Ratuotas desertas Pereiti į pagrindinį turinį

Ratuotas desertas

2008-09-02 22:55
Daliai žmonių automobilis visada buvo ir bus šis tas daugiau nei paprasta transporto priemonė. Priklausantys šiais vairuotojų grupei paprastai renkasi greičiausius, įspūdingiausiai atrodančius ar praeivius atsisukti verčiančius modelius. Neseniai Lietuvos rinkoje pasirodę "Audi", BMW ir "Nissano" kabrioletai - kaip tik jiems.

Daliai žmonių automobilis visada buvo ir bus šis tas daugiau nei paprasta transporto priemonė. Priklausantys šiais vairuotojų grupei paprastai renkasi greičiausius, įspūdingiausiai atrodančius ar praeivius atsisukti verčiančius modelius. Neseniai Lietuvos rinkoje pasirodę "Audi", BMW ir "Nissano" kabrioletai - kaip tik jiems.

Ryškūs sportininko genai

"Audi A3" kabrioletas - naujas, žaismingas ir nuo pirmos pažinties akimirkos vairuotojo kūną ir sielą džiuginantis mažasis bičiulis šiltuoju metų laiku. "Audi" atstovai įsitikinę, kad jis pasmerktas sėkmei net ir turint galvoje lietuviškų orų ypatumus. Tokius lūkesčius sustiprino faktas, jog Kauno bendrovėje "Autojuta" keletas automobilių buvo užsakyti net nespėjus į saloną atgabenti pavyzdinio modelio.
Kai atvežtą bestogį "Audi A3" buvo galima apžiūrėti ir išbandyti, patenkinti juo liko visi pirkėjai. Tai iš tiesų kupinas emocijų ir elegantiškas vasariškas automobilis, galintis pasigirti visomis svarbiausiomis moderniųjų "Audi" ypatybėmis - sportiškumu ir preciziška kokybe.

4238 mm ilgio, 1765 mm pločio ir 1424 mm aukščio automobilis yra vienas stipriausių žaidėjų sportinių kompaktinių automobilių sektoriuje. "Audi A3" kabrioletą galima pasirinkti su vienu iš dviejų benzininių (1,8 TFSI, 2 TFSI) arba dyzelinių (1,9 TDI ir 2 TDI) variklių. "Ratams" bandyti pateiktas automobilis su mažiausio darbinio tūrio benzininiu agregatu paliko gerus įspūdžius. Naujai sukurtas 1,8 TFSI variklis pasiekia 118 kW (160 AG) galią ir 250 Nm sukimo momentą, kuris užtikrinamas 1500 iki 4200 variklio sūkių per minutę diapazone. Nuolatinę trauką suteikia reguliuojamas įsiurbimo skirstymo velenas, jis užtikrina, kad būtų optimaliai užpildomos degimo kameros, o du balansuojantys velenai garantuoja pakankamą komfortą. Tai padeda automobiliui su šešių pavarų mechanine pavarų dėže pasiekti 100 km/val. per 8,3 sekundės ir maksimalų 218 km/val. greitį, sunaudojant 7,3 l degalų šimtui kilometrų.

Kaip ir kituose naujuose "Audi" modeliuose, puikiai sureguliuota priekinių ratų pavara garantuoja pavydėtinai gerą sukibimą su kelio paviršiumi, leidžia automobilį valdyti tiksliai ir jaustis saugiai važiuojant įvairius greičiu. Bazinės komplektacijos "Audi A3" kabrioletas su 1,8 TFSI varikliu ir mechanine šešių pavarų dėže kainuoja 100 tūkst. litų.

Rekordinė transformacija

Kabrioletų gerbėjams gerų žinių pateikė ir lietuvių tautos automobiliu tituluojamo "Audi" konkurentai - BMW gamintojai. Jie į rinką išleido taip pat viliojantį žaisliuką sulankstomu stogu - pirmos klasės BMW. Skirtingų atsakymų į klausimą, kuris modelis patrauklesnis, greičiausiai būtų tiek, kiek šiuos modelius išbandžiusių žmonių.
Vienas "Audi" kozirių - per rekordiškai trumpą laiką, vos 9 sekundes, susilankstantis stogas. Patikrinus jo veikimą pasirodė, kad medžiaginis stogas nišoje pasislepia, o prireikus uždengia automobilio saloną keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis greičiau, nei teigia gamintojai.

Tiesa, sulankstytas stogas BMW automobiliuose atrodo mažumėlę estetiškiau, mat visi stogo mechanizmai čia per maždaug 22 sekundes paslepiami po apdaila, o "Audi" kabriolete kai kurios dalys lieka pastebimos. Kita vertus, kabrioletui, o ne kupė tai atleistina.

Svarbu ir tai, kad BMW transformuotis iš kabrioleto į kupė ir atvirkščiai gali važiuojant iki 40 km/val. greičiu. Stogo oda impregnuota specialia saulę atspindinčia medžiaga, todėl gerokai sumažėja tikimybė, kad jis įkais. Automatinė klimato kontrolės sistema su specialiu "BMW Convertible" režimu suteikia vairuotojui bei keleiviams komforto ir galimybę važiuojant atviru automobiliu patirti nepakartojamų įspūdžių.

