Atnaujintas, išgražėjęs, nebrangus – naujasis "Hyundai i20" turi keletą neginčijamai svarbių pranašumų prieš pirmtaką "Getz". Deja, pirmoji akistata su debiutantu bandymų trasoje atskleidė, kad automobiliukas turi ir šiokių tokių trūkumų.
Barselona, Ispanija
Misija – įtikti europiečiui
Kalbant automobilininkų terminais, ekonominė krizė įgyja vis daugiau arklio galių ir verčia europiečius keisti savo įpročius. Kitaip tariant, galingus, didelius ir sportiškus automobilius keisti ekonomiškais ir pigesniais keturračiais.
Todėl B klasės modeliai gali tapti daugelio kbendrovių išsigelbėjimo šiaudu. Dideles viltis su naujuoju "i20" sieja ir "Hyundai" koncernas. Oficialiai pristatytas Paryžiaus automobilių parodoje praėjusį spalį, Senojo žemyno rinkas "Getz" pamaina pasiekė šių metų pradžioje, o Baltijos šalyse turėtų pasirodyti kovą.
"Getz" mėgavosi didele sėkme Europos šalyse, tačiau su naujuoju "i20" korėjiečių koncernas tikisi žengti dar toliau. Per automobilio pristatymą žurnalistams Barselonoje "Hyundai" vadovai įkyrokai aiškino, kad "i20" – būtent europiečiams sukurtas modelis. Tiesa, į Senojo žemyno šalis jis keliaus ne iš naujosios "Hyundai" gamyklos Čekijoje, o iš Indijos, kur bus surenkami "i20".
Modelis kurtas vis dėlto Europoje, Riuselsheime (Vokietija). Prieš pristatymą rinkai, "i20" išbandė Vokietijos greitkelius, Ispanijos kalnų serpantinus ir apsnigtus Švedijos miškų keliukus. "Mums rūpi tikra kokybė", – per pristatymą paskelbė "Hyundai" atstovai.
Iš kur tas garsas?
Palyginti su senuoju "Getz", "i20" atrodo lyg kitas automobilis. Pirmiausia tai pasakytina apie dizainą. Iš išorės naujasis "Hyundai" produktas nedaug kuo nusileidžia B sektoriaus klasika tapusiai "Hondai Jazz". "i20" salono net ir įsikarščiavęs nepavadinsi prabangiu, tačiau "Hyundai" dizainerių pasiūlytas stilius (sėdynių apmušalai, prietaisų skydelis, pavarų svirtis) kvepia šiuolaikiškumu ir neabejotinai buvo sukurtas su polėkiu.
"i20" turi pasiūlymų ir po variklio gaubtu. Trys skirtingi benzininiai ir keturių modifikacijų dyzeliniai varikliai – čia kiekvienas galės pasirinkti, ko nori.
Barselonoje "Ratų" žurnalistas spėjo išbandyti du modelius – 1,4 l benzininį agregatą su automatine ir 1,6 l dyzelinį su mechanine pavarų dėže. Automatinė pavarų dėžė veikė be didesnių priekaištų, o su mechanine iškilo tam tikrų nesklandumų. Važiuojant antra pavara ir variklio sūkiams padidėjus iki 2,5 tūkst., per visą prietaisų skydelį nutarškėjo nemalonus garsas. Toks, kuris kartais pasigirsta važiuojant su 15 metų naudojamu automobiliu.
Suklusęs pakartojau procedūrą dar sykį. Ir vėl tas garsas. Iš kur jis? Pamaniau, kad man teko automobilis su broku, bet vėliau tuo pačiu skundėsi ir kolegos. Vienas apie abejotiną kokybę net paklausė spaudos konferencijoje ir teiravosi, ar tokie modeliai skirti tik bandyti, ar jais ištaisius trūkumus bus prekiaujama. "Hyundai" atstovams toks klausimas buvo itin netikėtas, tad nesisekė suregzti ir rišlaus atsakymo. Juolab kad dabartinis koncerno šūkis: "Mums rūpi tikra kokybė."
Dėmesys saugumui
Prasukus per šimtą kilometrų Barselonos keliais paaiškėjo, kad stabilumas taip pat nėra pats ryškiausias "i20" bruožas. Ypač tai buvo galima pajusti kalnų serpantinuose. Kita vertus, "i20" pirmiausia orientuotas į keliones mieste, tad tai neturėtų būti didelė problema.
"Getz" Achilo kulnu buvusi garso izoliacija taip pat sulaukė didelio "i20" kūrėjų dėmesio. "Šioje srityje atlikome didelį darbą ir esame patenkinti jo rezultatais", – šių "Hyundai" Europos padalinio rinkodaros vadovo Hanso Ulricho Gobelio žodžių tikrai nepavadinsi savigyra.
Dar vienas "i20" koziris konkurencinėje kovoje – saugumas. Automobilio kėbulas sutvirtintas atsparesniu plienu, o viduje įmontuotos šešios oro pagalvės. Elektroninė stabilumo kontrolė ir elektorinė stabdymo jėgos perskirstymo sistema jau prieš sėdant prie vairo suteikia daugiau ramybės. "i20" kūrėjai taip įsitikinę savo darbo sėkme, kad tikisi geriausio įvertinimo atliekant "Euro NCAP" avarijų bandymus.
Ir, žinoma, svarbiausias "i20" pranašumas – kaina. "Hyundai" atstovai oficialų kainyną Lietuvai ir Baltijos šalims ketina išplatinti vasarį, tačiau jau dabar aišku, kad jos nebus smarkiai didesnės nei pirmtako "Getz" (apie 30 tūkst. litų). "i20" – žingsnis į priekį, palyginti su "Getz". Tad "Hyundai" strategija aiški – antikrizinis pasiūlymas.
"Hyundai i20" 1,2 l
Kėbulo tipas 5 durų hečbekas
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (cm) 149
Ilgis (cm) 394
Plotis (cm) 171
Važiuoklės bazė (cm) 252,5
Degalai benzinas
Bako talpa (l) 45
Variklio darbinis tūris (cm3) 1248
Cilindrų skaičius 4
Pavarų dėžė 5 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai priekiniai
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 12,9
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 5,2
Bagažinė (l) 295
Kaina nėra duomenų
Naujausi komentarai