Jau seniai visi automobiliai neišsitenka garažuose, bet daugelis tampa pasipelnymo vieta
Daugybė automobilių per naktis vargsta namų kiemuose. Kai kurie vairuotojai nenori po darbo važiuoti į tolokai esantį garažą, todėl ir jų turtas tampa pamestinukais, o garažai tinka tik daržovių ar butuose netelpančių rakandų sandėliais.
Tačiau kai kada garažuose išgirsi veikiant obliavimo stakles - gaminami medžio dirbiniai, remontuojami ar dažomi automobiliai, kitaip sakant, šios patalpos virsta pasipelnymo vieta.
Garažuose - keramikos dirbtuvės
Pramonės pr. 19 įsikūrusi garažų eksploatavimo bendrija (GEB) Eismas 1994 metais Kauno miesto valdyboje įregistravo savo įstatus. Pirmasis jų punktas skelbia, kad bendrija yra nekomercinis, nesiekiantis pelno fizinių asmenų susivienijimas. Toliau rašoma, kad bendrijos tikslas - garažo boksų, inžinerinės įrangos eksploatavimas ir remontas, teritorijos priežiūra ir tvarkymas.
Šių garažų bendrijos narys Večiaslavas Zakroiskis žurnalistams aiškino, kad Eismo veikloje pamažu nutolta nuo pagrindinių įstatų reikalavimų - nesiekti pelno. Anot V.Zakroiskio, bendrijos teritorijoje prasidėjo naujos statybos, kurias inicijavo ilgametis Eismo pirmininkas Juozas Pranckevičius. Naujai buvo statomi net dviaukščiai garažai, kurie vėliau būdavo pardavinėjami.
Ne vieną nustebino, kai prie pat centrinių vartų pradėjo veikti keramikos dirbtuvės, kurios priklauso bendrijos pirmininko dukrai. Anksčiau buvo manyta, kad čia bus kur kas mums naudingesnis objektas - automobilių remonto dirbtuvės. Statybų projektai išduoti Eismo bendrijos vardu, bet statėsi visai kiti asmenys, - rodydamas dokumentus pasakojo V.Zakroiskis.
Ne vieno garažo šeimininką nemaloniai stebina dideli mokesčiai. Jau kelinti metai GEB nariai moka po 230 litų mokestį, iš kurio 20 litų priskaičiuojama už žemę. Mūsų išlaidos už naudojimąsi garažu, matyt, bus didžiausios visoje Lietuvoje, nes kas mėnesį išeina beveik po 30 litų.
Taip yra todėl, kad bendrai surinkti pinigai naudojami neracionaliai, o gal net grobstomi, - tvirtino redakcijos svečias. Štai už teritorijos apšvietimui naudojamą elektros energiją iš garažo savininkų imama po 24 litus. Iš viso yra 519 garažų, kuriems tenka daug kilovatvalandžių bendrijos reikmėms sudegintos elektros energijos.
Kai kurių savininkų nuomone, nepamatuotos (iki 10000 litų) ir išlaidos už vandenį bei kanalizaciją. Tuo labiau kad šaltuoju metų laiku šiomis paslaugomis garažuose nesinaudojama. V.Zakroiskis tvirtino, kad bendros išlaidos padidėjo tada, kai teritorijoje atsirado keramikos dirbtuvės ir kiti nesiekiantys pelno objektai.
Įsikūrė ir motociklininkai
Daugelis kolektyvinių garažų narių nepatenkinti mokesčiais, bet jie tvirtinami visuotiniame bendrijos susirinkime. Eismo bendrijoje, anot V.Zakroiskio, klastojami tokių susirinkimų protokolai, nes nebūdavo sprendimams priimti reikalingo narių kvorumo. Net tada, kai vykdavo įgaliotinių susirinkimai. Ilgametis GEB pirmininkas anksčiau ėjo atsakingas pareigas alaus darykloje, todėl ir susirinkimai ten vykdavo. Prie alaus bokalo susėdę ir išgėrę žmonės balsuodavo taip, kaip pirmininkui reikia.
Matėme ekonominių nusikaltimų tyrimo tarnybos pareigūnams parengta dokumentą. Jame tvirtinama, kad Eismo teritorijoje komercinės paskirties pastatus rentė ir pirmininko sūnus Evaldas Pranckevičius, keletą garažų čia pasistatė ir bendrijos buhalteris Robertas Čipkus. Teigiama, kad ne visiems aiškūs bendrų mokesčių už žemę, elektros energiją, šiukšlių išvežimą ir kitų paskirstymo principai.
Žmonėms abejonių kelia garažų teritorijoje įsikūręs motociklų klubas Griausmadariai bei jo atsiskaitymas už naudojamas patalpas bei kita, anot iniciatyvinės grupės, neaiški ūkinė finansinė vadovybės veikla.
Nepatenkinti skolininkai
Gerą trečdalį bendrijos nario mokesčio sudaro administracijos išlaidos. Čia dirbo 10 samdomų bei renkamų darbuotojų, kuriems per metus, įskaitant socialinio draudimo mokesčius, išleidžiama apie 59000 litų. Anot V.Zakroiskio, yra keletas sargų, bet vagysčių iš garažų vis pasitaiko. Sargai tvirtina, kad pavogta ne jų budėjimo metu, o vagys, kaip žinia, apsilankymo valandų nepažymi, todėl kaltųjų išaiškinimas būna lygus nuliui.
Eismo bendrijos pirmininkas J.Pranckevičius iniciatyvinės grupės nariams atsakė, kad privatūs garažai jau įgavę kitą statusą, todėl bendrijos veikla nenusižengia įstatymams. Teritorijos užstatymo projektai, anot pirmininko, neprieštarauja bendrijos interesams, nes už juos sumokėjo statybų užsakovai. Griausmadariai pinigų bendrijai nemoka, bet motociklininkai žadėjo savo lėšomis ateinančiais metais bendrijai įrengti tarnybiniam bei visuomeniniam naudojimui patalpas.
GEB vadovybės ir bendrijos narių sudarytos iniciatyvinės grupės konfliktas įsisiūbavo ne juokais. Šių metų vasarą buvo platinamas kreipimasis, kuriame tvirtinama, kad nepasitenkinimo įkvėpėjai yra skolininkai, kurie, matyt, tikisi tokiu būdu išvengti mokesčių. Pats V.Zakroiskis bendrijai buvo įsiskolinęs daugiau kaip 400 litų ir, anot pirmininko, atsiskaitė tik prispirtas teismo sprendimo. Tarp nepatenkintųjų yra ir kitų skolininkų. Vadovybės kreipimesi konstatuota, kad yra 135 požeminiai garažai, kurie dėl tokios dezorganizacijos pasekmių gali netekti elektros energijos, o bendrijos bankrotas būtų siaubingas ir kitiems garažų savininkams.
Naujausi komentarai