Itin talpus, 240 l siekiantis pirmos serijos "BMW Convertible" bagažinės tūris dydžiu nenusileidžia jokiam kitam automobiliui sulankstomu stogu savo sektoriuje. Kai stogas nuleidžiamas, reguliuojamas uždangalas, skiriantis tentą nuo bagažinės, gali būti susuktas aukštyn - tai padidina bagažinės talpą iki 280 l. "Audi" gali pasigirti palyginti didele 260 l bagažine (atlenkus sėdynes, tūris padidėja iki 674 l, nepaisant stogo padėties).

Laisvė pasirinkti

BMW strategai pirmos serijos modelio pagrindu sukonstruotą keturvietį kabrioletą galiniais varančiaisiais ratais siūlo rinktis su vienu iš penkių skirtingų variklių: naujaisiais 3 l darbinio tūrio, 306 AG ir 218 AG šešių cilindrų varikliais su "Twin Turbo" ir tiesioginio benzino įpurškimo įranga, dviem keturių cilindrų 170 AG ir 153 AG varikliais su tiesioginio benzino įpurškimo įranga, taip pat naujos kartos dyzeliniu agregatu, kurio pajėgumas 177 AG. Visi varikliai buvo sukurti remiantis "BMW Efficient Dynamics" strategija, todėl išsiskiria palyginti kukliomis degalų sąnaudomis ir maža CO2 dujų emisija.

"BMW 1 Convertible" išvaizda įkūnija rafinuotą eleganciją, kurią sukuria minkštos, ištęstos kėbulo linijos. Sportiškumo dizainui suteikia "atletiški" automobilio sparnai ir platėjančiais kontūrais subtiliai išryškinta galinė dalis. Gamintojai teigia, kad šis modelis turi visas svarbiausias ypatybes, padėjusias BMW užkariauti vairuotojų simpatijas ir yra vienas labiausiai vykusių automobilių sulankstomu stogu. Lietuvoje "BMW 1 Convertible" kainuos nuo 97 tūkst. litų.

Japoniško stiliaus ypatumai

Trečias bestogių automobilių rinkos naujokas "Nissan 350Z" rodsteris orientuojasi kiek į kitokią auditoriją. Nors čia prie interjero ir apdailai naudojamų medžiagų kokybės taip pat sunku prikibti, akivaizdu, kad vis dėlto konstruktoriai pirmenybę teikė sportiškumui ir specifiniams pojūčiams, kuriuos patirti galima tik važiuojant kabrioletu.
"Yra vienas žodis, apibūdinantis "Nissaną 350Z" rodsterį, - aistra. Šis modelis kurtas su aistra, jį ir vairuoti reikia aistringai", - pristatydamas automobilį sakė bendrovės "Nissan" prezidentas Carlosas Ghosnas.

"Nissano 350Z" rodsterio Europoje epopėja prasidėjo 2005-aisiais, kai dar net prekyboje nepasirodęs automobilis jau buvo tituluotas Metų kabrioletu Ženevos automobilių parodoje. Iš viso "Nissano" Z modelių serijos automobiliai susižėrė apie 40 įvairių prizų.

Japonų inžinierių bandymai patobulinti 350Z kupė modelį pavyko pavydėtinai sėkmingai. Rodsteryje, palyginti su pirmtaku, padidinta galia, subtiliai patobulinta išvaizda ir salonas. Dabar šiame modelyje montuojamas 3,5 l darbinio tūrio, V6 tipo 313 AG jėgos agregatas. Nors šiek tiek sumažintas maksimalus sukimo momentas, iki 358 Nm (buvo 363 Nm), iki 100 km/val. įspūdingai atrodantis dvivietis monstras įsibėgėja per 5,4 sekundės. Greito važiavimo įspūdį sustiprina juntama vibracija, aerodinaminis triukšmas ir galingas variklio urzgimas.
Kiek agresyvokai atrodantis automobilis nusipelno pagyrų už stabilumą kelyje ir tikslų valdymą, beveik niekuo nenusileidžiančia kupė modeliui. Geras sukibimas ir jautrus vairo mechanizmas leidžia 350Z rodsteriui saugiai įveikti posūkius judant dideliu greičiu.

Nuleisti medžiaginį rodsterio stogą itin paprasta - pakanka patraukti viršuje įtaisytą rankeną ir elektriniai varikliai paslepia stogą po reljefiniu plastikiniu dangčiu. Važiuojant nuleistu stogu vėjo srautą sumažina už sėdynių įtaisytas stiklinis kreiptuvas. "Nissan 350Z" rodsteris komplektuojamas su elektronine stabilumo kontrolės sistema, 18 colių lengvo lydinio ratlankiais, klimato kontrolės sistema ir elektros varikliukais valdomais langais, veidrodėliais ir stogu.

Automobilio salonas primena 350Z kupė su tokiomis pat vairo kolonėlėje įtaisytomis svirtelėmis bei itin patogiomis sėdynėmis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų