Jad Vašem instituto Jeruzalėje atstovai. Tai didžiulę simbolinę reikšmę turintis projektas, kurį mums pavyko sėkmingai įgyvendinti su Lietuvos atlikėjais – KMSO, Kauno valstybiniu choru ir puikiais lietuviais solistais. Ir, žinoma, nuostabia violončelininke Kristina Reiko Cooper, kuri ir buvo viena iš šio projekto iniciatorių.

Galiu pasakyti, kad tai buvo nuostabus dešimtmetis, nepakartojama kelionė su puikiais, talentingais žmonėmis įgyvendinant įspūdingus projektus.

– Kokie artimiausi Jūsų ir orkestro kūrybiniai planai? Ar nudžiuginsite klausytojus naujais, išskirtiniais projektais?

– O taip! Jau gruodžio pradžioje planuojame įspūdingą projektą kartu su Europos kultūros kanalu „Arte“. Bus daromas koncerto įrašas kartu su latvių operos žvaigžde sopranu Kristine Opolais ir išskirtinio balso armėnų tenoru Liparitu Avetisyanu, žinoma, dalyvaujant Kauno valstybiniam chorui ir KMSO. Koncertas vyks Kauno šv. apaštalų Petro ir Povilo arkikatedroje bazilikoje, o jo įrašą kalėdiniu laikotarpiu galės išvysti milijonai kanalo „Arte“ žiūrovų visame pasaulyje.

Tai buvo nuostabus dešimtmetis, nepakartojama kelionė su puikiais, talentingais žmonėmis įgyvendinant įspūdingus projektus.

Kitais metais klasikinės muzikos gerbėjų fonotekas turėtų pasiekti mūsų įrašai su garsiausiais šių dienų operos solistais – amerikiečių tenoru Charlesu Castronovo, latvių sopranu K. Opolais ir armėnų tenoru L. Avetisyanu. Sausį jau planuojame naujus įrašus su violončelininke K. R. Cooper ir kylančia operos žvaigžde amerikiečių tenoru Brianu Jagde’u.

Turime planų surengti koncertinį turą Europoje kitų metų pavasarį, šiuo metu yra derinamos detalės, todėl nieko atskleisti negaliu, bet labai tikiuosi, kad pavyks suorganizuoti įsimintinas gastroles.

– Kokią programą klausytojams ruošiate penktadienio koncertui?

– Mūsų bendradarbiavimo 10-mečiui skirtam koncertui pakviečiau ypatingą viešnią – violončelininkę K. R. Cooper. Pirmiausia, ji yra fantastiška atlikėja, savo artistiškumu ir charizma tiesiog pavergianti publiką, kiekvienas jos pasirodymas – nepamirštama patirtis klausytojui. Koncerto programai pasirinkome ypatingą kūrinį – tai žydų kilmės lenkų kompozitoriaus Mieczysławo Weinbergo koncertas violončelei ir orkestrui. Turime idėją tęsti žydų temą muzikoje, atlikdami žydų kilmės kompozitorių kūrinius, kurie nukentėjo nuo Holokausto ir buvo priversti bėgti iš savo gimtųjų namų. M. Weinbergo kūrinys šiam koncertui buvo pasirinktas neatsitiktinai, jau sausį kartu su KMSO ir K. R. Cooper planuojame įrašyti plokštelę, kurioje skambėtų žydų kilmės kompozitorių kūriniai violončelei ir orkestrui.


Kas: Koncertas „Stulbinanti violončelės magija“.

Kur: Kauno valstybinėje filharmonijoje.

Kada: rugsėjo 22 d. 18 val.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių