Vokišką formulę pilotuos lietuvis Pereiti į pagrindinį turinį

Vokišką formulę pilotuos lietuvis

2008-05-14 12:13

Kartingo mokyklos “abiturientas” Andžejus Dzikevičius startuos elitiniame “FORMEL BMW ADAC” čempionate

Kartingo mokyklos “abiturientas” Andžejus Dzikevičius startuos elitiniame “FORMEL BMW ADAC” čempionate

Viešoji įstaiga “ASK Basta”, šalies ralio čempionate bei kituose automobilių sporto renginiuose dalyvaujanti su “Tanagra racing team” vėliava, pranešė intriguojančią žinią. 2005-aisiais jėgas “FORMEL BMW ADAC” žiedinių lenktynių seriale, laikomame tramplinu į F-3 ar F-1 pasaulį, išbandys ir vienas Lietuvos sportininkas. Sutartį su garsia Vokietijos komanda “Mucke Motorsport” pasirašė tituluotas kartingo meistras Andžejus Dzikevičius.

Tramplinas į lenktynių olimpą

Pernai “ASK Basta” vadybininkai itin daug dėmesio skyrė Europos automobilių sporto rinkos tyrimui ir bandymams užmegzti ryšius užsienyje su komandomis, galinčiomis sudaryti sąlygas jauniems ir perspektyviems Lietuvos sportininkams pakliūti į lenktynių sporto elitą. Pasak klubo sporto programų koordinatoriaus Daliaus Steponavičiaus, išnagrinėjus procesus, vykstančius Senojo žemyno automobilių sporto rinkoje, buvo nutarta didžiausią dėmesį skirti 16 - 18 metų jaunuoliams, kaip daugiausia galimybių įsitvirtinti prestižiniuose lenktynių čempionatuose turintiems pilotams. Taip pat padaryta išvada, jog labiausiai progresuojantis ir didžiausiu tramplinu Europoje jaunimui yra “FORMEL BMW ADAC” čempionatas Vokietijoje.

“Pagrindinė šios serijos koncepcija - galimybė jauniems kartų pilotams atskleisti savo talentą, suprasti visas piloto darbo subtilybes ir būti pastebėtiems - visas paketas tolesnei karjerai. Būtent čia jaunus 15-18 metų sportininkus, bet jau turinčius patirties ir galinčius dirbti su profesionalios komandos personalu, stebi F-3, DTM ar F-1 žvalgai, atradę tokias legendomis tapusias asmenybes kaip Michaelis Šumacheris.

“Norint kada nors išvysti lietuvį šiuose čempionatuose, tiesiog būtina dalyvauti “FORMEL BMW ADAC” lenktynių seriale”, - dėstė D.Steponavičius.

Beje, šis čempionatas vyksta ne tik Vokietijoje. Registruotos yra ir “Formel BMW USA”, “Formel BMW UK”, “Formel BMW Asia”, tačiau didžiausia konkurencinė kova vyksta Vokietijoje.

Iš vso per sezoną būna varžybų, iš kurių 18 vyksta kartu su DTM, “F-3 Euroseria” ir “Porsche Carerra Cup”, o dvejos lenktynės kartu su “F-1 Grand Prix”. Varžybos rodomos per DSF, “Premiere World”, “NDR Live” palydovines televizijas, todėl jas stebi milžiniška auditorija tiek prie trasų įrengtose tribūnos, tiek per televiziją.

Iš kartingo - į formulę

“Kaip atsirasti tarp tų išrinktųjų?”. Atsakydamas į šį klausimą D.Steponavičius papasakojo apie sudėtingą atrankos mechanizmą. Pasirodo, kiekvienais metais rugpjūčio pabaigoje pietų Ispanijoje, Valensijos žiede, vyksta pilotų atranka į kitų metų “FORMEL BMW ADAC” čempionatą. Tik tie, kurie praeina atranką, gauna licenciją dalyvauti čempionate.

“Mes nusprendėme mėginti padėti į šias lenktynes patekti jaunam ir perspektyviam kartingo meistrui Andžejui Dzikevičiui. Šis 17 metų vaikinas, pradėjęs savo sportinę karjerą 1999-aisiais jau spėjo 2001 metais tapti Lietuvos kartingų čempionu. Pastaruosius trejus metus jis garsino Lietuvos vardą Rusijos, Lenkijos, Italijos ir Europos kartingų čempionatuose. 2004-aisiais Andžejus atstovavo “Savani Competition” komandai “Italian Open Masters” čempionate.

Ieškodami galimybių tinkamai pasirengti atrankai į “FORMEL BMW ADAC”, patekome į trijų dienų testus “Gross Dolne” trasoje netoli Berlyno, kur mums padėti sutiko “Mucke motorsport” komanda (beje, būtent šios ekipos pilotas Sebastianas Vetelis tapo 2004 metų “FORMEL BMW ADAC” čempionu). Jau po pirmųjų bandymų komandos vadovas Peteris Muckė itin gerai įvertino Andžejaus važiavimą ir ilgokai nenorėjo patikėti tuo, kad tai pirma jo pažintis su formule”, - pasakojo D.Steponavičius.

