Išbandyti jėgas sudėtingiausiose ir ilgiausiose pasaulio lenktynėse šiais metais panoro rekordinis dalyvių skaičius
Paskutiniąją 2004 metų dieną Barselonoje į 9039 kilometrų ilgio trasą bekraštėje Afrikos smėlio jūroje leidosi 693 nutrūktgalviai lenktynininkai, vairuojantys dvirates ir keturrates transporto priemones (varžybose startavo 163 automobiliai, 230 motociklų ir 70 sunkvežimių bei 230 pagalbos automobilių). Jiems parengtas 5433 kilometrų greičio ruožų išbandymas šiek tiek trumpesnis nei ankstesniais metais, tačiau, maratono organizatorių teigimu, pavojingesnis. Daugelio etapų vidutinis ilgis 400-500 km (ilgiausias - net 660 km), jie vinguriuoja smėlynų keteromis, kuriose nedaug orientyrų ir apstu mirtinų pavojų. Lenktynininkai važiuos Ispanijos, Maroko, Mauritanijos, Malio ir Senegalo teritorijomis. Varžybos finišuos sausio 16-ąją Senegalo sostinėje Dakare.
Lietuvos ekipažai ralyje šį kartą nedalyvauja, nes, kaip sako ankstesniais metais šio maratono finišą pasiekę Arūnas Lekavičius bei Aurelijus Petraitis, su turima technika ir biudžetu negalima net svajoti apie sportinę kovą, o dar kartą būti statistais nebesinori.
Panašu, kad lietuvių estafetę maratone sėkmingai perėmė latviai. Kaimyninės valstybės vėliavą veš trys originalios konstrukcijos visureigiai Oscar, kuriuos sukūrė Europos automobilių kroso vicečempionas Andris Dambis, bei vienas modernizuotas standartinis Mitsubishi Pajero visureigis. Latvis ūkininkas Janis Vinteris, sėkmingu pasirodymu Dakare stebinęs praėjusiais metais, šįkart vėl dykumą šturmuos motociklu. Latvius lydės du nauji techninės pagalbos sunkvežimiai. Be to, šiemet dykumos egzaminą ketina laikyti du motociklų sporto entuziastai iš Estijos.
Lietuvos garbę šiais metais, kaip ir dvejus pastaruosius sezonus gins tik vilnietis mechanikas Vytautas Obuolevičius, pakviestas dirbti į Volkswagen gamyklinę komandą. Šis koncernas laikomas vienu maratono favoritų, nes jau pernai specialiai dykumų maratonui paruošti Volkswagen Touareg visureigiai puikiai atlaikė visus išbandymus, o 2005-ųjų išvakarėse buvo patobulinti atsižvelgiant į komandos narių patirtį bei pastabas, išsakytas po pernykščių lenktynių.
Beje, Volkswagen bandymų programą baigė dar lapkričio pabaigoje, o visą likusį iki starto laiką ekipos nariai skyrė fiziniam pasirengimui bei ištvermės ugdymui. Šiemet Touareg pilotuos Juta Kleinšmit (Juta yra vienintelė moteris, laimėjusi Dakaro dykumų šturmą 2001 metais), Bruno Saby, laimėjęs maratoną 1993 metais, bei dar vienas Dakaro nugalėtojas ir daugkartinis Pasaulio ralio čempionas Juha Kankunenas.
Rimčiausi internacionalinės Volkswagen komandos varžovai - etatiniai Dakaro nugalėtojai iš Mitsubishi komandos, kurios garbę šiemet vėl gins tituluotieji Stefanas Petranselis bei Hirošis Masuoka. Favoritais laikoma ir gamyklinė Nissan komanda su ralio virtuozais Kolinu Makrėjumi bei Ariu Vatanenu.
Naujausi komentarai