- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Justė Pinkevičienė
-
„Green Feel’s“ siekia su savo vartotojais būti 100 proc. atviri, todėl priemonių dėžučių viduje drąsiai paaiškina priemonės sudėtinių dalių pavadinimus visiems suprantama kalba.
-
Kosmetikos priemonių sudėtys: ar vartotojai tikrai gali išmokti jas perskaityti?
-
Kosmetikos priemonių sudėtys: ar vartotojai tikrai gali išmokti jas perskaityti?
Informacijos apie kosmetikos priemones, jų naudojimą yra be galo daug, tačiau tai nereiškia, kad visa informacija, kurią randate internete, yra teisinga. Anot grožio industrijos profesionalų, klaidingos informacijos ypač padaugėjo ir dėl populiarėjančių influencerių. Itin individualios patirtys neretai pateikiamos kaip ekspertų įžvalgos ar tiesiog kaip itin kategoriškos nuomonės ir neretai klaidina vartotojus.
Apie kosmetikos priemonių sudėtis šį kartą kalbamės su ilgametę patirtį grožio industrijos versle turinčia Juste Pinkevičiene, viena iš kosmetikos gamintojo „Cosmoway“ akcininkių, žurnalo „Aš Ikona“ grožio redaktore.
– Ar vartotojas gali išmokti perskaityti tas sudėtingai skambančias kosmetikos priemonių sudėtis, kurias gali rasti ant kiekvienos kosmetikos priemonės pakuotės?
– Tiesa, kad vartotojas gali išmokti perskaityti kosmetikos priemonių sudėtis ir suprasti, kodėl tam tikri komponentai yra naudojami kosmetikoje, tačiau tam, kad objektyviai įvertintų galimą priemonės efektyvumą, ką perskaitė, jam prireiks konfidencialios gamintojo informacijos – procentinės kiekvieno komponento dalies. Juk būtent procentinė kosmetikos priemonių sudėtis ir lemia, kokio poveikio galime tikėtis iš kosmetikos priemonės.
Neretai girdime, kad vartotojai mėgsta teigti, jog kosmetikos komponentai yra rašomi mažėjančia tvarka ir jei komponentas sąrašo apačioje, manoma, kad jis neveikia ir jo kosmetikos priemonėje yra itin mažai. Ši informacija – klaidinanti ir ja vadovautis nereikėtų. Mažėjančia tvarka gamintojas privalo rašyti tik tuos komponentus, kurių sudėtyje yra daugiau nei 1 proc.
Tuo tarpu kitus komponentus, kurių į kosmetikos priemones įdedama mažiau nei 1 proc., galima rašyti kokia tik nori tvarka. Taigi tas komponentas, kurio formulėje yra mažiausiai, gali dirbtinai būti iškeltas net iki sudėtinių dalių sąrašo vidurio. Svarbu paminėti ir tai, jog gamintojas neturi pažymėti kiek kokio komponento deda į kosmetikos priemonės formulę, taigi ta 1 proc. riba vartotojui taip ir lieka nežinoma. Be to, privalu atkreipti dėmesį ir į tai, jog yra begalė aktyvių ingredientų, kurių efektyvumui užtikrinti tikrai nereikia pastarojo įdėti būtinai daugiau nei 1 proc. Tarkime, didelės molekulinės masės hialurono cristalhyal, kuris pasižymi intensyviu odos drėkinimu veido priežiūros priemonių linijoje, rekomenduojama naudoti 0,01–1 proc. ribose, priklausomai nuo galutinės kosmetikos priemonės formulės kompozicijos. Būtent tokio komponento kiekio bendroje kosmetikos priemonės masėje užtenka, kad būtų pasiektas norimas efektas, nes didesnis kiekis gali sukelti net alergines reakcijas.
Dar vienas grožio mitas – dėl klaidingos informacijos dažnai nepelnytai nuteisiami vieni ar kiti komponentai, tarkim, Sodium laureth sulfate (SLES). Internete apstu informacijos, kad šampūnų ir dušo gelių, kurių sudėtyje yra šio komponento, jokiu būdu negalima naudoti: neva jie odą išsausins ir paveiks jūsų odą neigiamai. Tačiau ar žinojote, kad SLES yra įtraukiamas į kosmetikos priemonių sudėtį tik tam, kad galima būtų išnaudoti geriausią jo savybę – itin efektyviai valyti odos ir plaukų nešvarumus? Į priemonių sudėtį įtraukiant kitus drėkinimo ir maitinimo funkcijomis pasižyminčius komponentus ir naudojant reikiamą šių komponentų procentinį dydį, galima visiškai eliminuoti SLES galimybę sausinti. Daugelis ekspertų sutinka, kad SLES yra vienas labiausiai ištirtų ir geriausiai valančių komponentų, kurio keisti kitais aktyviausiais komponentais nėra jokių mokslinių argumentų. Taigi vartotojai suklaidinami, išgąsdinami, todėl kosmetikos gamintojai, siekdami parduoti savo priemones, neturi kur dingti ir pradeda ieškoti naujų, galbūt mažiau ištirtų ir laiko patikrintų komponentų.
