Lėktuvas išvengė nelaimės Kijeve


2004-12-21
Dainoras LUKAS
Lėktuvas išvengė nelaimės Kijeve

Lietuvos pilotų profesionalumas leido sėkmingai nutupdyti lainerį

Iš Vilniaus į Kijevą sekmadienį skridę keleiviai turėjo gerokai pasijaudinti, kai jų lėktuvas leisdamasis kliudė medžių viršūnes. Teigiama, kad nelaimės išvengti padėjo pilotų profesionalumas.

Orlaivis apgadintas

Kauno oro bendrovė “Aviakompanija Lietuva” vakar pranešė, kad sekmadienį jos lėktuvas “ATR 42-300”, skridęs maršrutu Vilnius-Kijevas, nepalankiomis oro sąlygomis leisdamasis Borispolio oro uoste, pavojingai priartėjo prie žemės. Rimtesnių pasekmių padėjo išvengti pilotų veiksmai. Įvykio metu 33 orlaiviu skridę keleiviai bei keturi įgulos nariai nenukentėjo. Incidentą tiria Ukrainos sudaryta komisija.

Aviakompanijos direktorius Naglis Vyšniauskas “Kauno dienai” teigė negalįs atskleisti įvykio detalių, kol vyksta tyrimas.

“Maždaug žinau, kas ten įvyko, pasakojo pilotai. Jų pastangomis pavyko išvengti skaudesnių pasekmių. Keleiviai tikriausiai patyrė diskomfortą. Tai nebuvo techninis gedimas. Apgadintas lėktuvas liko Ukrainoje”, - sakė direktorius.

N.Vyšniauskas nenorėjo kalbėti, ar incidentą galėjo išprovokuoti oro uosto dispečerių darbas. “Po įvykio tyrimo galbūt galėsime pareikalauti kompensacijos”, - po pauzės pasakė jis.

Prieš tūpimą pakeitė taką

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas sakė, kad buvo iškilęs realus pavojus.

“Nežinia kodėl, bet leisdamasis lėktuvas per anksti nužemėjo ir tako prieigose kliudė medžių viršūnes. Tai galėjo baigtis labai blogai. Po susidūrimo lėktuvas netūpė, o vėl pakilo, apskrido dar vieną ratą ir tada laimingai nusileido”, - sakė A.Šumskas.

Jis negalėjo atsakyti, kodėl lėktuvas per anksti sumažino aukštį. “Tai galėjo būti piloto klaida, technikos gedimas ar oro uosto dispečerių klaida. Keista, kad, lėktuvui pasirengus tūpti, staiga buvo pakeistas nusileidimo takas. Tai galėjo lemti įvykius”, - spėjo A.Šumskas. Jis teigė, kad nekyla abejonių, jog Borispolio oro uostas yra šiuolaikiškas. Įvykį tiria Ukrainos specialistai. Jiems talkins CAA inžinierius.

“Aviakompanijos Lietuva” lėktuvą ir įgulą skrydžiams į Kijevą nuomojasi “Lietuvos avialinijos”. Kaip teigė jų atstovas spaudai Giedrius Šniukas, iš Kijevo į Vilnių turėję vykti keleiviai nebuvo palikti likimo valiai. “Daugiau kaip 20 keleivių kita aviakompanija nuskraidino į Briuselį, o iš ten mes juos parskraidinome į Vilnių”, - sakė jis.

Bendrovė šiemet privatizuota

Kauno “Aviakompanija Lietuva” buvo privatizuota šių metų gegužę, už 100 proc. šios įmonės akcijų “Arijui” sumokėjus 2,05 mln. litų. Per artimiausius metus “Arijus” į keleivių skraidinimo verslą yra numatęs investuoti iki 3 mln. litų.

“Aviakompanijos Lietuva” apyvarta pernai buvo 29 mln. litų (2002 metais - 30 mln. litų), bendrovė patyrė 780 tūkst. litų nuostolių. 2002-aisiais “Aviakompanija Lietuva” uždirbo 880 tūkst. litų pelno. Praėjusių metų pabaigoje įmonėje dirbo 104 darbuotojai.

Visų rūšių tarptautinių krovinių gabenimu užsiimančio “Arijaus” apyvarta 2003 metais siekė 24 mln. litų, o “Arijaus” grupės įmonių apyvarta - 100 mln. litų.