Sportbačiai: iš treniruočių salių – ant raudonojo kilimo

Avalynė, anksčiau suteikusi laisvę patogiai judėti ir sportuoti, šiandien išlaisvina iš ankštų aukštakulnių spąstų net ir oficialiuose renginiuose. Sportbačiais avinčios merginos ir moterys grakštumu bei elegancija niekam nenusileidžia.

Paskatino žvaigždės

Kristen Steward, Ariana Grande, Emma Thompson, Jennifer Aniston ir daugelis kitų pasaulinių garsenybių sportiniais bateliais drąsiai žengia raudonuoju kilimu jau nuo 2009-ųjų. Visos šios moterys tokį pasirinkimą derino prie puošnių, pūstų, trumpų ar žemę siekiančių suknelių bei elegantiškų kostiumėlių.

Nuo šios mados neatsiliko ir vyrai – Chrisas Brownas, Jasonas Mrazas ir Matthew McConaughey sportinės avalynės neatsisakė net vilkėdami kostiumą. Tad akivaizdu, kad sportbačiai jau prieš dešimtmetį užkariavo mados pasaulį.

Pavertė menu

Didelę įtaką keičiant sportinių batelių madą ir formuojant į ją naują požiūrį turėjo Tinkerio Hatfieldo darbai. Tai vieno garsiausių sportinio prekinio ženklo avalynės dizaineris, vadinamas žmogumi, kuris sportbačius pavertė menu.

Kalbėdamas apie kūrybinį procesą T.Hatfieldas teigia, kad nesvarbu, kas tai – mokslas, poezija ar dizainas – privalai mąstyti plačiai. Netikėtos idėjos kyla už įprasto mąstymo ribų. Mažai žmonių sugeba taip kurti, tačiau būtent jų galvose gimsta tikri stebuklai.

Jo užduotis – pasitelkiant įvairias medžiagas bei spalvas sujungti mados ir sporto pasaulius. Būtent šio dizainerio galvoje ir kilo mintis sukurti vieno populiariausių "AirMax" modelio sportbačius.

T.Hatfieldas pripažįsta, kad nebuvo lengva įtraukti naujovių į sportinių batelių madą. Verslininkai bijo pokyčių, rizika jiems kelia nerimą. Priimti naujas idėjas padėjo nuomonės formuotojai, kurie daro didelę įtaką pirkėjams: pavyzdžiui, tokie atletai kaip Michaelas Jordonas, įžymūs reperiai ar kiti pramogų pasaulio atstovai.

Už 10 tūkst. dolerių

Naujam požiūriui susiformuoti padėjo ir aukštosios mados prekinių ženklų dizaineriai. Per pastaruosius metus jie daug investavo kurdami prabangius sportbačių modelius ir pradėjo konkuruoti su įprastomis sportinės avalynės firmomis.

Anot Emilio Macellario, itališkų mados namų finansų skyriaus vadovo, šiuo metu nėra prekinio ženklo, kuris klientams nesiūlytų sportinių batų. Tai viena sparčiausiai augančių nišų, kuri stumia visą mados pasaulį į priekį.

Paaugliai – tai viena priežasčių, kodėl prabangių mados namų dizaineriai buvo priversti padėti klasikinius batus į šalį ir sutelkti dėmesį į tai, kuo avi jaunieji vartotojai.

Paaugliai – tai viena priežasčių, kodėl prabangių mados namų dizaineriai buvo priversti padėti klasikinius batus į šalį ir sutelkti dėmesį į tai, kuo avi jaunieji vartotojai. Ne paslaptis, kad paaugliams artimesnis gatvės stilius. Tai vartotojai, kurie nebijo jo derinti su prabangiais prekiniais ženklais. Būtent šių dviejų skirtingų mados pasaulių susiliejimas lėmė tai, kad šiandien tapo priimtina prie kostiumo avėti sportbačius.

Kai gatvės stiliaus aprangoje atsirado prabangos detalių, pirkėjus pasiekė dar viena naujovė – sportbačiai, kainuojantys 10 tūkst. JAV dolerių. Nors tiek kainuoti gali tik vienetinis žymaus dizainerio kūrinys, vis dėlto stebėtis nėra ko.

Tiek įprastų sportinių prekių firmos, tiek aukštosios mados namai gerokai padidino sportbačių kainą. Kartais ji gali prasidėti nuo 400 ir siekti net 3 tūkst. JAV dolerius. Nepaisant to, 2017 m. visame pasaulyje jų buvo parduoda už 3,5 mlrd. eurų.

Sportinio tipo avalynės firmų atstovai teigia, kad nemato nieko blogo atsiradus konkurencijai su aukštosios mados namais. Anot jų, ši auganti tendencija vis tiek populiarina sportinius batelius ir skatina juos pirkti. Daugiau žalos tada, kai moterys per daug pamėgsta patogią avalynę ir nustoja pirkti prabangius aukštakulnius.