Aktyviai klijuodami užrašus, be ko priemonės yra pagamintos, kartais net pamirštama parašyti, su kuo tas kremas ar šampūnas. Kurdami „Green Feel's“ griežtai atsisakome klaidinančių žinučių ir esame 100 proc. atviri su savo vartotojais, taigi turiu būti atvira ir šiuo klausimu. Mes taip pat tik dėl itin stipriai prigijusio neigiamo požiūrio į SLES pakeitėme šį komponentą kitu. Visa laimė, kad radome atitikmenį, kuriuo kaip profesionalai galime visiškai pasitikėti. Šiuo metu naudojame Coco-sulfate, kuris taip pat atlieka tą pačią nešvarumų valymo funkciją, tik daro tai švelniau.
– Kartu su komanda esate bene pirmieji Lietuvoje, drąsiai atskleidę kosmetikos priemonių sudėtis. Ar nebuvo baisu?
– Tikrai taip. Daug važinėjame po pasaulį, nuolat sekame karščiausias kosmetikos naujienas ir, tiesą pasakius, dar niekur nesu mačiusi, kad kuris nors gamintojas kosmetikos pakuotėse kaip ant delno surašytų visas sudedamąsias priemonių dalis su profesionaliais chemikų paaiškinimais, kam vienas ar kitas komponentas yra naudojamas. Taip daryti nusprendėme būtent dėl to, kad nuolat bendraujame su įvairių grožio mitų suklaidintais vartotojais.
„Green Feel's“ kuriame neturėdami, ko slėpti. Esame šios rinkos profesionalai, turime profesionalius chemikus, stiprią komandą, taigi būti, mūsų nuomone, atviriausia lietuviška kosmetika visai nebaisu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Jaunoji dizainerių karta ir jos siūlomos patirtys
Pastaraisiais metais dešimtmečiais dizaino sąvoka labai išsiplėtė ir apima jau ne tik madą, plakatus ar mus supančius produktus. Jaunosios kartos dizaino kūrėjai dar studijų metais leidžiasi į įvairius temų, ne tik medžiagų ir form...
-
Mados dizainerė: tvarumas išliks, nes tiesiog neturėsime kito pasirinkimo3
Nors gyvena ir dirba sostinėje, mados dizainerė Justina Semčenkaitė gatvės madą stebi visur, kur tik nuvyksta. Kadangi dažnai lankosi Kaune ir Klaipėdoje, pastebėjo, kad šių miestų statistinis mados vartotojas labai skiriasi. ...
-
Makramė pynėja: kiekviename mazgelyje – geros emocijos1
Su Agniete Vaitulioniene sutariame kalbėtis, kol dukrelė miega pietų. Nuo jos, sako, viskas ir prasidėjo. „Gimus Amelijai, norėjosi širdžiai mielos veiklos. Viena pažįstama parodė makramė technika pintus kalėdinius žaisliukus. Užsiman...
-
Miegančiosios gražuolės sindromas: ką pagalvė žino apie tavo odą
Ar kada pagalvojote, kad ištikimiausia nakties draugė pagalvė – gali būti ne tik draugė, bet ir didžiausia odos priešė. O gal geriausia sąjungininkė? Kol ramiai miegame, mūsų oda išgyvena tikrą nuotykį, apie kurį dažnai...
-
Sapnų baidyklių kūrėja: magija slepiasi mažuose dalykuose1
Vėjyje besiplaikstančios močiučių servetėlės, pavirtusios ramaus miego sergėtojomis, levandų kvapo maišeliai norintiems giliai panirti į sapnų karalystę, sojų vaško žvakės – magiški nakties žibintai… Atrodo, vi...
-
Parfumerė J. Cinaitienė: kvapas mus paveikia žaibišku greičiu3
„Uoslė yra be galo svarbi, tačiau ją dažniausiai įvertiname tik netekę“, – šypsosi parfumerė Jolanta Cinaitienė. Natūralių kvepalų kūrėja atskleidžia, kaip mus veikia skirtingi kvapai ir kodėl tas pats aromatas vienam ga...
-
Antro šanso metamorfozės: siūlų likučiai tampa mielais žaislais1
Feisbuko paskyros „SiulasVirbalaiVaselis“ kūrėja Vilija Krasauskienė dienomis dirba rimtą darbą aplinkosaugos srityje, vakarais atsipalaiduoja megzdama žaislus iš siūlų likučių – tokių, anot jos, kur nei vienai kojinei, nei ...
-
Ironiška mada – jaunųjų mados kūrėjų ginklas2
Jaunosios kartos lietuvių mados dizaineriai – Karina Panina, Lukas Svirplys ir Raimedas Latvys – laikomi ironiškos mados kūrėjais. Nors mados ironijos sąvoka nevisiškai nauja, lietuviškoje mados dizaino scenoje ji tapo laba...
-
„Lietuvos balso“ mokytojų stilius: talentingiausi dizaineriai ir drabužiai su istorija10
Šį sekmadienio vakarą LNK eteryje tęsis „Lietuvos balso“ aklųjų perklausų etapas. Penkių mokytojų komandose vietų liko vos kelios, tačiau stiprių balsų, kurie galėtų jas užimti, – dar ne viena dešimtis. ...
-
Tiesa – toli gražu ne visa – apie „Shein“2
Paprasta, greita ir, atrodo, labai skanu. Tai visai ne apie naujausią greitojo maisto užkandinę ar kokią nors supermaisto tendenciją, išpopuliarėjusią per socialinius tinklus. Tačiau apie tai, kas irgi daugelį mūsų (ypač Z kartą) taip pat l...