“ASK Basta” sporto programų koordinatorius atkreipė dėmesį, kad sportininko rezultatai bandymų metu vertinami ne pagal vieno rato įveikimo laiką, o pagal telemetrijos parametrus. T.y. automobilyje sumontuota sudėtinga kompiuterinė įranga tiksliai fiksuoja, kurioje trasos vietoje, kokį greitį, kokias išcentrines jėgas sugeba sukurti pilotas. Jo teigimu, įveikus vieną trasos ratą, surenkamus telemetrijos duomenis sportininkai ir technikai kartais analizuoja po valandą.

Kad A.Dzikevičius šį egzaminą išlaikė tikrai neblogai ir kad paties P.Muckės komplimentai Lietuvos lenktynininkui nebuvo žarstomi vien iš mandagumo, patvirtino ir Andžejui išduota licencija startuoti “FORMEL BMW ADAC” čempionato atrankoje Valencijoje. Čia Andžejus sėkmingai atlaikė gausybės jaunų, tačiau itin garsias pavardes bei stiprų užnugarį turinčių pilotų, konkurenciją. Dalyvauti šiame seriale siekė Nadine Nicole Frentzen (H.H.Frentzeno sesuo), Johnny Cecotto (žinomo žiedininko sūnus), Europos kartingų čempionas Nick de Bruijn, Europos - jaunių kartingo čempionas Stefano Coletti ir t.t. Iš viso į “FORMEL BMW ADAC” pretendavo 42 sportininkai iš 15-os šalių.

Formulė motociklo varikliu

Sprendžiant, kurioje iš 14 komandų, dalyvaujančių čempionate, susieti A.Dzikevičiaus ateitį, buvo ryžtasi pasirinkti vieną brangesnių projektų ir pasirašyti kontraktą su “Mucke Motorsport”. Ši ceremonija įvyko Berlyne prieš pat šv.Kalėdas.

“Nuo komandos darnaus darbo, nuo inžinierių patirties didele dalimi priklausys ir Andžejaus rezultatai kitą sezoną. Klaidos padaryti nevalia, nes į dvidešimtmečius ir vyresnius vaikinus, net jei jie pasiekia neblogų rezultatų, niekas nekreipia didesnio dėmesio - jie laikomi pernelyg senais. Andžejui taip pat jau aštuoniolika, todėl progos pasitaisyti gali ir nebūti”, - aiškino D.Steponavičius.

Jo teigimu, nors “Mucke Motorsport” paslaugų paketas buvo bene brangiausias (iš viso 2005-ųjų sezono biudžetas siekia šešiaženklę sumą, kurios tiksliai nurodyti neleidžia kontrakto sąlygos), komanda sudarė itin geras pasirengimo sąlygas. Po sutarties pasirašymo Andžejus spėjo “prasukti” virš 3000 kilometrų testų beveik visose trasose, kuriose vyks varžybos. Liko nepažintos tik Pietų Prancūzijoje esanti “Avignon” ir Vokietijos “Norisring” trasos, nes tai miesto tipo “žiedas” (kaip Monaco) ir testai čia draudžiami.

Pats Andžejus savo pirmąja pažintimi su vokiškąja formule liko patenkintas, nors prisipažino, jog kai kurias specifines problemas dar teks išspręsti. Tarkim, išnaudoti aerodinaminius elementus, kurie važiuojant dideliu greičiu sukuria galingą prispaudžiamąją jėgą.

“Ši jėga atsiranda maždaug nuo 80 km/val. greičio, todėl jei į posūkį įvažiuoji lėčiau - bolidas tampa mažiau stabilus. Pirmuosiuose testuose beveik visuose “lėtuose” posūkiuose aš buvau greitesnis už šio čempionato senbuvius, o “greituose” nusileisdavau. Tačiau, pastudijavus telemetrijos duomenis, reikalai jau kitą dieną gerokai pasitaisė. Dabar čia maždaug 20 varžovų įveikdami vieną distancijos ratą “telpa” į vieną sekundę”, - pasakojo A.Dzikevičius.

Pasakodamas apie automobilį, kuriuo Andžejus mėgins prasibrauti į Europos autosporto aukštumas, “ASK Basta” sporto programų koordinatorius teigė, kad visi šio serialo dalyviai lenktyniauja identiškais automobiliais.

Beje, “ASK Basta” kovo mėnesio pradžioje Lietuvoje ketina surengti BMW bolido pristatymo šventę, kurioje pažadėjo dalyvauti pats “Mucke Motorsport” komandos savininkas. Pirmosios šio sezono “Formel BMW ADAC” lenktynės numatytos balandžio 15-17 dienomis “Hockenheimo” trasoje. Iš viso įvyks 10 čempionato etapų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų