JAV bendrovės „Rocket Lab“ raketa iškėlė į orbitą tris žvalgybos palydovus

JAV aerokosminių technologijų bendrovės „Rocket Lab“ raketa šeštadienį sėkmingai iškėlė į orbitą tris karinės žvalgybos palydovus, taip pat tris NASA ir vieno Australijos universiteto mažuosius palydovus, sakoma kompanijos pranešime.

„Palydovai iškelti į orbitą. Misija įvykdyta nepriekaištingai!“ – paskelbė „Rocket Lab“.

Misijos „Don't Stop Me Now“ nešančioji „Electron“ 5 val. 12 min. Grinvičo (8 val. 12 min. Lietuvos) laiku pakilo nuo „Rocket Lab“ starto aikštelės Mahijos pusiasalyje Naujosios Zelandijos Šiaurės saloje.

Praėjus maždaug valandai po starto visi raketos skraidinti aparatai buvo paleisti skrieti numatytomis orbitomis.

Jokių išsamesnių duomenų apie iškeltus Pentagonui pavaldaus Nacionalinio žvalgybos biuro (NRO) palydovus neskelbiama.

NRO palydovai iškelti pagal šios agentūros 2018 metais pradėtą įgyvendinti programą RASR (Rapid Acquisition of a Small Rocket), kuria siekiama užtikrinti JAV kariškiams galimybę pasinaudoti privačių bendrovių sukurtomis nešančiosiomis raketomis skraidinti į kosmosą nedidelius krovinius ir leisti pigius nedidelius palydovus žemosiomis orbitomis.

„Rocket Lab“ jau antrąkart iškėlė NRO žvalgybos palydovų. Pirmoji tokia misija buvo surengta sausį.

Tuo metu per šeštadienį startavusią misiją taip pat buvo iškeltas NASA palydovas ANDESITE, skirtas tirti Žemės magnetinį lauką. Šis aparatas buvo sukurtas Bostono universiteto Kosmoso fizikos centro studentų ir dėstytojų.

Taip pat buvo paleistas Naujojo Pietų Velso universiteto (UNSW) mažasis palydovas „M2 Pathfinder“, skirtas išbandyti ryšių ir kitoms technologijoms.

Raketos „Electron“ į žemąsias orbitas gali iškelti 250 kg krovinį. Šios raketos startas kainuoja 4,9–6,6 mln. dolerių (4,36–5,88 mln. eurų) – daug mažiau negu paleisti vidutinės arba sunkiosios klasės nešančiąją raketą. „Rocket Lab“ tikisi, kad maža skrydžių savikaina leis bendrovei sukelti revoliuciją kosminių paslaugų sektoriuje.

Misija „Don't Stop Me Now“ buvo jau 12-asis raketos „Electron“ startas. Iš pradžių šią misiją planuota surengti kovo pabaigoje, bet startas buvo atidėtas Naujosios Zelandijos vyriausybei įvedus karantino priemones dėl koronaviruso pandemijos.

III-jo ir IV-jo Žemės ašies judėjimų atradėjas R.Zubinas

III-jo ir IV-jo Žemės ašies judėjimų atradėjas R.Zubinas  portretas
PIRMIAUSIAI REIKIA PAŽINTI KETURIS ŽEMĖS AŠIES FIZINIUS JUDĖJIMUS O TIKTAI PO TO JAU TIKSLINGAI ir PROTINGAI NAUDOTI PALYDOVUS!!!

Anonimas