Mokesčio dydis nesikeis
Vilniaus miesto savivaldybės įmonė Susisiekimo paslaugos mieste pradėjo montuoti pinigų už automobilių statymą rinkimo automatus.
Pasak Savivaldybės įmonės direktoriaus pavaduotojo Alfredo Mažūnos, šiuo metu yra montuojami pagrindai, ant kurių bus įrengti automatai. Jei leis oro sąlygos, visais 200 automatų vilniečiai galės naudotis jau vasarį. Ateityje ketinama įsigyti dar daugiau pinigų rinkimo automatų, kurie pakeis šį darbą atliekančius kontrolierius.
Žmonėms pratintis naudotis šiais automatais nereikės, nes jie yra tokio paties modelio, kokie mieste stovėjo anksčiau, - sakė A.Mažūna.
Mokesčio dydis taip pat nesikeis - 2 Lt už valandą. Automatai bus įrengti tose pačiose vietose, kur stovėjo ir anksčiau.
Pinigų rinkimo automatus anksčiau eksploatavo bendrovė Vilniaus parkavimo kompanija, tačiau, bendrovei nevykdžius savo įsipareigojimų, miesto Savivaldybė nutraukė su Vilniaus parkavimo kompanija pasirašytą sutartį.
Sankcijos girtaujantiems vairuotojams griežtės
Policijos pareigūnai pasigenda įstatymo, kuris leistų piktybiškai girtaujančius vairuotojus bausti laisvės atėmimu. Tokia nuostata iš baudžiamojo įstatymo išnyko 2003 metų gegužę įsigaliojus naujajam Baudžiamajam kodeksui.
Reikėtų, kad už pakartotinį vairavimą išgėrus būtų numatyta ir baudžiamoji atsakomybė. Dabar taikomos tik piniginės baudos ir teisės vairuoti atėmimas, bet įžūliausi vairuotojai šito draudimo nepaiso, - sakė Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Erikas Kaliačius.
Sostinės policijos vadovas pripažįsta, kad nei prevencinės policijos akcijos, nei sustiprintas patruliavimas švenčių dienomis neduoda norimo efekto, nes neblaivių vairuotojų ir jų padaromų skaudžių avarijų vis daugėja. Kai kurie iš vairuotojų šiemet sulaikyti neblaivūs po tris ir daugiau kartų.
Nepateisinamai daug žmonių nesilaiko visuotinai priimtų normų. Ribotomis, vien policinės kontrolės priemonėmis vargu ar įmanoma pasiekti deramą viešojo saugumo lygį, - teigia E.Kaliačius.
Vokietijos keliuose prasideda rinkliavos
Europos vežėjai baiminasi, kad nuo šių metų pradžios, 16 mėnesių vėliau nei buvo planuota, Vokietijoje įvedus greitkelių rinkliavos sistemą keliuose kils tikras chaosas.
Vokietija tikisi iš šios rinkliavos gauti 2,4 mlrd. eurų pajamų, kuriuos surinks apmokestindama labiausiai apkrautais Europos keliais važiuojančius sunkvežimius. Gautos lėšos bus skirtos greitkelių infrastruktūros projektams vykdyti.
Tačiau modernios sistemos, kuri remiasi palydoviniu ryšiu, paleidimą gerokai komplikavo įvairios problemos. Dabar vežėjai būgštauja, kad net jei sistema ir veiks, išlaidos gali būti didesnės nei 12,4 euro cento už kilometrą.
Pagrindinė tokių būgštavimų priežastis - sunkvežimiuose įdiegtinų kompiuterių, kurie leidžia automatiškai nustatyti rinkliavą, stygius. Teoriškai Vokietijos greitkelių rinkliavos sistema neturėtų daryti įtakos sunkvežimių eismui, nes visas techninis procesas vyksta per sunkvežimiuose įdiegtus kompiuterius.
Tačiau Vokietijos greitkelių rinkliavos sistemos operatorė Toll Collect teigia, kad kol kas įdiegta tik 300 tūkst. kompiuterių, palyginti su pradžioje planuotais įdiegti 500 tūkst. Be kompiuterių važiuojantys sunkvežimių vairuotojai už važiavimą greitkeliais turės sumokėti internetu arba degalinėse esančiuose automatuose.
Paprastai per dieną Vokietijos greitkeliais rieda 500-600 tūkst. sunkvežimių, iš kurių trečdalį sudaro užsienio kompanijų transportas.
Sunkvežimiams skirtas kompiuteris gali būti įdiegtas tik Vokietijoje ar besiribojančiose šalyse, todėl Rytų Europos ar Skandinavijos šalių vežėjai kol kas dar nėra pasirengę tokiems pokyčiams. Prancūzijos vežėjai taip pat labai lėtai diegia šiuos kompiuterius. Būgštaujama, kad pasienyje su Vokietija susidarys didžiulės eilės.
Tuo tarpu Lenkijos vežėjai nerimauja, jog prie minėtų kompiuterių pridedama instrukcija tik anglų, vokiečių, prancūzų ir lenkų kalbomis, o tai reiškia vežėjams iš Rytų, pavyzdžiui, Rusijos, iškils kalbos problemų.
BNS, Elta, KD inf.
Naujausi komentarai