Tabu karališkuose rūmuose

Pažvelgus į tai, kuo avi praeiviai Lietuvos gatvėse, akivaizdu – nuo sportbačių mados neatsiliekame. Du skirtingų kartų mados pasaulio atstovai – dizaineris Aleksandras Pogrebnojus ir įvaizdžio kūrėja, tinklaraštininkė Indrėja Terė atskleidė, kokius batus renkasi šalies įžymybės pasirodydamos viešumoje.

Drabužių kūrėjas nedaugžodžiavo ir teigė, kad pats sportbačius naudoja tik pagal jų įprastą paskirtį – treniruočių metu, tačiau į šią tendenciją žiūri tolerantiškai. Pasak A.Pogrebnojaus, žmogus gali atrodyti stilingai išbandęs įvairiausius derinius, jei tik turi skonį.

Panašios nuomonės yra ir apie oficialius renginius – svarbu suprasti, koks tai vakaras, kokia jo tema ir kokius žmones ten sutiksite. Jei tai darbo pokalbis, svarbu, kokias pareigas norite užimti. Pasak dizainerio, net ir raudonasis kilimas nėra visur vienodas, Lietuvoje jis – fikcija, tad kodėl nepražygiavus juo drąsiai avint sportinio tipo batus?

"Visgi jei einate į susitikimą su karaliene, tada tikrai patarčiau neavėti sportbačių", – kaip visada, išlieka šmaikštus A.Pogrebnojus.

Paklausus, kaip kito sportbačių mada per pastaruosius dešimtmečius, dizaineris teigia – ji apsisuko ratu – ir tam netgi turi įrodymų. A.Pogrebnojus dar paauglystėje dalyvavo sportbačių reklamos fotosesijoje. Nuotraukose matyti, kad tuo metu madingi batai niekuo nesiskiria nuo tų, kuriuos šiandien nuo parduotuvių lentynų akimirksniu išgraibsto pirkėjai.

Svarbi taisyklė

Įvaizdžio kūrėjai, tinklaraštininkei Indrėjai Terei sportbačių tema gerokai artimesnė. Užsukę į jos "Instagram" profilį, galime išvysti įvairiausių aprangos derinių, prie kurių mergina nepriekaištingai derina sportinę avalynę.

"Nesivaržau derindama sportinius batelius su pačiomis elegantiškiausiomis suknelėmis. Svarbiausia, kad visuma atspindėtų tave. Klysti nesibaiminu, bet eidama į vietas, kuriose reikia laikytis tam tikrų įvaizdžio taisyklių, mielai renkuosi aukštakulnius", – atvirauja Indrėja.

Norint apibrėžti merginos stilių, būtų sunku jai taikyti vieną taisyklę. Kartais mėgstamiausius juodai baltus sportbačius Indrėja keičia į burgundiškus ir ryškių spalvų, o ilgas kojas pabrėžia ne tik avėdama aukštakulnius, bet ir sportinius batelius su platforma.

Dėl aktyvaus gyvenimo būdo kojos dažnai pavargsta, tad yra viena svarbi taisyklė, kuri privalo galioti visai avalynei – patogumas, kuris leistų laisvai ir patogiai judėti.

Laisvės troškimas

Vis dar gajus stereotipinis supratimas, kad rankinė ir batai turi derėti. Šia prasme Indrėja nebijo eksperimentuoti.

"Kreipiant dėmesį į visumą, galima derinti beveik viską. Pati nešioju tiek "tote bag", tiek blizgias ir mažutes rankines", – patirtimi dalijasi tinklaraštininkė.

"Sportinius batelius pakeičiu kitais, kai žinau, kad laukia rafinuotesnis renginys. Tada pastebiu ir kitus žmones, kurie apsirengė neįvertindami aplinkybių, tačiau pati kritikuoti vengiu – juk niekada negali žinoti, kas jiems nutiko", – aiškina mergina.

Indrėja pripažįsta, kad negalėtų pasakyti, kiek tiksliai turi sportbačių porų, ir neslepia, jog dėl labai patikusių ryžtųsi sumokėti ir didesnę sumą.

"Mėgstu prekės ženklus, kurie kuria kokybiškus produktus, tad negaliu atsispirti. Jei labai geidžiu ir žinau, kad avėsiu daugiau nei vieną kartą, taupau ir sukandusi dantis perku", – atvirauja tinklaraštininkė.

Merginos teigimu, sportbačių madą atvedė laisvės troškimas. Pati tendencija nėra nauja, tačiau per kelis dešimtmečius užaugo ir pasipildė įvairiomis formomis bei spalvomis. Dabar madingi masyvaus dizaino sportiniai bateliai – priešingai nei prieš keletą metų.

Indrėja dažnai Lietuvoje pastebi gražių ir stilingų merginų, kurios derindamos sportbačius, atrodo nepriekaištingai. Tai veiklių ir žaismingų moterų mada.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Solidus

Solidus portretas
man slykstu kai i solidzius renginius su sportbaciais ateina. Nevalyvumas
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių